Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2017 del 3

Vad skönt att ni har fått behandling och att det verkar fungera. Håller öronen på att han inte är ett öronbarn, men om han nu är det så vet ni ju nu vilka symptom ni ska hålla utkik efter.

Jag förstår att et känns hemskt att han haft ont i några dagar men var inte för hård mot dig själv, ni kunde ju inte veta :heart. När dessutom vården säger åt en att avvakta så är åtminstone jag en person som går på deras ord.
Ja, i fortsättningen kommer jag trycka mycket hårdare på att vi ska få komma in direkt och inte vänta.
Så dålig som han blev igår har han inte varit, utan det var just att han skrek natten till måndagen, annars har han varit ungefär som vanligt, kanske lite grinigare bara. Så jag inte ger intryck av att han legat här hemma kanonsjuk. Så fort febern steg igår ringde vi och sen fick vi en akuttid till honom.
Han är fortfarande inte alls pigg när han är uppe, sitter mest i sin vagn.:(
 
Ja, i fortsättningen kommer jag trycka mycket hårdare på att vi ska få komma in direkt och inte vänta.
Så dålig som han blev igår har han inte varit, utan det var just att han skrek natten till måndagen, annars har han varit ungefär som vanligt, kanske lite grinigare bara. Så jag inte ger intryck av att han legat här hemma kanonsjuk. Så fort febern steg igår ringde vi och sen fick vi en akuttid till honom.
Han är fortfarande inte alls pigg när han är uppe, sitter mest i sin vagn.:(

Stackars liten!!
Ja ibland får man bara vara hård och kräva på att få träffa nån direkt. Har fått göra det varje gång sonen fått ont i öronen och varje gång har de sagt avvakta och varje gång har jag krävt att få en tid. Och nästan varje gång har det gått så långt att trumhinnan spruckit, och då behövs det penicillin.

En sak man kan tänka på när barn under 2 får öroninflammation är att kräva upp följning om någon månad för att se att det inte ligger vätska kvar bakom trumhinnan.
Det gäller även vid dubbelsidiginflammtion och när trumhinnan spruckit.

Krya på honom :heart
 
Ja, i fortsättningen kommer jag trycka mycket hårdare på att vi ska få komma in direkt och inte vänta.
Så dålig som han blev igår har han inte varit, utan det var just att han skrek natten till måndagen, annars har han varit ungefär som vanligt, kanske lite grinigare bara. Så jag inte ger intryck av att han legat här hemma kanonsjuk. Så fort febern steg igår ringde vi och sen fick vi en akuttid till honom.
Han är fortfarande inte alls pigg när han är uppe, sitter mest i sin vagn.:(
Nej nej, det har du inte gjort intryck av :)
 
Fy, börjar bli lätt nervös kan jag säga... 39 graders feber och förhöjd andningsfrekvens trots 125 mg Alvedon två timmar innan. Väntar på att bli uppringd från 1177 och barn efter konsultation med svägerskan. Hon tyckte det lät mindre bra.
 
Fy, börjar bli lätt nervös kan jag säga... 39 graders feber och förhöjd andningsfrekvens trots 125 mg Alvedon två timmar innan. Väntar på att bli uppringd från 1177 och barn efter konsultation med svägerskan. Hon tyckte det lät mindre bra.
Åh nej! Hoppas att febern går ner!
 
Vilken dag. Feber på 39 när sköterskan tempade också, och hastig andning. CRPt var dock jättebra, under 5 så han har ingen infektion. Öroninflammation kunde inte uteslutas men trumhinnan är intakt och doktorn tyckte att han borde skrika mer då, tydligen brukar det vara värst på nätterna och han har ändå varit OK sen natten mot måndag. Dock kan vi fortsätta med Kåvepeninet kuren ut, det skadar liksom inte. Lungor och hjärta lät jättebra så lunginflammation är det inte.

Teorin är en riktig virusinfektion som satt sig i övre delen av luftvägarna. Vi ska kombinera ipren och paracetamol oralt då supparna kan ha lite tveksam effekt på vissa barn.

Sinnessjukt vilken effekt Neo-vistelsen har haft på mig, fick nästan panikångest flera gånger under besöket. Helt förstörd i nerverna.
 
Glad påsk till alla i tråden! Jag har jobbat torsdag och fredag men nu är det äntligen lite påskledigt här med så vi är på väg till sambons föräldrar i Jylland.
S. Kryper fortfarande bara bakåt och är något frustrerad över det men hoppas på att hon snart knäcker koden.
Har väl också slutat amma vilket känns ganska skönt även om hon fortfarande vägrar dricka ersättning så kan hon äta det om vi blandar det i gröten eller i lite yoghurt, bara hon slipper dricka det. :cautious:
15224867744311844829159.jpg
 
En sån söt glading! @MalanMjöl Glad påsk!

Vi kom hem från fjällen igår. Världens bästa ungar har vi, så himla lätta att ha med sig så väl i bilen som på skidtur :heart

Den här fjällveckan har lilleman varit utan sin gåstol och det har varit enormt utvecklande för motoriken så nu ställer vi bort den. Ätandet har också lossnat och även om han fortfarande envisas med att hålla skeden själv så får han i sig riktigt mycket. I morse tömde han grötskålen på ett par minuter.

22DD8A2A-53AD-4421-BB9E-7C4E94A98D9F.jpeg


Idag har han också fått sin första hårklippning. Luggen hängde ner i ögonen och så kan man ju inte ha det. Dags att börja klura på vad han ska ha för frisyr. Han ser så rysk/baltisk ut när luggen hänger ner så där och jag gillar det inte riktigt :p
 
En sån söt glading! @MalanMjöl Glad påsk!

Vi kom hem från fjällen igår. Världens bästa ungar har vi, så himla lätta att ha med sig så väl i bilen som på skidtur :heart

Den här fjällveckan har lilleman varit utan sin gåstol och det har varit enormt utvecklande för motoriken så nu ställer vi bort den. Ätandet har också lossnat och även om han fortfarande envisas med att hålla skeden själv så får han i sig riktigt mycket. I morse tömde han grötskålen på ett par minuter.

Visa bifogad fil 12937

Idag har han också fått sin första hårklippning. Luggen hängde ner i ögonen och så kan man ju inte ha det. Dags att börja klura på vad han ska ha för frisyr. Han ser så rysk/baltisk ut när luggen hänger ner så där och jag gillar det inte riktigt :p
Gud så söt!! :love: Känner igen ätstilen med mat överallt :p
 
Han mår väl lite bättre idag iaf. :) Låg på 38,1 i morse utan febernedsättande. Fick ipren + Alvedon 06.30 ihop med Kåvepeninet och sen behövde han inte påfyllning förrän kl 16, då var tempen uppe på 38,5 men det är ju en piece of cake efter igår. Nu är han lite gnällig men det är inte så konstigt, han har varit igång sen kl 12. Så sammanfattningsvis så är det förhoppningsvis på bättringsvägen iaf. :) Vi kör kåvepeninkuren som ordinerat för att vara på den säkra sidan, jag tror kanske ändå att öronen kan ha spelat in för han är inte beröringskänslig där när man trycker idag.
 
Hoppas det snabbt blir bättre med medicinen @Fritidsryttare

Söt glading hos er också @hvala :love: och avis på skidsemester. Jag hoppas vi eventuellt kan komma iväg nästa år. Min mamma vill gärna passa S har hon sagt, hon tycker det är mysigt med skidsemester men är inte jätteförtjust i själva åkandet, perfekt tyckte jag :p fast bara för det är det väl ingen snö nästa år.. :cautious:
 
:D
En sån söt glading! @MalanMjöl Glad påsk!

Vi kom hem från fjällen igår. Världens bästa ungar har vi, så himla lätta att ha med sig så väl i bilen som på skidtur :heart

Den här fjällveckan har lilleman varit utan sin gåstol och det har varit enormt utvecklande för motoriken så nu ställer vi bort den. Ätandet har också lossnat och även om han fortfarande envisas med att hålla skeden själv så får han i sig riktigt mycket. I morse tömde han grötskålen på ett par minuter.

Visa bifogad fil 12937

Idag har han också fått sin första hårklippning. Luggen hängde ner i ögonen och så kan man ju inte ha det. Dags att börja klura på vad han ska ha för frisyr. Han ser så rysk/baltisk ut när luggen hänger ner så där och jag gillar det inte riktigt :p

Mem gud så söt :love:
M ser likadan ut när han äter.. :D
 
Vilka godingar vi har i tråden, @hvala och @MalanMjöl :).

V visar större och större intresse för mat men amning är fortfarande största näringskällan. Känns tryggt på ett sätt, men hade önskat att han åtminstone åt mindre om nätterna :laugh:.

Vi skulle fira påsk genom att gå på konstrunda på stan, men det fick bli ändrade planer eftersom storebror fick feber under förmiddagen. Vi fick stanna hemma och mysa istället.

V har förresten börjat ta spjärn med benen och vill ställa sig upp. Det är så svårt att sätta ner honom ibland för han spänner benen och blir stel som en pinne :rofl:. Att stå upp är det festligaste som finns just nu.
 
Vilka godingar vi har i tråden, @hvala och @MalanMjöl :).

V visar större och större intresse för mat men amning är fortfarande största näringskällan. Känns tryggt på ett sätt, men hade önskat att han åtminstone åt mindre om nätterna :laugh:.

Vi skulle fira påsk genom att gå på konstrunda på stan, men det fick bli ändrade planer eftersom storebror fick feber under förmiddagen. Vi fick stanna hemma och mysa istället.

V har förresten börjat ta spjärn med benen och vill ställa sig upp. Det är så svårt att sätta ner honom ibland för han spänner benen och blir stel som en pinne :rofl:. Att stå upp är det festligaste som finns just nu.
Visst är det roligt och jobbigt på samma gång när de ska stå? Vår har också börjat spänna kroppen i en båge liksom, och ska stå "själv", helst i knät och undersöka stolar och annat. :) Trist att ni också fått feber! Alla verkar ha det nu, knodds bästis hade 40+ i går kväll. :(
 
Visst är det roligt och jobbigt på samma gång när de ska stå? Vår har också börjat spänna kroppen i en båge liksom, och ska stå "själv", helst i knät och undersöka stolar och annat. :) Trist att ni också fått feber! Alla verkar ha det nu, knodds bästis hade 40+ i går kväll. :(
Ja, verkligen! Man kan inte sitta still och mysa längre utan det ska krängas och spännas åt alla håll och kanter :rofl:.

V har inte fått feber ännu, peppar peppar, men det är nog bara en tidsfråga innan han också blir sjuk. Storebror brukar dra hem en massa skit från dagis som V sedan får stå ut med. Hoppas att han är härdad tills när han själv ska skolas in och har ett bra immunförsvar då :)
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 955
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 022
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 879
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 895
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp