Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rena djungeln med barnvagnar :crazy:
Vi ska börja provköra efter RUL på torsdag tänkte vi..
Jag har surfat rundor lite på nätet och fastnat för en Emmaljunga NXT90F :love: Någon som har erfarenhet av en sån?
 
Gått ett par timmar på Ikea idag. Vaggade fram på slutet trots att magen inte är stor. Helt slut i hela kroppen nu. Haft som spänningar i magen på vägen hem i bilen, lite molvärk med. Det är bättre nu när jag halvligger i soffan.
 
Gått ett par timmar på Ikea idag. Vaggade fram på slutet trots att magen inte är stor. Helt slut i hela kroppen nu. Haft som spänningar i magen på vägen hem i bilen, lite molvärk med. Det är bättre nu när jag halvligger i soffan.

Låter heelt normalt ;), orken tar snabbt slut med en bebis i magen. Bra att du lyssnar på kroppen nu och tar det lugnt.
 
Åh, vi funderar också på en Emmaljunga! :)Tänkte låta dottern provsitta i en double viking 735 så fort jag orkar släpa hela familjen till barnvagnsbutiken. Om bara sittdelen är tillräckligt stor så slår vi nog till på en sån.

Vi testade en sådan och ger 8/10 tummar upp. Sonen satt riktigt bra i den med vinterkläderna på. Jag tyckte inte 100 om hur den uppförde sig när man vill köra rakt, men är inte van med svängbara framhjul. Är dock i princip mellan den och en Bugaboo då vi vill ha svängbar sittdel
 
Vi testade en sådan och ger 8/10 tummar upp. Sonen satt riktigt bra i den med vinterkläderna på. Jag tyckte inte 100 om hur den uppförde sig när man vill köra rakt, men är inte van med svängbara framhjul. Är dock i princip mellan den och en Bugaboo då vi vill ha svängbar sittdel

Det går väl att låsa framhjulen?
 
Har varit ute och käkat med gamla kollegor. Körde alkoholfritt men det var ingen som misstänkte något! Vad de sa iaf. Och ändå tyckte jag dagens klädsel framhäver magen ganska väl.

Idag är jag nästan säker på att det var en buff. Kändes annorlunda än tidigare snabba "kurr i magen" på fel ställe typ. 17+6 idag.
 
Åh, vad jag är avis på er som känner bebis.
Ligger ju lite efter er andra, går in i vecka 12 på tisdag. Kände storasyster i v 16-17 så hoppas denna ger sig tillkänna rätt tidigt också.
Första UL om 2,5vecka, RUL 22/3 :nailbiting::love:
 
Åh, vad jag är avis på er som känner bebis.
Ligger ju lite efter er andra, går in i vecka 12 på tisdag. Kände storasyster i v 16-17 så hoppas denna ger sig tillkänna rätt tidigt också.
Första UL om 2,5vecka, RUL 22/3 :nailbiting::love:

Jag med! Är i vecka 15 nu men har moderkakan i framvägg IGEN (har haft det med båda tidigare barnen också) så det lär dröja ett tag till :(
 
Rena djungeln med barnvagnar :crazy:
Vi ska börja provköra efter RUL på torsdag tänkte vi..
Jag har surfat rundor lite på nätet och fastnat för en Emmaljunga NXT90F :love: Någon som har erfarenhet av en sån?

Åå de ser kanonfina ut :love: har inte testat en sån men har haft flera Emmaljunga och gillar verkligen. Rejäla och stabila men ändå smidiga. Vi har kört vår senaste Emmaljunga mycket med rejäl överlast :angel: (båda barnen samtidigt typ heldagar, kanske inte helt att rekommendera) och den klarar ju vad som helst!

Är det inte den man kan kombinera sittdelen med en hårdlift förresten? Supersmidigt, då slipper köpa separat liggdel om man inte vill förstås :)
 
Åh, vad jag är avis på er som känner bebis.
Ligger ju lite efter er andra, går in i vecka 12 på tisdag. Kände storasyster i v 16-17 så hoppas denna ger sig tillkänna rätt tidigt också.
Första UL om 2,5vecka, RUL 22/3 :nailbiting::love:

Hehe ja vem känner sig inte efter :p jag borde nästan tillhöra hösttråden egentligen. Ska på inskrivning 1 feb och då går jag in i vecka 11. Ska du göra kub? Jag vill göra det men där jag bor kostar det om man är under 35. RUL lär bli i slutet på mars så det är en bra bit kvar. Ni som inte vart på RUL än har ni kollat kön? Vi planerar att inte göra det.
 
Åå de ser kanonfina ut :love: har inte testat en sån men har haft flera Emmaljunga och gillar verkligen. Rejäla och stabila men ändå smidiga. Vi har kört vår senaste Emmaljunga mycket med rejäl överlast :angel: (båda barnen samtidigt typ heldagar, kanske inte helt att rekommendera) och den klarar ju vad som helst!

Är det inte den man kan kombinera sittdelen med en hårdlift förresten? Supersmidigt, då slipper köpa separat liggdel om man inte vill förstås :)

Det är möjligt, har faktiskt ingen aning, det ska jag kolla upp!
Har fått uppfattningen att Emmaljunga är robusta, men ändå smidiga, kollat lite på youtube när dem monterar och fäller ihop och det ser enkelt ut.
 
Hehe ja vem känner sig inte efter :p jag borde nästan tillhöra hösttråden egentligen. Ska på inskrivning 1 feb och då går jag in i vecka 11. Ska du göra kub? Jag vill göra det men där jag bor kostar det om man är under 35. RUL lär bli i slutet på mars så det är en bra bit kvar. Ni som inte vart på RUL än har ni kollat kön? Vi planerar att inte göra det.

Vi gjorde NIPT test i vecka 11, och valde att veta kön och fick veta att det är en flicka.
Har RUL på torsdag, känner henne i magen numera, men är så nervös att något inte ser bra ut så man tvingas avbryta :nailbiting:
 
Det är möjligt, har faktiskt ingen aning, det ska jag kolla upp!
Har fått uppfattningen att Emmaljunga är robusta, men ändå smidiga, kollat lite på youtube när dem monterar och fäller ihop och det ser enkelt ut.

Det är precis så jag har upplevt de vi har haft. De vagnar vi har haft av andra märken har känts rangligare och inte lika gedigna, även om vi varit nöjda med t.ex. kronan också.
Vi har en Emmaljunga (viking kanske modellen heter, ett par tre år gammal) med bara sittdel nu, funderar på att ta lite mått på på den så småningom och se om det går att klämma ner någon hårdlift i den? :angel: Känns smidigare än köpa liggdel för bara de första 4-5 månaderna plus att liften är smidig att bära med in om bebin t.ex. somnar ute på promenad :)
 
Jepp. Frågan är hur tung den blir att knuffa då

Jag hade en vagn med fasta framhjul först, sen bytte jag till svängbara och visst tog det någon dag att vänja sig men nu skulle jag aldrig köpa vagn med fasta hjul igen! Så mycket smidigare med svängbara! Och fantastiskt att slippa häva vagnen i varje sväng utan kunna köra med en hand om man t.ex. har ett storasyskon att hålla i handen eller behöver bära bebisen på armen. Vi har låst hjulen ibland om det varit väldigt tungt grus eller jättemycket snö, annars funkar det hur bra som helst. Vanlig grusväg, någon dm snö och skogsväg funkar utmärkt. Viktigt dock med en vagn har bra stora hjul som t.ex. Emmaljunga, har kört någon gammal dålig paraplyvagn med svängbara framhjul någon gång och det var ju mindre roligt däremot :meh:
 
Hehe ja vem känner sig inte efter :p jag borde nästan tillhöra hösttråden egentligen. Ska på inskrivning 1 feb och då går jag in i vecka 11. Ska du göra kub? Jag vill göra det men där jag bor kostar det om man är under 35. RUL lär bli i slutet på mars så det är en bra bit kvar. Ni som inte vart på RUL än har ni kollat kön? Vi planerar att inte göra det.
Nu hade dom precis ändrat reglerna där vi bor, så vi fick kub men hade de inte gjort det hade vi valt att göra ett privat ultraljud bara för att se liten innan rul.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
67 432
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
521
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
864
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
535
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp