Söka samma jobb igen?

Blyger

Trådstartare
Det har kommit ut en annons för ett jobb jag sökte för några år sedan.
Omfattande rekryteringsprocess, jag var en av slutkandidaterna. Jobbet gick till en som haft liknande tjänst innan.

Jag är sugen på att söka igen. Har ungefär samma CV nu som då.
Bra eller dåligt idé?
 
Det har kommit ut en annons för ett jobb jag sökte för några år sedan.
Omfattande rekryteringsprocess, jag var en av slutkandidaterna. Jobbet gick till en som haft liknande tjänst innan.

Jag är sugen på att söka igen. Har ungefär samma CV nu som då.
Bra eller dåligt idé?

Det kan ju gå. Det beror ju på vilka andra som söker. Sök!
 
Det har kommit ut en annons för ett jobb jag sökte för några år sedan.
Omfattande rekryteringsprocess, jag var en av slutkandidaterna. Jobbet gick till en som haft liknande tjänst innan.

Jag är sugen på att söka igen. Har ungefär samma CV nu som då.
Bra eller dåligt idé?


Det är väl ingen dålig ide du var ju uppenbarligen intressant för dem. Fundera på om det är något specifikt du kan lyfta fram som du utvecklat sen du sökte sist och kan lyfta fram lite extra som kan vara relevant för tjänsten. Jag antar att du har rätt bra koll på tjänsten och vilka egenskaper och kompetenser som krävs eftersom du gick långt sist.
 
Det har kommit ut en annons för ett jobb jag sökte för några år sedan.
Omfattande rekryteringsprocess, jag var en av slutkandidaterna. Jobbet gick till en som haft liknande tjänst innan.

Jag är sugen på att söka igen. Har ungefär samma CV nu som då.
Bra eller dåligt idé?
Bra idé! Du var intressant för dem, de var intressanta för dig, så jag tycker du ska prova igen!
 
Jag fick mitt nuvarande jobb för att jag sökte en tjänst som jag var andrarankad till och min dåvarande chef skakade fram en tjänst till åt mig. :)

När jag har jobbat med rekrytering har det absolut inte varit till någon nackdel för en bra kandidat att hen sökt motsvarande tjänst tidigare. Ofta har man ju mer än en som hade varit intressant för tjänsten, och har du dessutom varit en av dessa tidigare är ju chanserna klart bra. :)

Det som kan bli lite knepigt är om man söker flera olika tjänster och argumenterar för att vara passande för allihop.
 
Det har kommit ut en annons för ett jobb jag sökte för några år sedan.
Omfattande rekryteringsprocess, jag var en av slutkandidaterna. Jobbet gick till en som haft liknande tjänst innan.

Jag är sugen på att söka igen. Har ungefär samma CV nu som då.
Bra eller dåligt idé?
Bra idé!
Lycka till!
 
Jag fick mitt nuvarande jobb för att jag sökte en tjänst som jag var andrarankad till och min dåvarande chef skakade fram en tjänst till åt mig. :)

När jag har jobbat med rekrytering har det absolut inte varit till någon nackdel för en bra kandidat att hen sökt motsvarande tjänst tidigare. Ofta har man ju mer än en som hade varit intressant för tjänsten, och har du dessutom varit en av dessa tidigare är ju chanserna klart bra. :)

Det som kan bli lite knepigt är om man söker flera olika tjänster och argumenterar för att vara passande för allihop.
På det här företaget har jag svårt att se hur jag skulle vara intresserad av/aktuell för någon annan tjänst :)

Det som delvis lockar mig är möjligheten till att få nya/andra uppdrag internt sen (något man pratade om på intervjun bland annat, att många går vidare inom företaget på olika sätt. Så de jobben annonseras aldrig heller). Mitt nuvarande jobb har nära noll möjligheter till utveckling på det sättet.
 
Sök! Jag sökte jättemånga gånger till en klädkedja när jag pluggade. Skrev sista gången att jag kommer inte sluta söka så ni kan lika gärna anställa mig. Chefen ringde upp och bad mig provjobba och var nöjd sen. Hon gillade att jag var kaxig 😂
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
736
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 687
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 847
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Jag går i tankarna på att söka nytt jobb. Hur tas det emot om man anonymiserar nuvarande arbetsgivare på sitt CV? Det är lite känsligt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 307
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp