Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Isch, vad obekvämt det var med gravidjeansen.. att kanten går precis under magen var inte speciellt skönt. Det kändes bra när jag stod upp men inte så värst att sitta. Och jag som sitter större delen av dagen.. Någon som upplevt samma? Borde jag köpa en storlek större kanske? Eller helt annan modell?
Gravidbyxor av snickarbyxor-modell kanske? Beställde både såna och vanliga, kom igår. Bägge lite stora runt midjan men jag tänker att jag växer ju i dom.
 
Isch, vad obekvämt det var med gravidjeansen.. att kanten går precis under magen var inte speciellt skönt. Det kändes bra när jag stod upp men inte så värst att sitta. Och jag som sitter större delen av dagen.. Någon som upplevt samma? Borde jag köpa en storlek större kanske? Eller helt annan modell?
Kolla på en annan modell med mjukare jeanstyg. Jag köpte två par från hm, ett par helt i mjuk stretch och andra mer vanligt jeans. Andra paret var så som du beskrev det..
 
Isch, vad obekvämt det var med gravidjeansen.. att kanten går precis under magen var inte speciellt skönt. Det kändes bra när jag stod upp men inte så värst att sitta. Och jag som sitter större delen av dagen.. Någon som upplevt samma? Borde jag köpa en storlek större kanske? Eller helt annan modell?

En annan modell, definitivt. Gravidjeans ska vara bekvämt! Det kan skilja jättemycket mellan två till synes ganska lika modeller har jag märkt.
 
Jag och mannen har precis genomlidit ett par dygn med vinterkräksjukan from hell, så vidrigt! Är supernojig för hur det har gått med bebisen :( enligt 1177 kan bebisen inte bli smittad av viruset men uttorkning kan vara farligt och jag har ju helt klart varit/är uttorkad eftersom jag inte kunde behålla nåt. Men nu kan jag i alla fall få i mig lite vatten och har även ätit lite bröd så hoppas det blir bättre nu!
Det konstiga är att inget av barnen varit sjukt! Men det lär ju bara va en tidsfråga innan det slår till :meh:
 
Isch, vad obekvämt det var med gravidjeansen.. att kanten går precis under magen var inte speciellt skönt. Det kändes bra när jag stod upp men inte så värst att sitta. Och jag som sitter större delen av dagen.. Någon som upplevt samma? Borde jag köpa en storlek större kanske? Eller helt annan modell?

Jag kör på ”MAMA superskinny jeans” från H&M för 299 kr. Jag tycker dem är alldeles ljuvliga :love:
 
Jag och mannen har precis genomlidit ett par dygn med vinterkräksjukan from hell, så vidrigt! Är supernojig för hur det har gått med bebisen :( enligt 1177 kan bebisen inte bli smittad av viruset men uttorkning kan vara farligt och jag har ju helt klart varit/är uttorkad eftersom jag inte kunde behålla nåt. Men nu kan jag i alla fall få i mig lite vatten och har även ätit lite bröd så hoppas det blir bättre nu!
Det konstiga är att inget av barnen varit sjukt! Men det lär ju bara va en tidsfråga innan det slår till :meh:
Fy, vinterkräksjukan som är så vidrigt. Hoppas resten av familjen klarar sig.
Om du kommit igång med vätska försiktigt igen tror jag inte det är nån fara för liten.
 
Fy, vinterkräksjukan som är så vidrigt. Hoppas resten av familjen klarar sig.
Om du kommit igång med vätska försiktigt igen tror jag inte det är nån fara för liten.

Ja hoppas det! Nu har jag fått i mig några glas vatten här på förmiddagen och även lite makaroner så det känns mycket bättre! Om än lite snurrig och svag, men det är ju inte konstigt efter omständigheterna.
 
Tycker vi behöver en magbild här. Vecka 20+0 idag

mobiluppladdning_5a6afbebddf2b30203761562.jpg
 
Jaha, imorgon ska vi tydligen åka och titta på en gigantisk familjekombi. Hej och hå, vad vuxen jag känner mig plötsligt. Familjebil och två barn, liksom. :nailbiting: (Men ingen villa och vovve än så länge!)
 
Jaha, imorgon ska vi tydligen åka och titta på en gigantisk familjekombi. Hej och hå, vad vuxen jag känner mig plötsligt. Familjebil och två barn, liksom. :nailbiting: (Men ingen villa och vovve än så länge!)

Nej, säg inget om bil. VI har en Audi A4 sedan. De är trångt redan nu att få in en enkelvagn i den. Och trångt med bilstol, går ej att reglera passagerarsätet bakåt. *suck*
 
Nej, säg inget om bil. VI har en Audi A4 sedan. De är trångt redan nu att få in en enkelvagn i den. Och trångt med bilstol, går ej att reglera passagerarsätet bakåt. *suck*

Ja, usch. Jag är inte heller sugen på att byta bil och krångla....men vi kör en Ford Focus i nuläget och både jag och maken är långa (och dottern verkar också bli modell större). Det är trååångt. :arghh:
 
Vi är lite inne på att kolla på ny bil också men det får nog vänta tills efter bebis kommit isåfall, så vi ser om det verkligen behövs.
Vi köpte en ny Kia sportage när vi väntade storasyster och förhoppningsvis funkar den med två barn, vagn och hund :rofl:
 
Vi är ju tvungna att skaffa dubbelvagn och är lite inne på en emmaljunga

Åh, vi funderar också på en Emmaljunga! :)Tänkte låta dottern provsitta i en double viking 735 så fort jag orkar släpa hela familjen till barnvagnsbutiken. Om bara sittdelen är tillräckligt stor så slår vi nog till på en sån.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
67 184
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
519
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
860
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
528
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp