Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade jag haft ett jobb som jag orkade med så skulle jag absolut kunna tänka mig att jobba längre, men när jag inte kan utföra mina arbetsuppgifter på ett bra sätt längre så är det underbart att få gå hem. Skulle inte ha något emot att jobba någon dag då och då eller några timmar, bara för att inte bli galen av rastlöshet, tyvärr har jag inte den möjligheten.
 
Jag trivs jättebra på mitt jobb och fram till ett par veckor sen ville jag inte gå hem tidigare.
Men pang så kom ryggsmärta och magen tog sig en växarturne. Och bägge dessa gör det både tungt och jobbigt att jobba, och framförallt går det inte arbeta korrekt ergonomiskt längre.
 
Nu kommer den som ännu inte har trillat ut inte ens att anlända under hösten än mindre sommaren (om den ens stannar länge nog för att bakas färdigt) men jag är så kräkless på mitt jobb att jag önskar mig hypermesis gravidarum :crazy:

Smittar det kanske?!
 
Jag hade gärna gått hem redan nu men då jag jobbar på kontor så kan jag inte direkt säga att det är ansträngande annat än att det är svårare att sitta skönt samt att det börjar bli lite tungt och jobbigt. Det kan man ju tyvärr inte få graviditetspenning för. Jag kommer att jobba maj ut så det är ju inte jättelång tid kvar som tur är. :)
 
Vi var och lyssnade på hjärtljud i morse.
Allt såg bra ut :)

Körde igår iväg en av hästarna till fodervärd, hoppas det funkar. Jag hoppas att min plan håller att jag går hem 6 v före bf. Min semester är iaf beviljad, alltid en bra start!
 
Tänk vad olika man kan vara, jag skulle verkligen inte vilja gå hem nu. Behöver inte heller tack och lov, mår bra i både kropp och knopp och jobbar gärna vidare. Känner mig inte alls avis på de som går hem redan, jag skulle tycka det var jobbigt och är glad att slippa. :p

Samma här, men så är jag minst sagt arbetsnarkoman också och älskar mitt jobb. Jag skulle bli rastlös bara av att jobba en normal heltid tror jag, så har i grunden väldigt mkt energi - och ett väldigt, väldigt, väldigt roligt jobb med underbara kollegor och kunder - vilket såklart bidrar.

Jag har fortfarande lite panik över att gå hem i sommar, känner att tiden rusar och att jag inte alls är redo att lämna yrkeslivet även om det bara är ett halvår till en början. Kommer bli en oerhört svår omställning att gå från högprestation till nollprestation över en natt typ och att istället för att vara trött i hjärnan av kluriga tankar istället vara utmattad pga sömnbrist och matande...

Är väldigt lycklig över min fantastiska bm som ivrigt motsäger alla "välmenande" råd om "tänk på att du kan skada barnet, tänk på att ta det lugnt, din kropp orkar inte lika mkt som innan" osv. Tydligen är blodtryck och värden exemplariska än så länge och hon menar på att "nej, man FÅR inte havandeskapsförgiftning av stress och mycket jobb, om man däremot får det så får man se till att vila mer". Hon är grym!
 
Jag har dåligt samvete över att jag inte enbart känner eufori och förväntan och tacksamhet och allt man "ska" känna. Jag känner även oro, oro för hur livet ska bli och hur ens relation påverkas, exempelvis. Min värsta mardröm är att jag sitter där en dag och gladeligen säljer hästen och ser fram emot chartersemester med Bamseklubben.

Jag är av den fasta övertygelsen att det visst fungerar att vara både småbarnsförälder och hästägare, att man inte behöver ge upp allt som är viktigt för en. Självklart blir det nytt, omvälvande, annorlunda. Självklart kommer man få anpassa även sitt hästägande liv. Jag förstår inte varför det är så viktigt för alla andra att hela tiden påpeka att jag kommer sluta bry mig om sånt "oviktigt" när barnet väl kommer. Det är ju EXAKT det jag är så himla rädd för och till varje pris vill undvika.
 
Jag håller med dig @Reykur
Min kära sambo är inte lika övertygad dock, men så länge min häst inte går ut över "hans" (vi har delad, men hästen betalas dock med mina "egna" pengar) ekonomi så får han muttra bäst han vill.
Sen kan jag dock, med handen på hjärtat, säga att skulle det behövas så skulle jag sälja hästen.
Inte gladeligen, med stor sorg, men jag sätter min familj framför mitt intresse. Hur hjärtkrossad jag än skulle bli.

Nu ska det förhoppningsvis inte behöva ske, men man vet aldrig.
 
@Lilleknodd - Ja precis, jag tror det är självklart för de flesta att familjen kommer att gå före ens hästintresse, men jag känner liksom att det är viktigt för mig att få känna att det visst går att kombinera - Det finns ju mängder av exempel bara här på forumet liksom. Jag håller fast vid den känslan, för jag oroar mig rätt mycket över att liksom tappa allt som är viktigt nu, såhär innan barnet.

Jag tycker det är jobbigt att få höra från människor som redan är föräldrar hur jag kommer att prioritera om och hur det som är viktigt nu kommer bli oviktigt osv, för det är ju precis det som oroar mig.

Jag hoppas att det går att kombinera den man är idag, med det liv som väntar efter sommaren.. :)
 
Första tiden var min prioritering väldigt smal =bäbis. Utan att jag valt det, insåg bara helt plötsligt att jag inte tänkt på saker som jag vanligtvis gör. Men det gick över efter nån månad

Jag har fått höra att jag inte kunde ha heltidsjobb och häst, inte pojkvän och häst, inte barn och häst. Än så länge är hästarna kvar ;)
 
Min hud! Jag är torr som attan! På armar, ben, ansiktet, i hårbottnen! har tom fått eksem i högra armvecket, det har jag aldrig haft innan... Ska till Bm om en vecka, tänkte fråga om de kan tips på vad som kan hjälpa. Jag läste nått om att man som gravid inte ska smörja med hydrokortison...
 
Min hud! Jag är torr som attan! På armar, ben, ansiktet, i hårbottnen! har tom fått eksem i högra armvecket, det har jag aldrig haft innan... Ska till Bm om en vecka, tänkte fråga om de kan tips på vad som kan hjälpa. Jag läste nått om att man som gravid inte ska smörja med hydrokortison...

Hoppar in från vårtråden och tipsar om Dove's "derma spa" olja, man blir len och mjuk som silke! Jag va så torr att jag hade klåda på hela kroppen förut.
 
Idag är jag glad!
En knapp vecka efter jag ansökt om graviditetspenning så får jag beskedet att jag har blivit beviljad full graviditetspenning 9 maj - 17 juni!
Härligt! Jag är bitter idag. Idag var första gången i mitt vuxna liv jag hade svårt att ta mig upp på hästen utan pall, skulle lite "käckt" hoppa upp efter att ha sparkat ned bajs i diket men tja, där stod jag. Tredje försöket och sadel som nästan snurrat så var jag uppe, stackars häst att behöva stå ut med mig alltså. :(
 
Härligt! Jag är bitter idag. Idag var första gången i mitt vuxna liv jag hade svårt att ta mig upp på hästen utan pall, skulle lite "käckt" hoppa upp efter att ha sparkat ned bajs i diket men tja, där stod jag. Tredje försöket och sadel som nästan snurrat så var jag uppe, stackars häst att behöva stå ut med mig alltså. :(

Jo men se det som så att det är på grund av graviditeten och inte att du har blivit gammal och osmidig. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
861
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 684
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 247
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 478

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp