Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2015 del 2

Tjejen sa "mamma" idag :heart
Hon satt i sängen och grät, när jag kom in sa hon "mmm, mamma!" :love:
Vad fint! Du som varit så stressad över att de är sena ;) jag lovar att det är mycket roligare med barn som är bra på att prata än de som klättrar överallt. Min äldsta har ett enormt ordförråd trots sina 3 år och det är verkligen guld. Ungen drar skämt och sånt, utöver det faktum att man faktiskt kan prata sig igenom situationer. Jag får mig ofta ett gott skratt åt något tok hon säger.

Min minsting kom jag på idag med att morra. Äldsta tjejen morrar ofta när bebis ska ta något hon inte "får ha" så nu har mini börjat morra tillbaka :rofl:

Jag kan uppdatera mitt eget läge med att jag efter två dagars nästan konstant gråtande har fått det lite lättare. Pratade med ssk som vidarebefordrade till läkaren igår som skrev ut lugnande för att hantera den värsta ångesten och hon sa att det troligen beror på att vi justerar mediciner. Det är ju rätt hopplöst det där med mediciner som påverkar hela livet. De skulle ringa på måndag igen och se hur det går för mig men det är en trygghet att ha lite droger hemma till nödsituationer. Skickade maken till jobbet idag till och med. Han fick ju vara hemma igår och i förrgår och sköta barnen medan jag låg i sängen och grinade ;) nu är jag nästan som vanligt, om än jäkligt slut i hjärnan men det är ändå överkomligt.
 
Vad fint! Du som varit så stressad över att de är sena ;) jag lovar att det är mycket roligare med barn som är bra på att prata än de som klättrar överallt. Min äldsta har ett enormt ordförråd trots sina 3 år och det är verkligen guld. Ungen drar skämt och sånt, utöver det faktum att man faktiskt kan prata sig igenom situationer. Jag får mig ofta ett gott skratt åt något tok hon säger.

Min minsting kom jag på idag med att morra. Äldsta tjejen morrar ofta när bebis ska ta något hon inte "får ha" så nu har mini börjat morra tillbaka :rofl:

Jag kan uppdatera mitt eget läge med att jag efter två dagars nästan konstant gråtande har fått det lite lättare. Pratade med ssk som vidarebefordrade till läkaren igår som skrev ut lugnande för att hantera den värsta ångesten och hon sa att det troligen beror på att vi justerar mediciner. Det är ju rätt hopplöst det där med mediciner som påverkar hela livet. De skulle ringa på måndag igen och se hur det går för mig men det är en trygghet att ha lite droger hemma till nödsituationer. Skickade maken till jobbet idag till och med. Han fick ju vara hemma igår och i förrgår och sköta barnen medan jag låg i sängen och grinade ;) nu är jag nästan som vanligt, om än jäkligt slut i hjärnan men det är ändå överkomligt.
Får erkänna att jag blev lite våt i ögonen...

Haha, måste se för roligt ut när de sitter och morrar åt varandra! :D

Fy vad jobbigt du har det. Måste säga att du verkar hantera det på ett bra sätt. Jag hoppas verkligen att du får det lite lättare snart.
 
Får erkänna att jag blev lite våt i ögonen...

Haha, måste se för roligt ut när de sitter och morrar åt varandra! :D

Fy vad jobbigt du har det. Måste säga att du verkar hantera det på ett bra sätt. Jag hoppas verkligen att du får det lite lättare snart.
Jag förstår det :)

Ja, det ser roligt ut. Det var nog mer "nej! ___ får inte ha den! Jag hade den först! *morr och springer iväg*" följt av bebisen som kryper omkring och morrar upprepade gånger medan hon letar efter något annat att leka med :p hade jag inte haft så sabla ont i magen (biverkningar av medicin) att jag låg i fosterställning i soffan hade jag nog plockat fram kameran. Men synen lättade upp en aning måste jag säga :D
 
Min morrar också! Väldigt gulligt... Och började förra helgen att säga "mamma" och "pappa" på samma dag. Mycket diplomatiskt, även om jag tycker att hon kunde sagt mamma först :p

Magsjukan verkar vara över, tack och lov. Men hon har nog tappat åtminstone ett halvkilo, jag som redan innan var orolig för vikten. 10-månaderskollen blev uppskjuten tills 10,5 månad så då hinner hon kanske äta upp sig lite :d:cool:
 
Nu har jag en supersnorig liten stackare här hemma. Tur att det bara är en vecka kvar till ettårsdagen, fram med nässprayen!
Vad jag har längtat efter att kunna använda den :p
 
Och nu kräktes hon igen :crazy: Stackars liten, ska det inte ta slut...
Åh, vad jobbigt! :/

Jag upplevde på min äldsta att magen var kaos länge efter en magsjuka. Att det tog tid att komma i form liksom och fortfarande behövde behandlas med försiktighet även om man tyckte att hon var frisk för att det inte skulle vända.

Min minsta har aldrig varit sjuk. Lite snorig vid något tillfälle men inte alls mycket. Nästan så man undrar om det smäller till med något riktigt när det väl sker. Kadunderimmunförsvar då storasyster betat av både förkylningar och magsjuka under vintern.
 
Och här har vi en sjukling till, Edith har fått feber för första gången.

Tredje dagen idag med över 40 grader, har det inte vänt imorgon får vi ringa in. Vet inte om det kan vara sk tredagarsfeber, hon är inte speciellt förkyld eller nåt... :confused:
 
Och här har vi en sjukling till, Edith har fått feber för första gången.

Tredje dagen idag med över 40 grader, har det inte vänt imorgon får vi ringa in. Vet inte om det kan vara sk tredagarsfeber, hon är inte speciellt förkyld eller nåt... :confused:

Låter som tredagars feber då, Truls har också feber, inne på 3e dagen med sådär 38,1. Inte mycket men räcker för att han ska vara super gnällig.
 
Å mina har diarré... Haft det i 5 dagar nu. Upp på nätterna och byta sängkläder och blöjor. :yuck: Tvättmaskinen går i ett. Har lämnat avföringsprover idag.
 
Hoppas att alla sjuklingar har kryat på sig nu.

Anton fyllde ett år i fredags och igår hade vi kalas för honom här hemma. Han sken som en sol hela tiden och gosade med alla som kom tillräckligt nära. Speciellt hans 4åriga kusin fick mycket gos :love:.
Han fick en massa duplo, ett lekkök, sandleksaker, uv kläder, böcker, en traktor med djur på flaket och massa mer.
Han fick smaka tårta, det var mumsigt.

Det kändes lite konstigt att fira hans födelsedag men roligt såklart med, stora killen nu ju :D
 
Hoppas att alla sjuklingar har kryat på sig nu.

Anton fyllde ett år i fredags och igår hade vi kalas för honom här hemma. Han sken som en sol hela tiden och gosade med alla som kom tillräckligt nära. Speciellt hans 4åriga kusin fick mycket gos :love:.
Han fick en massa duplo, ett lekkök, sandleksaker, uv kläder, böcker, en traktor med djur på flaket och massa mer.
Han fick smaka tårta, det var mumsigt.

Det kändes lite konstigt att fira hans födelsedag men roligt såklart med, stora killen nu ju :D
Grattis Anton:), sjukt vad tiden gått fort.

Linnea är "bara" 9 månader än men känns som det var förra månaden man kom hem från BB.
 
Grattis Anton:), sjukt vad tiden gått fort.

Linnea är "bara" 9 månader än men känns som det var förra månaden man kom hem från BB.
Tack!
Ja herregud vad tiden går fort. Samtidigt känns det ganska avlägset ändå när jag träffar min gravida svägerska, fast det inte var så himla längesedan egentligen.
 
Vi har varit hos doktorn idag. T har fått förkylningsastma. Fick inhalera medicin på vårdcentralen och fått med oss inhalator med hem till honom.
Känns som sjukdomarna aldrig tar slut..
Undra hur det kommer bli när han börjar på fsk = vabb deluxe :banghead:
 
Vi har varit hos doktorn idag. T har fått förkylningsastma. Fick inhalera medicin på vårdcentralen och fått med oss inhalator med hem till honom.
Känns som sjukdomarna aldrig tar slut..
Undra hur det kommer bli när han börjar på fsk = vabb deluxe :banghead:
Ja.. hade en granne med det bekymret första året på fsk. De drog nog igenom alltihop. Var barnet friskt var föräldrarna sjuka. Det släppte efter 1-2 år ungefär. Min äldsta var sjuk jämt som bebis å andra sidan. När hon började fsk var hon sjuk en gång på första stället (ca 6 mån) den här fsk som pågått sedan november har hon varit hemma 3 ggr totalt tror jag pga sjukdom. På så sätt är jag glad att hon var sjuk ofta i början för hon verkar ha fått ett stabilt immunförsvar nu
 
Ja.. hade en granne med det bekymret första året på fsk. De drog nog igenom alltihop. Var barnet friskt var föräldrarna sjuka. Det släppte efter 1-2 år ungefär. Min äldsta var sjuk jämt som bebis å andra sidan. När hon började fsk var hon sjuk en gång på första stället (ca 6 mån) den här fsk som pågått sedan november har hon varit hemma 3 ggr totalt tror jag pga sjukdom. På så sätt är jag glad att hon var sjuk ofta i början för hon verkar ha fått ett stabilt immunförsvar nu

Ja jag hoppas ju att alla sjukdomar nu bidrar till stabilare immunförsvar senare..
Hoppas kan man iaf..
 
Vår lilla K går nu :love: Så gulligt när hon knatar fram på sina knubbiga små ben. Hon är väldigt försiktig och tycker att det är lite läskigt, vilket ändå känns lite skönt. Jag har alltid bävat för ett barn som går tidigt då man ju ofta hör att de ramlar mycket och inte är redo men hon tar det väldigt försiktigt och nu är jag tvärtom ganska glad att hon börjar gå eftersom hon inte kryper eller hasar eller ålar över huvud taget. Och är väääldigt frustrerad över att inte kunna ta sig :D
 
Då har vi varit på ettårskontroll. Han är 79cm och väger 11.5, stor kille! Sprutorna gick bra, bara lite gnäll och ledsna miner. Tänkte mig ungefär jordens undergång, så det var en lättnad att det gick så bra. Får se om febern håller sig borta, håller tummarna!
Jag sa att vi ser att han skelar lite ibland och läkarn tyckte att det vänstra ögat fick jobba lite mer för att ställa in sig. Så han remitterar till ögon på sjukhuset så får vi se vad ögonläkaren säger. Jag blev skelopererad som tvååring och har rätt kass syn, så det var inget oväntat att A kanske kommer ha synfel också. Även om han inte alls skelar så illa som jag gjorde så är det skönt att bvc tar det på allvar.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 957
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 725
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
113 155
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
93 261
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp