Asko

Trådstartare
Min älskade katt som jag har haft ända sedan jag valde ut henne från hennes syskonskara för nio år sedan avlivas imorgon på grund av att hennes njurar har kollapsat. Jag studerar i en annan stad och hon har fått bo kvar hos mina föräldrar på grund av hennes ålder, och därför har jag tyvärr inte fått möta henne på en månad och inte sett viktminskningen av att hon tappade matlusten. Men hon levde hela sitt liv hos vår familj och jag tror att hon fick ett bra liv hos oss.

Jag kommer att sakna henne och sörjer redan henne djupt men jag känner också redan ett tomrum efter en (eller två) katt, det känns helt enkelt inte bra att vara katt-/djurlös. Och min pappa sa att vi kunde skaffa en ny katt nästa år.

Poängen (jag behövde skriva av mig lite också) var min fråga om vad ni anser om sörjtid? Alltså, väntar ni ett litet tag innan ni skaffar någon ny katt?

Jag känner mig lite itudelad, jag vill inte visa någon respektlöshet för min kära gamla vän men samtidigt så vet jag att hon var en katt trots allt.
Och jag tror att hon isåfall skulle vara mest sur över att någon annan skulle få hennes stol :grin:

(Sov gott älskade kattskrälle)
 
Sv: Sörjtid

Jag tycker man ska skita fulltständigt i vad andra tänker i den frågan. Gör som DU känner. Du ersätter ju inte katten du förlorat, du ersätter platsen hon hade i hemmet.
Jag förlorade min egenuppfödda Abbie i mars. Hon var den förstfödda hos mig, jag behåll henne av ren kärlek och hon var nästintill perfekt i allt. Tyvärr hade/fick hon 3 diagnoser (2 ovanligt allvarliga) och en av dom gjorde precis som för dig att njurarna kollapsade.