Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte känt honom på hela dagen. Jobbar visserligen så har inte haft tid att känna efter, men får ingen respons vid tryck heller. Bra sugen på att ta fram ultraljudet på jobbet men dels vill jag inte att andra ska se, dels är jag rädd se nåt galet.
Hoppas han bara vänta sig om och sparkar inåt. Brukar känna när jag lägger mig för kvällen. Hoppas han kommer igång då.
 
Inte känt honom på hela dagen. Jobbar visserligen så har inte haft tid att känna efter, men får ingen respons vid tryck heller. Bra sugen på att ta fram ultraljudet på jobbet men dels vill jag inte att andra ska se, dels är jag rädd se nåt galet.
Hoppas han bara vänta sig om och sparkar inåt. Brukar känna när jag lägger mig för kvällen. Hoppas han kommer igång då.

Nu minns jag inte vilken vecka du är i nu, men det är helt jättenormalt och fullständigt ofarligt att inte känna bebisen varje dag innan vecka 25. :) (Jag kände dottern då och då och sen kände jag ingenting i tre-fyra dagar. Sen runt vecka 25 så började hon vara mer regelbunden i sparkandet.)
 
Inte känt honom på hela dagen. Jobbar visserligen så har inte haft tid att känna efter, men får ingen respons vid tryck heller. Bra sugen på att ta fram ultraljudet på jobbet men dels vill jag inte att andra ska se, dels är jag rädd se nåt galet.
Hoppas han bara vänta sig om och sparkar inåt. Brukar känna när jag lägger mig för kvällen. Hoppas han kommer igång då.

Håller med kattenkorven. Sen har jag hört att bebisen gärna sover medan man håller igång, att de liksom vaggas till sömns av vårat promenerande och flängande. Och så känns man kanske inte av rörelser lika bra när man är igång. Han lär nog sätta fart så fort du får sätta dig ner en lite längre stund, om han ligger rätt vill säga.
 
Inte känt honom på hela dagen. Jobbar visserligen så har inte haft tid att känna efter, men får ingen respons vid tryck heller. Bra sugen på att ta fram ultraljudet på jobbet men dels vill jag inte att andra ska se, dels är jag rädd se nåt galet.
Hoppas han bara vänta sig om och sparkar inåt. Brukar känna när jag lägger mig för kvällen. Hoppas han kommer igång då.

Här kommer de igång om jag lägger mig på mage :angel:
 
Här kommer de igång om jag lägger mig på mage :angel:
Ser lite suspekt ut på jobbet dock :p.

Nu minns jag inte vilken vecka du är i nu, men det är helt jättenormalt och fullständigt ofarligt att inte känna bebisen varje dag innan vecka 25. :) (Jag kände dottern då och då och sen kände jag ingenting i tre-fyra dagar. Sen runt vecka 25 så började hon vara mer regelbunden i sparkandet.)
22+3 idag. Så försöker tänka att det är rätt tidigt för att vara helt regelbundet än.
I förrgår blffade han på vänster sida, igår kväll på höger. Så vem vet, nu kanske han sparkar inåt.
 
Hehe ja vem känner sig inte efter :p jag borde nästan tillhöra hösttråden egentligen. Ska på inskrivning 1 feb och då går jag in i vecka 11. Ska du göra kub? Jag vill göra det men där jag bor kostar det om man är under 35. RUL lär bli i slutet på mars så det är en bra bit kvar. Ni som inte vart på RUL än har ni kollat kön? Vi planerar att inte göra det.
Vi kommer inte göra kub denna gången. Gjorde det med storasyster. Då jag bor i det enda länet som inte erbjuder det alls så fick jag det betalat från kommunen eftersom jag var tvungen att åka till Sthlms län. Denna gången erbjuder dom tidiga UL för alla så vi kör på det istället.

Vi kommer kolla kön på RUL. Kommer inte kunna låta bli. Kollade med ettan också. Det är så mycket man inte vet så det man kan få reda på vill jag veta :o
 
Ser lite suspekt ut på jobbet dock :p.


22+3 idag. Så försöker tänka att det är rätt tidigt för att vara helt regelbundet än.
I förrgår blffade han på vänster sida, igår kväll på höger. Så vem vet, nu kanske han sparkar inåt.

Att dricka två glas iskallt vatten eller saft och sen lägga sig på sidan brukar vara ett bra knep för att få fart på dem om man är orolig.
 
Inte känt nåt speciellt idag heller. Passade på att kolla med ultraljudet på jobbet. Var full fart där inne :love:. Vi fick dock ingen riktig rätsida på hur han låg, kanske har han lagt sig och sparkar inåt?
Skönt att se honom i alla fall. Känns overkligt att vår son bakas därinne. En människa.
 
Har rotat igenom ytterligare en kartong bebiskläder hos morsan. Jag kommer knappt behöva köpa någonting! Vore praktiskt dock om det är en flicka då ganska mycket är rosa.. men en kille lider säkert inte av att sova i en rosa pyjmas. Klänning är dock lite gränsfall :p nästa helg vinden och efter det en räd i källarförrådet!
 
Har rotat igenom ytterligare en kartong bebiskläder hos morsan. Jag kommer knappt behöva köpa någonting! Vore praktiskt dock om det är en flicka då ganska mycket är rosa.. men en kille lider säkert inte av att sova i en rosa pyjmas. Klänning är dock lite gränsfall :p nästa helg vinden och efter det en räd i källarförrådet!
Köpte ett klädpaket i fredags och ska gå igenom vad vi har nu i veckan tänkte jag :).
 
Vaknade kissnödig tidigt i morse (har nu hamnat i fasen när jag inte minns senaste natten jag inte behövde upp och kissa) och var sen hungrig. Tog lite frukt och dricka och sen var det disco i magen.
Kunde han inte gjort så i helgen istället så jag sluppit oroa mig :p.
 
Vaknade kissnödig tidigt i morse (har nu hamnat i fasen när jag inte minns senaste natten jag inte behövde upp och kissa) och var sen hungrig. Tog lite frukt och dricka och sen var det disco i magen.
Kunde han inte gjort så i helgen istället så jag sluppit oroa mig :p.
Jag har fått sova så gott som hela nätter i flera veckor nu! Inte lika kissnödig och mindre knepiga drömmar på det. Jag har väl en liten period av lugn innan barnet blir så stort att det trycker på blåsan alternativt använder den som fotboll. Jag ska passa på att njuta denna sista tid av god sömn på antagligen mycket, mycket länge.

BM om några timmar. Ska försöka avkräva henne att åtminstone lyssna på barnet med en tratt. Det kan ju inte kosta något liksom. Tycker iofs att jag känner barnet då och då, men heeeelt säker kan jag ju inte vara.
 
Mitt illamående börjar åtminstone bli mer och mer endast morgonillamående. Imorse på jobbet stod jag och hulkade och till slut kräktes :yuck: som tur var var jag utomhus och ingen såg mig :bow:
Igår var min pappa på besök och plötsligt säger han "Jag hörde att det är smått på gång här" med ett stort flin. Jag och sambon kollade på varann med stora ögon. Vi har inte berättat för våra föräldrar än.... Men min syster kunde tydligen inte hålla käften stängd länge för hon hade skvallrat för flera veckor sen. Då blev jag fruktansvärt besviken. Jag hade tänkt hitta på något i samband med alla hjärtans dag, men dät sprack det...
 
Jag har fått sova så gott som hela nätter i flera veckor nu! Inte lika kissnödig och mindre knepiga drömmar på det. Jag har väl en liten period av lugn innan barnet blir så stort att det trycker på blåsan alternativt använder den som fotboll. Jag ska passa på att njuta denna sista tid av god sömn på antagligen mycket, mycket länge.

BM om några timmar. Ska försöka avkräva henne att åtminstone lyssna på barnet med en tratt. Det kan ju inte kosta något liksom. Tycker iofs att jag känner barnet då och då, men heeeelt säker kan jag ju inte vara.
Hur gick det hos bm?
 
@Poison-heart - förstår att du blev besviken. Skulle jag också blivit. Gissa min förvåning när svägerskan ringde samma kväll som vi varit på RUL och frågade hur det gått. Jag satt såhär :confused: med luren. Och när sambon sen sa att han berättat det två veckor tidigare kände jag O_o:rage: över att han sagt utan att fråga mig om det var ok.
 
Har varit på gravidyoga idag. Kände honom buffa nån gång :up:. Fick dock sammandragningar på slutet. De gjorde inte ont så antar att det är helt normalt :p.
Jobbar tyvärr nästa gång men ska gå igenom gången efter det.
 
Hur gick det hos bm?
Det gick bra! Fast fick inte lyssna på hjärtat.. De gör inte så förrän vecka 25 då ett inte är säkert man hör något om barnet rullat ihop sig i ett hörn eller något.. men det är bara några dagar kvar till RUL så jag får stå ut! Nästa gång ska vi prata lite mer barn, amning och sånt.
 
Vi har varit på KUB-ul :) allt såg bra ut. Så himla märkligt att se den där "ödlan" röra sig där inne utan att man känner nåt. Och så märkligt att så mycket hinner hända på så kort tid. Vi gjorde VUL för ganska exakt 1 månad sen och då såg det ut som en jordnöt och inte alls människolikt. Nu var det ju en bebis :love:
 
Mitt illamående börjar åtminstone bli mer och mer endast morgonillamående. Imorse på jobbet stod jag och hulkade och till slut kräktes :yuck: som tur var var jag utomhus och ingen såg mig :bow:
Igår var min pappa på besök och plötsligt säger han "Jag hörde att det är smått på gång här" med ett stort flin. Jag och sambon kollade på varann med stora ögon. Vi har inte berättat för våra föräldrar än.... Men min syster kunde tydligen inte hålla käften stängd länge för hon hade skvallrat för flera veckor sen. Då blev jag fruktansvärt besviken. Jag hade tänkt hitta på något i samband med alla hjärtans dag, men dät sprack det...

Nää va dåligt att berätta utan er tillåtelse :mad: förstår att du blev sur!
Mina syrror fick hålla tyst om det lääänge den här gången och jag va lite orolig att de skulle råka försäga sig, men jag vet att de aldrig skulle säga något med avsikt.
 
Imorgon börjar jag jobba sen jag gick hem på gravidpenning med storasyster :eek:
Nytt jobb, ny chef, nya kollegor.
Har inte berättat om bebis ännu, vill vänta tills efter ultraljudet om två veckor..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
67 709
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
525
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
867
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
539
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp