Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
@inverterad Grattis på födelsedagen!
Du och jag ligger ju precis lika i tid såg jag.

Vi har ett par namn som förslag, men är inte så säkra att vi kommer bestämma oss innan nedkomst.

Ah, så kul att vi ligger lika!

Det är himla svårt att bestämma namn helt innan, tycker jag. Tänk om ungen inte alls passar i namnet?
 
Njuuuuuter på, men önskar ändå att jag hade haft lite kortare tid kvar, är så jekla nyfiken på filuren som sparkar hela tiden :)

Fråga till alla: är det någon som tänkt göra ett 3-d ultraljud, eller kan man inte göra sånt längre?

Jag gjorde ett 3D ultraljud i vecka 27 och vi hade nog lite tur för vi fick ett gäng jättefina bilder! Så häftigt när barnmorskan fick in ett bra läge - då kunde man se så tydligt. Lite som en livesändning inifrån magen :love:
 
Jag tycker att tiden går både snabbt och långsamt på samma gång haha. Jag är i vecka 26 nu har faktiskt beställt vagn och börjat köpa gaaaanska mycket bebiskläder :D Vagn blev till slut en Bugaboo Buffalo i grått :love:

Har ni kommit fram till vad era bebisar ska heta förresten? :)

Nu tycker jag tiden bara går fort, fram till vecka 25 någonting kändes det lite mer blandat. Vi har nog handlat det största nu, men inte hämtat ut allt ännu. När min man är tillbaka från tjänsteresa nästa vecka så tänkte vi nog göra iordning allt och så mycket som möjligt. Dock blev jag plötsligt jättejätteledsen igår när jag insåg att vi kommit så långt men typ inte tagit några foton :( jag har ett par klassiska foton-på-mig-själv-framför-skitig-spegel, men hur kul är det? Ångrar nu att vi inte tagit mer foton, börjar redan bli nostalgisk :banghead:

Andra- och tredjenamn är klara, och vi har ett arbetsnamn till förnamn - men det går trögt. Jag och mannen är fortfarande inte överens :cautious:
 
@MikaTela Man blir aldrig redo, jag var inte redo fören hon låg där i mitt knä. Då hade jag ungefär 30sec på mig att bli redo och i den stunden kändes det så rätt :D

Folk pratar hela tiden om att prioriteringar och livet ändras. I mitt fall trodde jag aldrig på att det kunde vara så drastiskt. Men idag förstår jag precis vad alla alltid har menat. Jäklar vad man ändras efter förlossningen, när man plötsligt har någon att ta ansvar över
 
@MikaTela Man blir aldrig redo, jag var inte redo fören hon låg där i mitt knä. Då hade jag ungefär 30sec på mig att bli redo och i den stunden kändes det så rätt :D

Folk pratar hela tiden om att prioriteringar och livet ändras. I mitt fall trodde jag aldrig på att det kunde vara så drastiskt. Men idag förstår jag precis vad alla alltid har menat. Jäklar vad man ändras efter förlossningen, när man plötsligt har någon att ta ansvar över

Nä 9 månader är på tok för kort tid för att vänja sig vid graviditet och bli redo. Hahaha.
Alla tankar och planer man har inser man att det bara är önskemål för hädanefter blir det bäbis som bestämmer hur saker och ting ska fungera och gå till. :)
 
Tycker också tiden går helt sjukt snabbt! V.29 (28+4) idag.
Vi har haft första träffen på föräldrarkursen i veckan det var helt okej men den mesta informationen går ju att hitta på internet och mycket av det som togs upp hade jag redan läst/kollat upp.
Vi har också äntligen beställt en vagn blev en Kronan Duo :)

Namn har vi än så länge två förslag till tjej som vi båda gillar. Killnamn har vi inget direkt förslag än men jag har några som jag gillar iallafall. Sen ska man ju ha mellannamn också..
 
Vecka 32 idag. Gjorde sista arbetspasset igår :D så nu ska jag väl bara njuta, ta det lugnt och förbereda inför bebis :love:
Första träffen med föräldragruppen var i veckan, totalt värdelöst, lärde oss inget som vi inte redan visste, hoppas att det blir bättre nästa gång.
Bebis rör sig för fullt, hela magen hoppar och far :love: bär dock inåt, så har knappt någon mage att prata om, kan dra in det lilla som är :p nackdelen är att det blir svårare och svårare att få i sig mat, finns ingen plats :down:
 
Vecka 32 idag. Gjorde sista arbetspasset igår :D så nu ska jag väl bara njuta, ta det lugnt och förbereda inför bebis :love:
Första träffen med föräldragruppen var i veckan, totalt värdelöst, lärde oss inget som vi inte redan visste, hoppas att det blir bättre nästa gång.
Bebis rör sig för fullt, hela magen hoppar och far :love: bär dock inåt, så har knappt någon mage att prata om, kan dra in det lilla som är :p nackdelen är att det blir svårare och svårare att få i sig mat, finns ingen plats :down:
Vad konstigt det känns att många av er gått så mycket längre än sensommarbäbisarna :p
På tisdag går vi in i v 24 :love:
Bäbis puttar och puffar på mest hela tiden känns det som, börjar kunna ana en dygnsrytm som jag absolut hoppas följer med sen när hon är ute ;)
Nästa helg hoppas jag att vi kan börja pyssla i litens blivande rum, fick hem tapeterna nu i veckan men blev lagom till helg dunderförkyld :(
 
Det är väldigt segt med föräldrarkurser där jag bor, känns lite tråkigt faktiskt :down: jag hade tyckt det varit skönt att få träffa andra par i samma fas som vi. Vi har en träff på MVC i vecka 36 samt info på sjukhuset veckan efter - lite i senaste laget tycker jag. Men som ni sa @Bubble och @Emelie381, det mesta går ju idag att få info om på annat sätt tack och lov.

Sen måste jag fråga; hur sover ni? Jag har, sedan jag blivit gravid faktiskt, fått för mig att jag kan skada bebis när jag sover och jag kan inte riktigt släppa det. När jag ligger på sidan känner jag ju bebis sprattla "under mig" och jag kan inte förstå hur han inte blir mosad där inne. 70 kg vs 1,5 kg :crazy: Hur sover ni?
 
Det är väldigt segt med föräldrarkurser där jag bor, känns lite tråkigt faktiskt :down: jag hade tyckt det varit skönt att få träffa andra par i samma fas som vi. Vi har en träff på MVC i vecka 36 samt info på sjukhuset veckan efter - lite i senaste laget tycker jag. Men som ni sa @Bubble och @Emelie381, det mesta går ju idag att få info om på annat sätt tack och lov.

Sen måste jag fråga; hur sover ni? Jag har, sedan jag blivit gravid faktiskt, fått för mig att jag kan skada bebis när jag sover och jag kan inte riktigt släppa det. När jag ligger på sidan känner jag ju bebis sprattla "under mig" och jag kan inte förstå hur han inte blir mosad där inne. 70 kg vs 1,5 kg :crazy: Hur sover ni?

Jag drömmer väldigt mycket, inte om bebisar men om mycket annat Har alltid legat på magen och sovit, det går ffr hyffsat bra en liten stund. Skönaste ställningen är sidan, men om jag ligger för länge på en sida så domnar den bort och gör ont. Rygg funkar ok en liten stund. Men behöver inte kissa på nätterna iaf :) Är inte rädd för att mosa bebis och då väger jag ändå mer än 30 kg än dig :p
 
Sen måste jag fråga; hur sover ni? Jag har, sedan jag blivit gravid faktiskt, fått för mig att jag kan skada bebis när jag sover och jag kan inte riktigt släppa det. När jag ligger på sidan känner jag ju bebis sprattla "under mig" och jag kan inte förstå hur han inte blir mosad där inne. 70 kg vs 1,5 kg :crazy: Hur sover ni?

Jag sover på sidan, drömde väldigt mycket ett tag men nu har det lugnat ner sig lite :p Vaknar väldigt lätt och tidigt. Känns konstigt då man sov som en stock till klockan ringde innan :grin: Att bebis kan skadas har jag faktiskt inte haft en tanke på :D
 
Det är väldigt segt med föräldrarkurser där jag bor, känns lite tråkigt faktiskt :down: jag hade tyckt det varit skönt att få träffa andra par i samma fas som vi. Vi har en träff på MVC i vecka 36 samt info på sjukhuset veckan efter - lite i senaste laget tycker jag. Men som ni sa @Bubble och @Emelie381, det mesta går ju idag att få info om på annat sätt tack och lov.

Sen måste jag fråga; hur sover ni? Jag har, sedan jag blivit gravid faktiskt, fått för mig att jag kan skada bebis när jag sover och jag kan inte riktigt släppa det. När jag ligger på sidan känner jag ju bebis sprattla "under mig" och jag kan inte förstå hur han inte blir mosad där inne. 70 kg vs 1,5 kg :crazy: Hur sover ni?
Jag är också lite orolig över hur man sover (säg vad jag inte varit nojig över :P) men jag sover på sidan eller på rygg. Läste nånstans (tror det kan ha varit här?) att man inte ska sova på höger sida? Men jag vaknar mycket lättare nu och vaknar tidigt. Känns som att jag behöver mindre sömn än innan för jag är ändå inte trött. Förberedelse på att det blir lite sömn sen när bebis kommer kanske.
 
Hur är era bebisar i magen? Jag känner klart ett mönster då det är mer rörelse på kvällen och eftermiddagen. Men vissa dagar är det klart lugnare i magen med bara enstaka buffar och vissa dagar är det full rörelse så hela magen hoppar runt.
 
Hur är era bebisar i magen? Jag känner klart ett mönster då det är mer rörelse på kvällen och eftermiddagen. Men vissa dagar är det klart lugnare i magen med bara enstaka buffar och vissa dagar är det full rörelse så hela magen hoppar runt.

Förmiddag och sen em/kväll är det som mest disco i magen :) Vissa dagar inte så mycket, andra dagar jättemycket :)
 
Det är väldigt segt med föräldrarkurser där jag bor, känns lite tråkigt faktiskt :down: jag hade tyckt det varit skönt att få träffa andra par i samma fas som vi. Vi har en träff på MVC i vecka 36 samt info på sjukhuset veckan efter - lite i senaste laget tycker jag. Men som ni sa @Bubble och @Emelie381, det mesta går ju idag att få info om på annat sätt tack och lov.

Sen måste jag fråga; hur sover ni? Jag har, sedan jag blivit gravid faktiskt, fått för mig att jag kan skada bebis när jag sover och jag kan inte riktigt släppa det. När jag ligger på sidan känner jag ju bebis sprattla "under mig" och jag kan inte förstå hur han inte blir mosad där inne. 70 kg vs 1,5 kg :crazy: Hur sover ni?
Vi verkar bo i babyboom-land så föräldragrupper startar varje v typ. Vi tänker oss att köra igång i juni, så det blir lite närmre inpå.

Jag sover som en stock, vaknar dock en gång per natt och behöver toa och nässpray. Min naturliga dygnsrytm har slagit igenom ordentligt, så är mer morgonpigg än vanligt och framför allt mer kvällstrött. Kan knappt komma ihåg när jag senast var vaken till 23 typ... :D
 
Hur är era bebisar i magen? Jag känner klart ett mönster då det är mer rörelse på kvällen och eftermiddagen. Men vissa dagar är det klart lugnare i magen med bara enstaka buffar och vissa dagar är det full rörelse så hela magen hoppar runt.
Är mest rörelse runt 10 på förmiddagen och runt 5-6 på kvällen :) Har börjat få några riktiga karatesparkar någon gång i timmen :p
 
Tack för era kommentarer om sömn och sovpositioner, de lugnar mig faktiskt. Min hjärna är verkligen expert att få för sig saker!

Min lilla inneboende har rört sig väldigt mycket senaste veckan, innan var det mest när jag satte mig eller la mig ner, men nu sparkar han även när jag går - aj så obekvämt! Kan dock inte märka någon direkt dygnsrytm, utan det är lite då och då ganska jämt fördelat över dagen.
 
Vad jag hoppas att fk godkänner graviditetspenning för mig.
Min rygg blir så trött bara av att gå och stå och då gör det så ont så det riktigt söker mig och jag blir kallsvettig.
Sitter dessutom mitt i ryggen precis under revbenen typ så inget ställe som går att avlasta bra.

När jag är ledig så kan jag ta en paus och sätta mig ner och avlasta ryggen med en kudde bakom eller lägga mig på vetevärmaren. Men det funkar inte på jobbet på det viset och Alvedon gör ingen nytta på ryggvärken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
867
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 898
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 317
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 538

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp