Sommarföräldrar 2017 del 3

Gåstol?
Jag köpte en begagnad till M för 50 kr i en lokal köp- och säljgrupp på facebook. Till dottern hade jag ingen.

En i min förra mammagrupp skaffade gåstol till sin son som hatade att ligga på mage. Det blev hennes life saver. Sonen gick sen vid 11 månader så det hade ingen negativ påverkan på hans motorik i alla fall :)

Det går halv bra. Då är han nöjd 15-20min åtminstone.
Kanske blir bättre när han når ner till golvet med fötterna.
Nu blir han liksom hängande.
 
Herregud vi har verkligen fått en gnällbebis! Eller snarare frustrerad bebis.
Det här med att ligga och jollra i babygymmet eller sitta nöjd i babysitter. Det går 3-4minuter, sen ger han upp och gråter frustrerat. Nej då.. här ska man stå. Hela dagarna långa. Gärna hoppa lite också.
Känns som han bara väntar på att kunna resa sig och gå iväg.
Så sjukt jobbigt att höra detta gnäll. Och att aldrig kunna lägga ifrån sig honom. Det är bära som gäller här. Hela tiden. Annars är han så missnöjd.
Håller gå att bli galen. Sån skillnad från storebror som gärna låg på golvet och pillade med nåt, kunde ligga flera timmar nöjd.

Alla tycker han är så glad hela tiden och charmar alla. Det är inte konstigt, för när de träffar honom ställer de honom i knät mot sig för att se på honom och prata med honom och då är han ju skit nöjd.

Min rygg går av.
Fyllde på mitt Friskis kort så jag kan komma iväg och träna. För här behövs ryggen och magen stärkas.

Känner igen känslan. S. håller ut lite längre men vill helst också bara stå och stå och stå och absolut inte ligga/sitta själv och leka. Hon kan roa sig ett tag om vi också sitter/ligger med henne på golvet men skriker efter 5 min om hon blir lämnad själv.. Blir inte så mycket gjort när hon är vaken...
Lider med dig, känns dom ni har det värre dock!
 
Stå i i någons knä är ju roligast i världen...

Pratade min min mamma i dag för att gratta på födelsedagen. Fick veta att presenten jag skickat var lite fel storlek och det fanns ingen teckning med från barnbarnet. Det får alltid grannarna när de fyller år. Eller på morsdag.

Utifrån sett skulle jag vilja säga till henne att hon är för gammal för att inte lärt sig att gräset är grönare på andra sidan.
Inifrån vet jag inte vad jag ska säga?
Teckning- jag pallar inte tjata på dottern om en teckning. Övriga farmor, farfar etc får heller inga teckningar och har aldrig fått. Hon ritar till mig och pappa när hon har lust. Hon har ibland skickat flera teckningar till mormor- men inte just på födelsedag. Utan nån vanlig dag.

Allvarligt- är jag en dålig dotter som inte ser till att mitt barn gör en teckning?
Visst vet jag att det uppskattats men hade väl som vanligt inte greppat att det var så viktigt.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra faktiskt. Jag vill vara vuxen och inte gå in i nån offerkoftekonflikt som inte leder någon vart. Min känsla är ju att hon är missnöjd med vår relation på nåt vis. Att jag/vi inte .
Ja jag vet inte riktigt vad vi inte gör... Men att vi bor 140 mil bort och alltså inte träffas lika ofta som grannens barnbarn.
Hjälp mig kloka människor. Vad ska jag säga egentligen? Ska jag vara arg eller ha dåligt samvete?
 
Stå i i någons knä är ju roligast i världen...

Pratade min min mamma i dag för att gratta på födelsedagen. Fick veta att presenten jag skickat var lite fel storlek och det fanns ingen teckning med från barnbarnet. Det får alltid grannarna när de fyller år. Eller på morsdag.

Utifrån sett skulle jag vilja säga till henne att hon är för gammal för att inte lärt sig att gräset är grönare på andra sidan.
Inifrån vet jag inte vad jag ska säga?
Teckning- jag pallar inte tjata på dottern om en teckning. Övriga farmor, farfar etc får heller inga teckningar och har aldrig fått. Hon ritar till mig och pappa när hon har lust. Hon har ibland skickat flera teckningar till mormor- men inte just på födelsedag. Utan nån vanlig dag.

Allvarligt- är jag en dålig dotter som inte ser till att mitt barn gör en teckning?
Visst vet jag att det uppskattats men hade väl som vanligt inte greppat att det var så viktigt.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra faktiskt. Jag vill vara vuxen och inte gå in i nån offerkoftekonflikt som inte leder någon vart. Min känsla är ju att hon är missnöjd med vår relation på nåt vis. Att jag/vi inte .
Ja jag vet inte riktigt vad vi inte gör... Men att vi bor 140 mil bort och alltså inte träffas lika ofta som grannens barnbarn.
Hjälp mig kloka människor. Vad ska jag säga egentligen? Ska jag vara arg eller ha dåligt samvete?

Du behöver absolut inte ha dåligt samvete. Hade det varit jag hade jag nog inte direkt blivit arg heller utan snarare låtit det gå in genom ena örat och ut genom andra, men det är ju inte så lätt att skaka av sig alltid, det förstår jag. Tänker på min egen mamma i mitt svar, hon hade nog absolut kunnat kommentera liknande och det enda som funkar är att inte bry sig om det, då slutar hon. Om jag på förhand visste att det betydde jättemycket med en teckning så hade jag kanske frågat sonen (nu är han ju för liten, men..) om han ville rita en som jag kunde skicka med när jag skickade upp ev present men jag hade inte tjatat, vill han inte så vill han inte. Tycker inte att du behöver tjata på dottern heller, och om mormor dessutom får teckning ibland annars så tycker jag verkligen att hon överreagerar nu. Hon får väl gå över till grannarna och visa när det kommit en teckning en random dag om det nu är viktigt ;)

Jag har liknande avstånd till min mamma och jag tror nog att avståndet kan ställa till det en hel del för relationen. Det är väl olika för alla, men kanske det blir uppenbart för henne hur mycket hon missar av dina barns barndom om hon stöter på grannens barnbarn titt som tätt? Det är ju inte okej att hon tar ut det på dig på något vis för det. Bara en fundering. Min mamma kan vara mycket så, prata om den ena och den andra som hämtar barnbarnen på dagis och de sover över där osv, och det kommer hon ju aldrig kunna göra med mitt barn på samma sätt. Jag kan förstå att det kan göra henne ledsen, men det är ju bara så det är, jag vill inte bo där hon bor och hon vill inte direkt flytta hit heller så det är inget mer med det. Jag tänker att hon får sörja över det men hon får inte hålla på och spela martyr, sånt blir jag tokig på, märker jag att det går åt det hållet så avslutar jag samtalet. Till nästa gång vi pratar brukar det ha lagt sig, annars kulle jag nog ta upp det med henne rakt på sak.
Min mamma har valt att spendera mycket tid med min kusins små barn och hämta dem från dagis och göra vardagliga grejer med dem som hon inte kan göra med mitt barn, det tar nog udden av den värsta saknaden hon känner i alla fall. Även om det inte är hennes barnbarn så får hon ju umgås med barn på det viset, och de älskar henne :)
 
Du behöver absolut inte ha dåligt samvete. Hade det varit jag hade jag nog inte direkt blivit arg heller utan snarare låtit det gå in genom ena örat och ut genom andra, men det är ju inte så lätt att skaka av sig alltid, det förstår jag. Tänker på min egen mamma i mitt svar, hon hade nog absolut kunnat kommentera liknande och det enda som funkar är att inte bry sig om det, då slutar hon. Om jag på förhand visste att det betydde jättemycket med en teckning så hade jag kanske frågat sonen (nu är han ju för liten, men..) om han ville rita en som jag kunde skicka med när jag skickade upp ev present men jag hade inte tjatat, vill han inte så vill han inte. Tycker inte att du behöver tjata på dottern heller, och om mormor dessutom får teckning ibland annars så tycker jag verkligen att hon överreagerar nu. Hon får väl gå över till grannarna och visa när det kommit en teckning en random dag om det nu är viktigt ;)

Jag har liknande avstånd till min mamma och jag tror nog att avståndet kan ställa till det en hel del för relationen. Det är väl olika för alla, men kanske det blir uppenbart för henne hur mycket hon missar av dina barns barndom om hon stöter på grannens barnbarn titt som tätt? Det är ju inte okej att hon tar ut det på dig på något vis för det. Bara en fundering. Min mamma kan vara mycket så, prata om den ena och den andra som hämtar barnbarnen på dagis och de sover över där osv, och det kommer hon ju aldrig kunna göra med mitt barn på samma sätt. Jag kan förstå att det kan göra henne ledsen, men det är ju bara så det är, jag vill inte bo där hon bor och hon vill inte direkt flytta hit heller så det är inget mer med det. Jag tänker att hon får sörja över det men hon får inte hålla på och spela martyr, sånt blir jag tokig på, märker jag att det går åt det hållet så avslutar jag samtalet. Till nästa gång vi pratar brukar det ha lagt sig, annars kulle jag nog ta upp det med henne rakt på sak.
Min mamma har valt att spendera mycket tid med min kusins små barn och hämta dem från dagis och göra vardagliga grejer med dem som hon inte kan göra med mitt barn, det tar nog udden av den värsta saknaden hon känner i alla fall. Även om det inte är hennes barnbarn så får hon ju umgås med barn på det viset, och de älskar henne :)
Ja men precis så är det ju.
En saknad att man inte får samma relation som grannen eftersom avstånden gör att barnen inte är där utan föräldrar.
Jag gjorde väl som du- avslutar samtalet och tänker släppa det. Det är ju inte vem sim har rätt eller fel utan bara så som det är.
Sen hade ju min mamma kunnat hälsa på oftare nu när hon är pensionär och umgås men hon rycker den är svårt med blommorna...
Men visst. Det är ett uttryck för en sorg och den får hon ju ha såklart. Jag får ha min vuxna åsikt att det inte är något som jag behöver be om ursäkt för. Och det lägger sig nog.
Underbart med Buke där det alltid finns npgon med liknande upplevelse. Känns mer normalt nu:p!
 
Piper in lite snabbt. Är uppe i Norrland hos svärisarna i 10 dagar, sååå skönt med avlastning när Knodden är gnällig. Han fick 5 månaders-sprutan i måndags och var jätteduktig, märkte nästan inget på honom men han blev _vrålförkyld_ när vi kom upp. Gallskrek när jag skulle skölja näsan på honom trots att han var totalt igentäppt (pappa vägrar för han tycker det känns elakt...:cool:). Tack och lov gick det över rätt fort men nu är sambon och jag sjuka istället. :grin:

Han fick prova att sitta på hästryggen igår och jisses, ungen sken som en sol verkligen! Genast börjar hans mamma fundera på barnponny.:o

Sambon har börjat fundera på att plugga till nåt nytt yrke, för att kunna jobba i land. Det kommer dock inte utan motkrav utan då vill han flytta upp till Norrland där föräldrarna bor. Jag älskar ju mitt Kalmar, men är utlovad egen hästgård och bla bla bla om vi flyttar upp... Får se hur det blir, jag ska plugga klart i 3 år först hemma har jag sagt, eventuellt efter det.
 
+ Har varit hemifrån 9.30-14.45 idag och ridit en runda med en kompis, möttes av en glad dotter när jag kom hem :love:

- Har inte tid/ro till att amma på dagen längre, andra dagen idag som hon i princip inte har ammat någonting och mina bröst var knappt spända när jag kom hem så misstänker att mjölken börjar sina. Hon ammar fortfarande lite på natten och vid 22-23 när vi lägger oss men inga mängder. Tror inte det går någon nöd på henne men känns lite tidigt att redan sluta med all mjölk.. :( Får höra vad sköterskan säger nästa måndag när hon kommer.
- Tog typ 1 timme att natta henne..
- magsjuk sambo- hoppas verkligen bara han har ätit någonting.. :crazy:
 
Igår var det premiär för två saker här hemma.
M vände sig från rygg till mage, han har kämpat som attans de senaste dagarna och igår lyckades han. Väldigt arg och frustrerad såklart över att behöva ligga på golvet men lite mer nöjd när han kunde rulla åt bägge håll.

Sen premierade jag på Friskis igen. En stark comeback. Core pass och jag är förvånad över hur stark jag kände mig. Fick modifiera en övning, sit ups, det kände jag att kroppen inte var redo för. Annars kunde jag köra på och hade nog kunnat ta i en hel del till.
 
I helgen var vi och kollade på hus :nailbiting:. Det känns stort att ha börjat spekulera på hus faktiskt. Vi har ägt en bostadsrätt innan, men det här är första gången vi var och kollade på ett hus. Det är så mycket att tänka på och priserna är HÖGA! Hur har folk råd?

Det var ett ganska fint hus, men det vi framförallt fastnade för var läget. Det låg lantligt och hade stor trädgård och väldigt fin omgivning. Dock var det en del att fixa på huset och vi vet inte riktigt om vi orkar ta tag i några omfattande renoveringar på studs. Vi hoppar nog detta och letar vidare. Vi har ingen brådska men vill helst hitta något innan stora sonen börjar skolan :).
 
I helgen var vi och kollade på hus :nailbiting:. Det känns stort att ha börjat spekulera på hus faktiskt. Vi har ägt en bostadsrätt innan, men det här är första gången vi var och kollade på ett hus. Det är så mycket att tänka på och priserna är HÖGA! Hur har folk råd?

Det var ett ganska fint hus, men det vi framförallt fastnade för var läget. Det låg lantligt och hade stor trädgård och väldigt fin omgivning. Dock var det en del att fixa på huset och vi vet inte riktigt om vi orkar ta tag i några omfattande renoveringar på studs. Vi hoppar nog detta och letar vidare. Vi har ingen brådska men vill helst hitta något innan stora sonen börjar skolan :).
Hu ja vilken ångest det var att köpa hus! Jag tyckte det var sinnssjuka pengar när vi köpte. Sen dess har priserna överlag gått upp och det känns ju skönt att veta. Brukar ju vara en bra investering- beroende på var man bor såklart.
Sen är det ju alltid massa fix med hus som gör att pengarna går... Vi har väl lagt ner en 200 000 extra under de år vi bott här...
 
Pustar lite i soffan med kaffe och chokladbit, nyss hemkommen från Friskis och ska snart gå och hämta dottern. Jag blev lite stressad av att jag ”snart” ska börja jobba så nu har jag fått eld i baken med träningen. I dag var det spinning :)

Det verkar som att jag nog kommer få plats i en grupp på ridskolan nu, fick ett mail om det igår. Det ska bli sååå roligt! Och nervöst - man måste provrida och bli godkänd av ridläraren. Jag har inte suttit på en häst på 8 år :nailbiting:

Lilleman har lärt sig en ny grej, att peta näsan med tårna :rofl:
 
Vad spännande med hus @Rhinos, vi har också börjat titta lite smått, vill gärna ha något större och komma ut ur Köpenhamn men samtidigt inte för långt ut = svindyrt och de i rätt prisklass försvinner på några dagar. Vi hittade ett som verkade intressant men hann aldrig ens ut och se det förrän det var sålt. Men känner igen ångestkänslorna!

För övrigt är det KAOS här hemma. Sambon var ju magsjuk lör-sön. När han så reser sig från toaletten söndag så knäcker det till i knäet, det låser och han kan inte stödja på det alls. Det kan han fortfarande inte och misstanken går på en meniskskada (som han haft tidigare i samma knä).

Kul kul, han hoppar på kryckor och jag börjar jobba den 5/3. Han kan inte passa S. på kryckor, vi har önskat förskola från den 1/5 (och jag gråter bara av tanken av att hon ska starta ännu tidigare :cry:, vilket i så fall dessutom inte vill vara på en av de två vi har önskat då där är lång väntetid). Mor- och farföräldrar jobbar fortfarande och bor 1,5 respektive 3,5 h bort.
Det hela toppas av att hon är extremt gnällig och klängig och gråter varje gång man lägger ner henne samt tar runt 45 min att natta (inklusive en gråtattack).

Orkar inte!! :arghh:
 
Vad spännande med hus @Rhinos, vi har också börjat titta lite smått, vill gärna ha något större och komma ut ur Köpenhamn men samtidigt inte för långt ut = svindyrt och de i rätt prisklass försvinner på några dagar. Vi hittade ett som verkade intressant men hann aldrig ens ut och se det förrän det var sålt. Men känner igen ångestkänslorna!

För övrigt är det KAOS här hemma. Sambon var ju magsjuk lör-sön. När han så reser sig från toaletten söndag så knäcker det till i knäet, det låser och han kan inte stödja på det alls. Det kan han fortfarande inte och misstanken går på en meniskskada (som han haft tidigare i samma knä).

Kul kul, han hoppar på kryckor och jag börjar jobba den 5/3. Han kan inte passa S. på kryckor, vi har önskat förskola från den 1/5 (och jag gråter bara av tanken av att hon ska starta ännu tidigare :cry:, vilket i så fall dessutom inte vill vara på en av de två vi har önskat då där är lång väntetid). Mor- och farföräldrar jobbar fortfarande och bor 1,5 respektive 3,5 h bort.
Det hela toppas av att hon är extremt gnällig och klängig och gråter varje gång man lägger ner henne samt tar runt 45 min att natta (inklusive en gråtattack).

Orkar inte!! :arghh:
Men maken till missflyt då...
Hoppas knät blir mirakulöst bättre.Stackars människa med kryckor direkt på magsjuka :turd::arghh::down:
 
Vad spännande med hus @Rhinos, vi har också börjat titta lite smått, vill gärna ha något större och komma ut ur Köpenhamn men samtidigt inte för långt ut = svindyrt och de i rätt prisklass försvinner på några dagar. Vi hittade ett som verkade intressant men hann aldrig ens ut och se det förrän det var sålt. Men känner igen ångestkänslorna!

För övrigt är det KAOS här hemma. Sambon var ju magsjuk lör-sön. När han så reser sig från toaletten söndag så knäcker det till i knäet, det låser och han kan inte stödja på det alls. Det kan han fortfarande inte och misstanken går på en meniskskada (som han haft tidigare i samma knä).

Kul kul, han hoppar på kryckor och jag börjar jobba den 5/3. Han kan inte passa S. på kryckor, vi har önskat förskola från den 1/5 (och jag gråter bara av tanken av att hon ska starta ännu tidigare :cry:, vilket i så fall dessutom inte vill vara på en av de två vi har önskat då där är lång väntetid). Mor- och farföräldrar jobbar fortfarande och bor 1,5 respektive 3,5 h bort.
Det hela toppas av att hon är extremt gnällig och klängig och gråter varje gång man lägger ner henne samt tar runt 45 min att natta (inklusive en gråtattack).

Orkar inte!! :arghh:

Men Nej! Allt på samma gång :arghh:
Hopps det blir bättre snart!
 
Och där slutligen kom förkylningen! Har klarat mig och bebis hela hösten och vintern och bara känt lite och sen har det klingat av. Men nu jäklar är det taggtråd i både näsan och halsen.
Liten är pigg än så länge. Har smakat lite nya smaker.
Vispgrädde- gott
Chokladpudding- jäkla gott:d
Kokosmjölk- intressant
Lax- konstig konsistens.... Blä.
Lax mosat med mjölk- ätligt men lite skeptisk.
Vatten- roligt att låta det rinna ur munnen :laugh:
 
Och där slutligen kom förkylningen! Har klarat mig och bebis hela hösten och vintern och bara känt lite och sen har det klingat av. Men nu jäklar är det taggtråd i både näsan och halsen.
Liten är pigg än så länge. Har smakat lite nya smaker.
Vispgrädde- gott
Chokladpudding- jäkla gott:d
Kokosmjölk- intressant
Lax- konstig konsistens.... Blä.
Lax mosat med mjölk- ätligt men lite skeptisk.
Vatten- roligt att låta det rinna ur munnen :laugh:

Usch för förkylning. Vi har ju inte varit annat än förkylda. Vi har hållt oss friska i 3veckor nu (knack knack ta i trä).

Kul med nya smaker.
Vi ska börja smaka lite här också. Han blev ju 5månader igår och har hittills fått slicka lite på en vindruva, slicka banan från fingret, lite mosad avokado. Och lite fruktklämmis med päron/mango från storebror som han var så snäll och bjöd på :D
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Feber hela natten och velat ligga på mig för att sova. Helst med bröstet i munnen. Alltså väldigt lite sömn för mig i natt. Och storebror som snurrat runt och pratat i sömnen :cautious::D

Och jag är extremt sugen på Semla. Men jag vill ha vanlig, med massa grädde :d Inte mjölkfri grädde :mad: Får se om vi hinner sluta amma innan semmelsäsongen är över?
 

Bifogade filer

  • D97E07B4-8985-46D2-9EB6-5CC917F91ABA.jpeg
    D97E07B4-8985-46D2-9EB6-5CC917F91ABA.jpeg
    306,6 KB · Visningar: 21
Men vad är detta? Bara en massa sjukdomar och elände. Nu hoppas jag att det vänder och att sjukdomarna avtar, såhär kan ni ju inte ha det ;).

Vi har klarat oss från sjukdomar sedan i julas, tack och lov. Stora sonen kräkte i och för sig en natt för några veckor sedan men det var troligtvis något han ätit för ingen annan blev sjuk och han piggnade till på morgonen.
 
Stå i i någons knä är ju roligast i världen...

Pratade min min mamma i dag för att gratta på födelsedagen. Fick veta att presenten jag skickat var lite fel storlek och det fanns ingen teckning med från barnbarnet. Det får alltid grannarna när de fyller år. Eller på morsdag.

Utifrån sett skulle jag vilja säga till henne att hon är för gammal för att inte lärt sig att gräset är grönare på andra sidan.
Inifrån vet jag inte vad jag ska säga?
Teckning- jag pallar inte tjata på dottern om en teckning. Övriga farmor, farfar etc får heller inga teckningar och har aldrig fått. Hon ritar till mig och pappa när hon har lust. Hon har ibland skickat flera teckningar till mormor- men inte just på födelsedag. Utan nån vanlig dag.

Allvarligt- är jag en dålig dotter som inte ser till att mitt barn gör en teckning?
Visst vet jag att det uppskattats men hade väl som vanligt inte greppat att det var så viktigt.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra faktiskt. Jag vill vara vuxen och inte gå in i nån offerkoftekonflikt som inte leder någon vart. Min känsla är ju att hon är missnöjd med vår relation på nåt vis. Att jag/vi inte .
Ja jag vet inte riktigt vad vi inte gör... Men att vi bor 140 mil bort och alltså inte träffas lika ofta som grannens barnbarn.
Hjälp mig kloka människor. Vad ska jag säga egentligen? Ska jag vara arg eller ha dåligt samvete?
Nu var det ett tag sedan du skrev detta, men jag hade också stört mig något fruktansvärt om min mamma skulle bli martyr på det viset. Har en farmor som är martyr och det har tyvärr inte gjort gott åt hennes och min pappas relation. Jag har tyvärr inga bra tips att ge mer än att du inte ska ha dåligt samvete över att barnet inte ritar en teckning. Barnet är ju så pass stort att den kan bestämma själv om den vill rita en teckning till sin mormor. Om mormor ber barnet snällt, utan någon skuldbeläggning, kanske barnet hade tyckt det vore roligare att rita åt mormor?

Hu ja vilken ångest det var att köpa hus! Jag tyckte det var sinnssjuka pengar när vi köpte. Sen dess har priserna överlag gått upp och det känns ju skönt att veta. Brukar ju vara en bra investering- beroende på var man bor såklart.
Sen är det ju alltid massa fix med hus som gör att pengarna går... Vi har väl lagt ner en 200 000 extra under de år vi bott här...
Jag tycker också att priserna är helt hutlösa. Om vi ska ha ett riktigt bra läge får vi räkna med att lägga minst 4 miljoner och det har vi helt enkelt inte råd med :(.

Det positiva är dock att det är en expansiv region och huspriserna lär inte gå ner, även om vi köper ett hus en bit bort från stan.
Vad spännande med hus @Rhinos, vi har också börjat titta lite smått, vill gärna ha något större och komma ut ur Köpenhamn men samtidigt inte för långt ut = svindyrt och de i rätt prisklass försvinner på några dagar. Vi hittade ett som verkade intressant men hann aldrig ens ut och se det förrän det var sålt. Men känner igen ångestkänslorna!

För övrigt är det KAOS här hemma. Sambon var ju magsjuk lör-sön. När han så reser sig från toaletten söndag så knäcker det till i knäet, det låser och han kan inte stödja på det alls. Det kan han fortfarande inte och misstanken går på en meniskskada (som han haft tidigare i samma knä).

Kul kul, han hoppar på kryckor och jag börjar jobba den 5/3. Han kan inte passa S. på kryckor, vi har önskat förskola från den 1/5 (och jag gråter bara av tanken av att hon ska starta ännu tidigare :cry:, vilket i så fall dessutom inte vill vara på en av de två vi har önskat då där är lång väntetid). Mor- och farföräldrar jobbar fortfarande och bor 1,5 respektive 3,5 h bort.
Det hela toppas av att hon är extremt gnällig och klängig och gråter varje gång man lägger ner henne samt tar runt 45 min att natta (inklusive en gråtattack).

Orkar inte!! :arghh:
Hoppas det går bra för er att hitta hus. Jag tycker det är svårt i vår region, men runt Kph lär läget vara mer hetskt.

Fy vilken tråkig sits ni har nu med förskola och sambon. Förstår att det tar emot att sätta henne i förskola tidigare. Du har inte möjlighet att förlänga din ledighet?
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 386
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 756
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 565
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 858
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp