Sommarföräldrar 2017 del 3

Imorgon åker de faktiskt iväg upp till farmor och farfar en hel vecka utan mig. Då kommer jag sakna ihjäl mig men jag har ingen möjlighet att följa med. Dels har jag högvak på stoet, sen är det husvisning med tillhörande storstäd på lördag, plus en hund som löper och ska paras. Det är tur att jag fyller dagarna för annars kommer jag längta ihjäl mig, men knodd kommer må som en prins där uppe, han har världens bästa farmor (och farfar). :)

Det låter ju som att ni tajmat rätt smart då ändå. :D Blir snart snart högvak här med (dygn 344) och fattar inte hur jag ska lösa nätterna när sambon arbetar. O_o
 
Det låter ju som att ni tajmat rätt smart då ändå. :D Blir snart snart högvak här med (dygn 344) och fattar inte hur jag ska lösa nätterna när sambon arbetar. O_o
Iskallt att vänta så länge! Här är vi bara på 328 dygn men hon fölade 10 dygn tidigt sist utan tydliga tecken, så vågar inget annat. Bara för det kniiiiper hon väl 340+ dygn.:grin:

Förstår att det blir tufft för dig, men har hon gått så länge borde du inte behöva vaka så himla många nätter?

Kameravak säger jag bara, vad gjorde jag utan den? Kört "manuellt" vak och kört ut flera gånger/natt alt sovit där ute + fölvakt förut, det här är ju rena drömmen! Stort plus i kanten att vi sover i separata rum nu också, så sambon slipper vakna av mina alarm. Han och knodd sover som stenar i sitt rum och jag sover som en sten i mitt. :p
 
Iskallt att vänta så länge! Här är vi bara på 328 dygn men hon fölade 10 dygn tidigt sist utan tydliga tecken, så vågar inget annat. Bara för det kniiiiper hon väl 340+ dygn.:grin:

Förstår att det blir tufft för dig, men har hon gått så länge borde du inte behöva vaka så himla många nätter?

Kameravak säger jag bara, vad gjorde jag utan den? Kört "manuellt" vak och kört ut flera gånger/natt alt sovit där ute + fölvakt förut, det här är ju rena drömmen! Stort plus i kanten att vi sover i separata rum nu också, så sambon slipper vakna av mina alarm. Han och knodd sover som stenar i sitt rum och jag sover som en sten i mitt. :p

Vad skönt med kamera! Låter som att du fött upp ett gäng redan och har lite rutin på det då, så även om du vore tvungen att ta med dig knodd så hade du klarat det galant. :idea: Här är det liksom på nivån: Mitt första föl, mitt sto är maiden, mitt fordon är en elcykel och det är 8 km till stallet... :angel:

Jag har som tur är världens bästa stallägare till hjälp. :love: De är mitt i lamningssäsongen med gotlandsfåren nu så de kikar på henne också. Men nervigt är det allt! :nailbiting: Tänker att sambon helt enkelt får lösa nätterna (ongen är stökig nu, vaknar typ 01, 03, 06 och ska äta som om han vore någon slags nyföding) och sedan gå till jobbet utan sömn. :devil:
 
Vad skönt med kamera! Låter som att du fött upp ett gäng redan och har lite rutin på det då, så även om du vore tvungen att ta med dig knodd så hade du klarat det galant. :idea: Här är det liksom på nivån: Mitt första föl, mitt sto är maiden, mitt fordon är en elcykel och det är 8 km till stallet... :angel:

Jag har som tur är världens bästa stallägare till hjälp. :love: De är mitt i lamningssäsongen med gotlandsfåren nu så de kikar på henne också. Men nervigt är det allt! :nailbiting: Tänker att sambon helt enkelt får lösa nätterna (ongen är stökig nu, vaknar typ 01, 03, 06 och ska äta som om han vore någon slags nyföding) och sedan gå till jobbet utan sömn. :devil:
Åh, första fölet, det är speciellt!! Jag väntar nummer 4 och 5, så jätterutinerad är jag absolut inte. :)
Jag har haft det som dig tidigare år; minus elcykeln; satt ju på en brassestol hela natten i femte månaden förra året. Det är värt det när de är ute, fantastisk känsla! :) Men snälla stallägare och sambos underlättar helt klart. ;)
 
Senast ändrad:
Måste beklaga mig över natten. Har haft den sämsta natten någonsin. V är snorig som bara den och har inte kunnat sova ordentligt pga slemmet. Från kl 22 till 01.30 sov jag bara max 30 min åt gången och ofta i sittande position med V upprätt på bröstet. Klockan 1 gav jag honom alvedon och en rejäl kur med både snorsug och saltvatten men eftersom han inte verkade komma till ro ändå bytte maken av mig så fick jag sova med storebror som nu är mycket bättre. V tystnade direkt när maken tog honom och sov sedan oavbrutet till kl 4 :banghead:.

Idag är jag trött och förkyld, men storebror är åtminstone piggare så det går åt rätt håll :).
 
Måste beklaga mig över natten. Har haft den sämsta natten någonsin. V är snorig som bara den och har inte kunnat sova ordentligt pga slemmet. Från kl 22 till 01.30 sov jag bara max 30 min åt gången och ofta i sittande position med V upprätt på bröstet. Klockan 1 gav jag honom alvedon och en rejäl kur med både snorsug och saltvatten men eftersom han inte verkade komma till ro ändå bytte maken av mig så fick jag sova med storebror som nu är mycket bättre. V tystnade direkt när maken tog honom och sov sedan oavbrutet till kl 4 :banghead:.

Idag är jag trött och förkyld, men storebror är åtminstone piggare så det går åt rätt håll :).
Men fy, såna nätter är en pärs... Kan du vila nåt under dagen?
 
Måste beklaga mig över natten. Har haft den sämsta natten någonsin. V är snorig som bara den och har inte kunnat sova ordentligt pga slemmet. Från kl 22 till 01.30 sov jag bara max 30 min åt gången och ofta i sittande position med V upprätt på bröstet. Klockan 1 gav jag honom alvedon och en rejäl kur med både snorsug och saltvatten men eftersom han inte verkade komma till ro ändå bytte maken av mig så fick jag sova med storebror som nu är mycket bättre. V tystnade direkt när maken tog honom och sov sedan oavbrutet till kl 4 :banghead:.

Idag är jag trött och förkyld, men storebror är åtminstone piggare så det går åt rätt håll :).
Usch stackare!

Vi har haft en rätt tuff natt här också men det drabbade mest min man. Jag gick och la mig i dotterns rum. Vi har trott i 3 månader snart att nu kommer tänderna när som helst. M är ju fortfarande tandlös. Men nu är jag hyfsat säker på att det äntligen händer. Lilleman brölar högt och missnöjt om vi försöker peta honom i munnen. Jag har instruerat min man att ge alvedon och smeta på babydentkräm om han verkar lida.

Oturligt nog sammanfaller denna (misstänkta) tandsprickning med extrem tillväxtspurt då han inte vill göra annat än äta. Han äter och bajsar, äter och bajsar... och även gnäller då för att munnen gör ont...

Ja och så är det ju leap alert dessutom. Ganska bra tajming för mig att börja jobba nu :D
 
Iskallt att vänta så länge! Här är vi bara på 328 dygn men hon fölade 10 dygn tidigt sist utan tydliga tecken, så vågar inget annat. Bara för det kniiiiper hon väl 340+ dygn.:grin:

Förstår att det blir tufft för dig, men har hon gått så länge borde du inte behöva vaka så himla många nätter?

Kameravak säger jag bara, vad gjorde jag utan den? Kört "manuellt" vak och kört ut flera gånger/natt alt sovit där ute + fölvakt förut, det här är ju rena drömmen! Stort plus i kanten att vi sover i separata rum nu också, så sambon slipper vakna av mina alarm. Han och knodd sover som stenar i sitt rum och jag sover som en sten i mitt. :p

Vi väntar ju också fölis och snart blir det högvakt. Dag 319.
Vi kör också på kamera :D Lillasystern min bor vägg i vägg med stallet och mina föräldrar bor ungefär 50M bort :D Mamma och syster kommer ta varannan natt och hör av sig om det händer nåt så jag kan kasta mig in i bilen :laugh: Jag har 25min till gården så det går hyfsat fort..
 
Måste beklaga mig över natten. Har haft den sämsta natten någonsin. V är snorig som bara den och har inte kunnat sova ordentligt pga slemmet. Från kl 22 till 01.30 sov jag bara max 30 min åt gången och ofta i sittande position med V upprätt på bröstet. Klockan 1 gav jag honom alvedon och en rejäl kur med både snorsug och saltvatten men eftersom han inte verkade komma till ro ändå bytte maken av mig så fick jag sova med storebror som nu är mycket bättre. V tystnade direkt när maken tog honom och sov sedan oavbrutet till kl 4 :banghead:.

Idag är jag trött och förkyld, men storebror är åtminstone piggare så det går åt rätt håll :).

Usch vad det är tufft med såna nätter! Krya på er!
 
Jag har jobbat första arbetsdagen. Kändes bra.
Var så märkligt natten till idag när jag kunde putta sambon när M vaknade till. ”Flaska”
Och sen somna om och han skötte allt :love:

Kom hem till ett extremt nystädat hem också, och flera maskiner tvättade. Plus i kanten till sambon :love:
 
Vi väntar ju också fölis och snart blir det högvakt. Dag 319.
Vi kör också på kamera :D Lillasystern min bor vägg i vägg med stallet och mina föräldrar bor ungefär 50M bort :D Mamma och syster kommer ta varannan natt och hör av sig om det händer nåt så jag kan kasta mig in i bilen :laugh: Jag har 25min till gården så det går hyfsat fort..
Det är ju jättekul med fölis! Jag provkörde sträckan igår när jag lämnade sambo och knodd vid tåget kl 05 och det var fritt från trafik, då tog det 3 minuter men jag kan nog kapa nån minut till om jag måste. :D Lyx att ha hemma på gården ändå, vi letar ju gård lite smått och nu har jag faktiskt börjat se fram emot att ha hästarna hemma i framtiden. Kanske. :)
 
Åkt på magsjuka:wtf:
Fick tvärnita bilen på väg till stallet...
Så nu fick jag natt utan bebis- fast det var inget njutbart alls.
 
Usch stackare!

Vi har haft en rätt tuff natt här också men det drabbade mest min man. Jag gick och la mig i dotterns rum. Vi har trott i 3 månader snart att nu kommer tänderna när som helst. M är ju fortfarande tandlös. Men nu är jag hyfsat säker på att det äntligen händer. Lilleman brölar högt och missnöjt om vi försöker peta honom i munnen. Jag har instruerat min man att ge alvedon och smeta på babydentkräm om han verkar lida.

Oturligt nog sammanfaller denna (misstänkta) tandsprickning med extrem tillväxtspurt då han inte vill göra annat än äta. Han äter och bajsar, äter och bajsar... och även gnäller då för att munnen gör ont...

Ja och så är det ju leap alert dessutom. Ganska bra tajming för mig att börja jobba nu :D

Så var det för oss med storebror också. Vi trodde att han skulle få tänder i flera månader innan den första tittade fram vid 9 månaders ålder. När V visade samma symptom trodde vi inte riktigt på att det faktiskt var tänder på g, men helt plötsligt trängde risgrynen fram i underkäken när han var runt 5 månader. Tror han har fler på g nu också, samtidigt som han är förkyld :nailbiting:.

Låter verkligen som att din M tajmat allt väldigt dåligt, eller kanske bra. Ibland är det ju skönt att få allt avklarat på en gång så att man får det lite lugnare sedan :).
 
V är fortfarande förkyld men natten var betydligt bättre än den föregående. Han sover mkt på dagen men är i övrigt pigg och glad som tur är. Verkar inte ha ngn feber heller utan är mest snorig och slemmig i halsen.
 
Mamma Mia, vilken tur att de åkte igår. Jag har städat i 15 (!!) timmar inför den där jädrans visningen och är inte klar än.... Har dessutom en hund som blodar ner så kommer få dammsuga och svabba alla golv en gång till, löptrosa funkar så klart inte på utbrytardrottningen. :grin:
Ändå kommer jag inte hinna allt jag vill för måste fixa hästarna också. Hur mycket ska vi slå vad om att märren kommer föla i natt?
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Mamma Mia, vilken tur att de åkte igår. Jag har städat i 15 (!!) timmar inför den där jädrans visningen och är inte klar än.... Har dessutom en hund som blodar ner så kommer få dammsuga och svabba alla golv en gång till, löptrosa funkar så klart inte på utbrytardrottningen. :grin:
Ändå kommer jag inte hinna allt jag vill för måste fixa hästarna också. Hur mycket ska vi slå vad om att märren kommer föla i natt?

En sak kommer sällan ensam sa min farmor alltid :angel:

Skämt åsido. Hoppas ju att du slipper det just nu :o Så fölis kommer om nån vecka så du hinner njuta utav det :love:
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 584
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 293
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 683
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 449
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Shoppingtråd hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp