Sommarföräldrar 2017 del 3

Feber hela natten och velat ligga på mig för att sova. Helst med bröstet i munnen. Alltså väldigt lite sömn för mig i natt. Och storebror som snurrat runt och pratat i sömnen :cautious::D

Och jag är extremt sugen på Semla. Men jag vill ha vanlig, med massa grädde :d Inte mjölkfri grädde :mad: Får se om vi hinner sluta amma innan semmelsäsongen är över?
Vilka härligt djupblå ögon han har :love:
 
Nu var det ett tag sedan du skrev detta, men jag hade också stört mig något fruktansvärt om min mamma skulle bli martyr på det viset. Har en farmor som är martyr och det har tyvärr inte gjort gott åt hennes och min pappas relation. Jag har tyvärr inga bra tips att ge mer än att du inte ska ha dåligt samvete över att barnet inte ritar en teckning. Barnet är ju så pass stort att den kan bestämma själv om den vill rita en teckning till sin mormor. Om mormor ber barnet snällt, utan någon skuldbeläggning, kanske barnet hade tyckt det vore roligare att rita åt mormor?


Jag tycker också att priserna är helt hutlösa. Om vi ska ha ett riktigt bra läge får vi räkna med att lägga minst 4 miljoner och det har vi helt enkelt inte råd med :(.

Det positiva är dock att det är en expansiv region och huspriserna lär inte gå ner, även om vi köper ett hus en bit bort från stan.

Hoppas det går bra för er att hitta hus. Jag tycker det är svårt i vår region, men runt Kph lär läget vara mer hetskt.

Fy vilken tråkig sits ni har nu med förskola och sambon. Förstår att det tar emot att sätta henne i förskola tidigare. Du har inte möjlighet att förlänga din ledighet?
Offerkoftan är ju ruggigt missklädssam:meh:
I alla lägen och former.

4 mille är respekt absolut. Man vill ju leva oxå och inte bara betala ränta.

6 månader idag:heartheart
 
Men maken till missflyt då...
Hoppas knät blir mirakulöst bättre.Stackars människa med kryckor direkt på magsjuka :turd::arghh::down:

Men Nej! Allt på samma gång :arghh:
Hopps det blir bättre snart!

Jag tycker också att priserna är helt hutlösa. Om vi ska ha ett riktigt bra läge får vi räkna med att lägga minst 4 miljoner och det har vi helt enkelt inte råd med :(.

Det positiva är dock att det är en expansiv region och huspriserna lär inte gå ner, även om vi köper ett hus en bit bort från stan.

Hoppas det går bra för er att hitta hus. Jag tycker det är svårt i vår region, men runt Kph lär läget vara mer hetskt.

Fy vilken tråkig sits ni har nu med förskola och sambon. Förstår att det tar emot att sätta henne i förskola tidigare. Du har inte möjlighet att förlänga din ledighet?

Ja det är sån makalös otur så man tror inte det är sant! :arghh:
Vi lever fortfarande på hoppet om att han ska kunna gå på benet innan mars, han tror det jag tycker det låter lite halvdumt att traska omkring på en eventuellt skadad menisk men men. Vi får se vad läkaren säger nästa torsdag när han ska på kontroll.
Har inte hört med min chef men tror jag får svårt att förlänga min ledighet, eventuellt kan jag ta några dagars semester. Men här i DK är man skyldig att senast 8 veckor efter förlossningen ge besked om när man kommer tillbaka och jag vet att min vikarie har fått nytt jobb så de kan inte förlänga henne. Vi är 5 på "samma" tjänst med rullande schema, dag, kväll och helger och schemat är lagt. Jag försöker andas och ta en dag i taget och ha is i magen fram till kontrollen nästa vecka iaf.

Men så :devil: tröttsamt det här gnället är, det skär i öronen när hon bara skriker rätt ut när det inte passar henne typ om hon sitter hos pappa, får höger bröst när hon vill ha vänster, lägges/sättes på golvet, ska byta blöja osv.... Vi vill ha tillbaks vår glad positiva tjej!!! :wtf:

Angående huspriser så är vi i ca samma kategori, de vi helst vill ha ligger runt 3 miljoner danska men vi har inte helt råd med det nu och definitivt inte råd med det om vi ska vara föräldrarlediga igen/ en blir arbetslös..
 
Ja det är sån makalös otur så man tror inte det är sant! :arghh:
Vi lever fortfarande på hoppet om att han ska kunna gå på benet innan mars, han tror det jag tycker det låter lite halvdumt att traska omkring på en eventuellt skadad menisk men men. Vi får se vad läkaren säger nästa torsdag när han ska på kontroll.
Har inte hört med min chef men tror jag får svårt att förlänga min ledighet, eventuellt kan jag ta några dagars semester. Men här i DK är man skyldig att senast 8 veckor efter förlossningen ge besked om när man kommer tillbaka och jag vet att min vikarie har fått nytt jobb så de kan inte förlänga henne. Vi är 5 på "samma" tjänst med rullande schema, dag, kväll och helger och schemat är lagt. Jag försöker andas och ta en dag i taget och ha is i magen fram till kontrollen nästa vecka iaf.

Men så :devil: tröttsamt det här gnället är, det skär i öronen när hon bara skriker rätt ut när det inte passar henne typ om hon sitter hos pappa, får höger bröst när hon vill ha vänster, lägges/sättes på golvet, ska byta blöja osv.... Vi vill ha tillbaks vår glad positiva tjej!!! :wtf:

Angående huspriser så är vi i ca samma kategori, de vi helst vill ha ligger runt 3 miljoner danska men vi har inte helt råd med det nu och definitivt inte råd med det om vi ska vara föräldrarlediga igen/ en blir arbetslös..

Ja huspriserna är helt galna.
Vi hade möjligheten att köpa sambons mormors hus när hon gick bort. I ett område där de flesta husen i de billigare klasserna ligger runt 5milj, då orenoverade och ofta i originalskick sedan 60talet.
Huset vi köpte blev värderat ungefär 1milj högre, i originalskick, än vad vi köpte för. I fick köpa för 3.2.
Annars hade vi aldrig haft råd att köpa hus i området. Vi hade ett litet hus innan i ett lantligare område som vi köpte för 2.8milj.Vi gjorde en bra vinst när vi sålde och kunde renovera alla rum inne i nya huset.
 
Förstår det. Jag har oerhört svårt för gnäll. Det är outhärdligt att lyssna på i längden :arghh:

Har också svårt för gnäll. Och då jobbar jag som förskollärare (bra yrkesval :D)
Jag jobbar iof med de äldsta barnen och de går att resonera med :o

Kl.
Börjar bli dags att byta till sittdel snart tror jag. Bullade upp med kuddar i liggdelen så att M kan halv ligga lite eftersom han hatar att ligga ner på rygg. Helt plötsligt häver han sig upp med en situps till sittläge :o
Han har börja sitta väldigt stadigt på golvet och kan sitta flera minuter själv innan han tippar omkull.
 

Bifogade filer

  • 5FF80ABE-951A-436D-8692-356A1452386C.jpeg
    5FF80ABE-951A-436D-8692-356A1452386C.jpeg
    313 KB · Visningar: 23
Vad duktig han är @Rosen-Knoppen!

Är det fler som har bebisar som bröööölar? M har hela tiden varit väldigt ”pratig” men nu är det inte gulligt kvitter, nu låter det ”möööööh” högt och gällt och ofta. Aj aj, mina öron!

Och han är ganska härjig måste jag säga. Vi åt lunch på Ikea idag. Jag hade fullt sjå att pricka tallriken medans han drog min bricka fram och tillbaka över bordet :D Sen försökte han halsa ur min (alkoholfria) ölflaska, tippade ut mitt halvfulla ölglas över bord och golv (mina fantastiska mammareflexer fångade glaset i fallet så inget kras i alla fall) och försökte välta min kaffekopp men jag lyckades lirka loss hans fingrar. Han fick en gurkskiva och en dillkvist att suga på, väldigt uppskattat :D
 
Jodå, min M kan nog bröla på han med! Vi var på en slags babygympa häromdagen och han hade fullt upp att titta på de andra barnen och störa sig på att de inte vrålade tillbaka till honom. I en övning hamnade vi jättenära en pytteliten bebis på typ 1 månad och då sträcker han sig fram mot henne och vrålar i hennes öra.. :o:D

Idag var jag på ridlektion! Det är så härligt alltså! Men var fruktansvärt jobbigt för denna otränade kropp. Temat på lektionen var "Den lätta sitsen", tror inte att jag behöver säga så mycket mer :angel: Lämnade dock lektionen med ett stort leende på läpparna då jag fick jättemycket beröm för min balans av en ridlärare som inte brukar strö sånt omkring sig i onödan. Blev jätteförvånad över att hon tyckte så, men jag tar glatt emot, just nu känner jag att jag bara vill rida för henne jämt :love::love:
När jag kom hem var sonen nattad och klar också, så nu sitter jag i soffan med en skål vindruvor och njuter för mig själv :heart
 
Denna lilla brölar inte men jäklar vad han nyps i ansiktet:devil:
Gillar oxå att attackera min hals och suga på den medan han hoppar upp och ner och låter daa daaa
 
Är det fler som har bebisar som bröööölar? M har hela tiden varit väldigt ”pratig” men nu är det inte gulligt kvitter, nu låter det ”möööööh” högt och gällt och ofta. Aj aj, mina öron!

Här har vi precis kommit in i en sådan period igen och fröken gör sitt bästa för att göra de stackars föräldrarna döva genom att illtjuta på högsta volym. :grin:

Det är full rulle när hon är på golvet med. Hon kryper rätt snabbt men håller sig för det mesta i samma rum som vi men börjar utforska huset lite på egen hand nu. Sladdar av alla dess slag är också väldigt roligt att dra i och stoppa i munnen så jag har barrikaderat under vårt skrivbord. På min sida står en skrivare och en plastback och på mannens sida lade jag ut spikmattan, mycket effektivt, när jag tröttnade på att hala fram ungen under skrivbordet.
 
Här har vi precis kommit in i en sådan period igen och fröken gör sitt bästa för att göra de stackars föräldrarna döva genom att illtjuta på högsta volym. :grin:

Det är full rulle när hon är på golvet med. Hon kryper rätt snabbt men håller sig för det mesta i samma rum som vi men börjar utforska huset lite på egen hand nu. Sladdar av alla dess slag är också väldigt roligt att dra i och stoppa i munnen så jag har barrikaderat under vårt skrivbord. På min sida står en skrivare och en plastback och på mannens sida lade jag ut spikmattan, mycket effektivt, när jag tröttnade på att hala fram ungen under skrivbordet.

Hahaha jag ser framför mig en sån spikmatta polisen kastar fram för att få stopp på bilar. Men inser att det är en spikmatta man ligger på :D men min första bild i huvudet var väldigt rolig.
 
M brölar inte direkt men han tjuter. Såntdär högoktavig tjut så det känns som trumhinnan ska spräcka. Det känns som han försöker se hur högt han kan komma i tonerna. ”Iiiihhhhhhhh”
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Jag har börjat kika lite på bilbarnstolar då hyran på babyskyddet snart går ut, men vad ska man välja? Jag funderar lite på någon variant av Axkid men finns ingen i närheten som man kan klämma och känna på. Den affär i stan som säljer bilstolar hade ju bara 3 modeller, Maxi-cosi, Britax och Besafe. Besafen såg ju bra ut men var så väldigt dyr... Någon som har tips och erfarenheter?
 
Jag har börjat kika lite på bilbarnstolar då hyran på babyskyddet snart går ut, men vad ska man välja? Jag funderar lite på någon variant av Axkid men finns ingen i närheten som man kan klämma och känna på. Den affär i stan som säljer bilstolar hade ju bara 3 modeller, Maxi-cosi, Britax och Besafe. Besafen såg ju bra ut men var så väldigt dyr... Någon som har tips och erfarenheter?

Vad har ni för bil? Jag tycker oftast det beror lite på vad man har för bil osv.

Vi har både en Maxi-cosi mobi som stora sonen har nu. Samt en Axkid minikid som det är tänkt att M ska ha när vi byter stol. Den är utlånad nu till barnens kusin så evt får de köpa loss den och vi köper en ny.

Men jag gillar Minikiden bättre än Maxi-cosin. Tycker den är mer ombonad och jag gillar att man kan skjuta nackstödet.
Sambon gillar Maxi-cosin bättre för att man kan reglera sittläget med barnet i.

Allt bror på vad man gillar..
 
Vad har ni för bil? Jag tycker oftast det beror lite på vad man har för bil osv.

Vi har både en Maxi-cosi mobi som stora sonen har nu. Samt en Axkid minikid som det är tänkt att M ska ha när vi byter stol. Den är utlånad nu till barnens kusin så evt får de köpa loss den och vi köper en ny.

Men jag gillar Minikiden bättre än Maxi-cosin. Tycker den är mer ombonad och jag gillar att man kan skjuta nackstödet.
Sambon gillar Maxi-cosin bättre för att man kan reglera sittläget med barnet i.

Allt bror på vad man gillar..

Vi har en V70 så jag räknar med att de flesta stolarna kommer att få plats i alla fall.

Angående att luta stolen enkelt känns inte det så viktigt då hon kommer att sitta i baksätet och man ändå inte kommer att kunna göra det när man åker i så fall.

Det lutar mest åt Minikiden just nu, jag gillar också den enkla justeringen av nackstödet. :) Maxi-cosin var det inget större fel på men jag tyckte nackskyddet var så tunt och känns inte som det skyddar något värst.
 
Jag har börjat kika lite på bilbarnstolar då hyran på babyskyddet snart går ut, men vad ska man välja? Jag funderar lite på någon variant av Axkid men finns ingen i närheten som man kan klämma och känna på. Den affär i stan som säljer bilstolar hade ju bara 3 modeller, Maxi-cosi, Britax och Besafe. Besafen såg ju bra ut men var så väldigt dyr... Någon som har tips och erfarenheter?

Vi har just köpt en BeSafe izi plus, men inte hunnit använda den än, behöver dock börja nu då bebis ben sticker ut väl mycket ur babyskyddet. Kan recensera när vi testat :)
Vi valde den för att den verkar vara bäst i test i flera olika tester. Vi orkade inte läsa på så jättemycket mer utan tänkte väl att den ju borde vara bra då.
Lite tråkigt att min lilla bebis redan vuxit ur babyskyddet :(
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 391
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 769
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 573
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 871
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Kämpa på
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp