Sommarföräldrar 2017 del 3

Inser att jag måste sätta upp rullgardinen i sovrummet idag.. Har skjutit på det under vintern eftersom det varit så mörkt. Men nu blir det ljusare och ljusare på morgonen och jag märker att M börjar snurra ungefär samtidigt som det börjar ljusna.. :D
 
På torsdag lämnar jag över stafettpinnen till sambon för att vara hemma med den här knasbollen :love:
Tur för mig att det bara 2dagar i veckan :o
 

Bifogade filer

  • 3F16231E-F248-4790-9D17-7D7F142A8897.jpeg
    3F16231E-F248-4790-9D17-7D7F142A8897.jpeg
    258,7 KB · Visningar: 23
Vad avis jag blir på er som börjat jobba. Håller med om att det bästa hade varit att få vara hemma på deltid så att man får lite av varje :).

Storebror fick ju feber på påskafton och igår blev resten av familjen sjuka. Storebror hostar och sover dåligt, V sover dåligt och snorar och maken och jag är trötta och har ont i kroppen. Vi ska ha kalas för storebror på lördag eftersom han fyllde 3 i måndags, och jag hoppas att vi hinner friskna till tills dess :nailbiting:.
 
Vad avis jag blir på er som börjat jobba. Håller med om att det bästa hade varit att få vara hemma på deltid så att man får lite av varje :).

Storebror fick ju feber på påskafton och igår blev resten av familjen sjuka. Storebror hostar och sover dåligt, V sover dåligt och snorar och maken och jag är trötta och har ont i kroppen. Vi ska ha kalas för storebror på lördag eftersom han fyllde 3 i måndags, och jag hoppas att vi hinner friskna till tills dess :nailbiting:.
Men fy så tråkigt, krya på er allihop!
 
Många som varit/är sjuka nu :/ Hoppas att din lilla mår bättre @Fritidsryttare, och att ni kryar på er inför kalaset @Rhinos! Och om det är någon annan sjukling som jag missat. Hoppas att dessa sjukdomar ger med sig och att våren kommer igång ordentligt nu med lite mindre dagisbaciller och sådant.

Jag är rätt trött. Milo är såå mammig just nu. Känns verkligen som något utvecklingssprång då han har behov av mycket närhet, så jag vill ju ge honom det förstås, men jobbigt när han vill klänga på mig hela tiden. Pappa är också rolig, men inte lika bra som mamma just nu. Är han trött/hungrig/grinig så är det bara jag som gäller. Har nästan väntat på att något sådant här ska komma då jag förstått att det ofta blir så, att hemmaföräldern är bäst i vissa perioder. Vi har varit förskonade från sådant fram tills nu. Visst är det mysigt att ha honom i famnen rätt ofta, men skulle behöva lite mer egentid nu känner jag. Jag har i alla fall bokat in en helg i Stockholm hos min bästa kompis nästa helg! Blir första natten borta från M för mig, är lite ambivalent inför det men ska försöka njuta av att bara vara jag och av att få träffa min kompis igen, det blir rätt länge mellan gångerna vi ses nuförtiden. Konstigt hur annorlunda det där kan vara, jag har redan nu, ett par veckor i förväg, lite ångest och funderingar över hur det ska bli att vara utan min älskade lilla bebis i 1,5 dygn medan sambon varit utan honom många dagar i rad utan att fundera så mycket på det. Visst saknar han honom, men han verkar ändå tycka att det är helt naturligt att vara borta några dagar då och då. Jag tror inte att jag skulle klara av det.
Nåja, bara lite funderingar så här medan barnet sover och jag hinner slappa i soffan lite :D
 
Jag har inte varit hemifrån någon natt heller.
Är inget jag brukar vara heller.
Längtar efter en hel natts sömn men Jag sover kass om jag sover borta så det är inte lönt.
Min första blev otroligt pappig ett tag. Det var ännu jobbigare än när hon var mammig faktiskt @Omega . Kände mig helt ratad...
Nu är vi jämbördiga och lika mycket förälder båda två. Skönt på alla vis:)
 
Jag har bara sovit borta 1gång från min M. Jag sov ingenting den natten :D
Men jag hade inte ångest för att vara iväg. Jag saknade honom så in i norden. Men hade inte ångest.
Det kommer nog gå bra :) @Omega
 
Tror det är lite hur man är som person, det där med hur man tacklar att vara ifrån. Min sambo var ju iväg en vända på sjön, och även om han inte är den mest sentimentala typen så kom ämnet om att plugga nåt annat upp ganska snart efter den turnen, och sen har han hållit sig hemma. Nu var ju det extremt länge, 6 veckor, men nog tyckte han det var jobbigt. :)

Jag har sovit en natt ifrån knodd, i Flyinge. Det gick OK, men det var nog mest för att jag var dödstrött på kvällen, sen vaknade jag 05 morgonen därpå och då saknade jag honom massor.

Imorgon åker de faktiskt iväg upp till farmor och farfar en hel vecka utan mig. Då kommer jag sakna ihjäl mig men jag har ingen möjlighet att följa med. Dels har jag högvak på stoet, sen är det husvisning med tillhörande storstäd på lördag, plus en hund som löper och ska paras. Det är tur att jag fyller dagarna för annars kommer jag längta ihjäl mig, men knodd kommer må som en prins där uppe, han har världens bästa farmor (och farfar). :)
 
Jag hade inte haft något emot att ta in på hotell en natt, kolla serier och SOVA ostört. En lugn hotellfrukost på det hade inte heller varit fel. Men längre än så skulle jag inte vilja vara borta.

Maken har varit borta några nätter i jobbet, dock bara en natt åt gången. Han tycker det är jobbigt att vara borta från familjen.
 
I bilen.
Efter massa knöl och gnäll blir det tyst i baksätet. Vi frågar storasyster om liten somnat.
Nej han är vaken.
Hm. Tyst. Stilla. Och vaken? Det finns väl inte?
Efter några minuter kommer segersnacket.
DadadaDAAAh
Då vet vi att vi snart måste stanna.
Snart kommer jollret bli mer och mer missnöjt:arghh:
 
I bilen.
Efter massa knöl och gnäll blir det tyst i baksätet. Vi frågar storasyster om liten somnat.
Nej han är vaken.
Hm. Tyst. Stilla. Och vaken? Det finns väl inte?
Efter några minuter kommer segersnacket.
DadadaDAAAh
Då vet vi att vi snart måste stanna.
Snart kommer jollret bli mer och mer missnöjt:arghh:

Starkt att bila! Jag funderar på hur nästa långresa ska ske. Vågar vi ens prova nattåg? :nailbiting:
 
I bilen.
Efter massa knöl och gnäll blir det tyst i baksätet. Vi frågar storasyster om liten somnat.
Nej han är vaken.
Hm. Tyst. Stilla. Och vaken? Det finns väl inte?
Efter några minuter kommer segersnacket.
DadadaDAAAh
Då vet vi att vi snart måste stanna.
Snart kommer jollret bli mer och mer missnöjt:arghh:
Haha åh vad jag känner igen!! Suttit med en unge som blivit mer och mer trött under tiden jag fikat med en kompis. Helt galet vad påhittig man blir när det kommer till att underhålla dem för att kunna prata någorlunda ostört. :laugh:
 
  • Gilla
Reactions: Ray

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 621
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 331
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 714
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 503
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp