Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
@hemlig gör mig funkade Niferex inte alls, fick ont i magen och mådde illa av dem. Gick över till Duroferon som jag ätit tidigare vilket funkade mkt bättre. Därmed inte sagt att det är bättre med Duroferon för just dig men det kan funka att byta sort på tabletterna.
 
@Julmust och @hera_ - har fått höra av flera med ibd (tex Crohns) inte klarat kapslarna oavsett sort utan behövt det intravenöst.
Jag ger det veckan ut om det inte blir värre, sen får jag nog höra med magläkaren.
 
@Julmust och @hera_ - har fått höra av flera med ibd (tex Crohns) inte klarat kapslarna oavsett sort utan behövt det intravenöst.
Jag ger det veckan ut om det inte blir värre, sen får jag nog höra med magläkaren.
Duroferon är inte kapslar utan depottabletter. Inte för att jag vet om det gör nån skillnad när man har Crohns men ändå ;). Kolla med läkaren låter klokt!
 
Vi har KUB-ul i nästa vecka. Blir spännande.
Nån som fått gissning på kön redan vid kub? Kanske ni som gjort relativt sent kub?

Det här börjat synas en del här. Vet ju att det är normalt men känner mig ändå tjock.... :p

Har börjat få riktigt ont i ryggslutet nu. Vad gör man? :crazy:
 
Niferex och min Crohns-mage är inte överens. Vaknade idag svullen som sjutton och hela dagen har det känts som jag vill sticka en kanyl i magen och tömma den på luft :angel:. Det står liksom helt still och gör ont.
Ger det veckan ut, om det inte blir bättre lär jag inte kunna fortsätta.

Nu har jag ingen koll på hur crohns påverkar. Men för mig var det katastrof med järntabletter. Lite på nivån, det här går inte. Duroferon byttes mot droppar som kunde vara bättre. Det var de inte.
Vet inte när du tar dina, för mig fungerar det bäst att ta dem sent på kvällen. Hinner somna och sover mig igenom det värsta eller så har kroppen faktiskt vant sig.
 
Nu har jag ingen koll på hur crohns påverkar. Men för mig var det katastrof med järntabletter. Lite på nivån, det här går inte. Duroferon byttes mot droppar som kunde vara bättre. Det var de inte.
Vet inte när du tar dina, för mig fungerar det bäst att ta dem sent på kvällen. Hinner somna och sover mig igenom det värsta eller så har kroppen faktiskt vant sig.

Tagit dom precis innan läggdags. Ska ta imorgon kväll igen, får se hur magen mår på söndag. Idag är den inte hälften så spänd och öm.
Tydligen många med Crohns som inte klarat tabletter utan fått dropp.
 
Vi har KUB-ul i nästa vecka. Blir spännande.
Nån som fått gissning på kön redan vid kub? Kanske ni som gjort relativt sent kub?

Det här börjat synas en del här. Vet ju att det är normalt men känner mig ändå tjock.... :p

Har börjat få riktigt ont i ryggslutet nu. Vad gör man? :crazy:
Vår bm frågade inte ens om hon skulle kolla vid kub. Däremot frågade hon innan rul.
 
Tagit dom precis innan läggdags. Ska ta imorgon kväll igen, får se hur magen mår på söndag. Idag är den inte hälften så spänd och öm.
Tydligen många med Crohns som inte klarat tabletter utan fått dropp.

Pratade om dropp med bm här som alternativ. Men det var visst svårt att få igenom och dyrt.
Men låter bra att det finns som alternativ för dig.
Prova även att ta med juice. Kan säkert vara psykologisk effekt på mig dock.
 
Pratade om dropp med bm här som alternativ. Men det var visst svårt att få igenom och dyrt.
Men låter bra att det finns som alternativ för dig.
Prova även att ta med juice. Kan säkert vara psykologisk effekt på mig dock.
Tagit med juice.
Jag är inte säker på att mvc ger dropp, därför jag ska ringa min magläkare om det fortsätter.
 
Vi har KUB-ul i nästa vecka. Blir spännande.
Nån som fått gissning på kön redan vid kub? Kanske ni som gjort relativt sent kub?

Nä, och vi gjorde rätt sent KUB. Men alltså...fostret har inte färdigbildat sina yttre könsdelar ordentligt så tidigt i graviditeten, så det finns liksom inte så mycket att gissa på. De ser rätt lika ut allihop. :p

Det är rätt svårt att se 100% säkert även på RUL, om de inte typ ser en klockren pung.
 
Nä, och vi gjorde rätt sent KUB. Men alltså...fostret har inte färdigbildat sina yttre könsdelar ordentligt så tidigt i graviditeten, så det finns liksom inte så mycket att gissa på. De ser rätt lika ut allihop. :p

Det är rätt svårt att se 100% säkert även på RUL, om de inte typ ser en klockren pung.

Jag har en kompis som fick preliminärt besked om kön på kub v 14+3. De tittar inte på yttre kön då utan på bäckenet som är olika. Så min fråga är inte helt tagen ur det blå.

Undrar mer om fler varit med om detta och om det har stämt. Det är ju givetvis osäkert.
 
Jag har en kompis som fick preliminärt besked om kön på kub v 14+3. De tittar inte på yttre kön då utan på bäckenet som är olika. Så min fråga är inte helt tagen ur det blå.

Undrar mer om fler varit med om detta och om det har stämt. Det är ju givetvis osäkert.
Men kub görs väl bara till 13+6?
 
Jag har en kompis som fick preliminärt besked om kön på kub v 14+3. De tittar inte på yttre kön då utan på bäckenet som är olika. Så min fråga är inte helt tagen ur det blå.

Undrar mer om fler varit med om detta och om det har stämt. Det är ju givetvis osäkert.

Visserligen inte kub men gjordes ett ultraljud med sonen i vecka 14+? Och redan då var de inge tvivel om vilket kön han hade. Vi frågade aldrig utan syntes så tydligt så blev mera visst är de en pojke
 
Vi har KUB-ul i nästa vecka. Blir spännande.
Nån som fått gissning på kön redan vid kub? Kanske ni som gjort relativt sent kub?

Det här börjat synas en del här. Vet ju att det är normalt men känner mig ändå tjock.... :p

Har börjat få riktigt ont i ryggslutet nu. Vad gör man? :crazy:
Vid mitt kub sa hon att vad det nu är som finns är alldeles för smått för att det ska gå att avgöra kön. Jag få vänta nästa två veckor till... Blä, jag vill ju se barnet nuuuuu!
 
Som det ser ut nu så kommer inte jag och barnens (1,5år och bebisen i magen) pappa fortsätta leva tillsammans. Det är någonting som gör otroligt ont i mig men det är inte hållbart längre, framförallt inte för barnet (och senare barnen).
Så, hur gör man? Fixar man en vardag med två små, födda tätt? Hur får man ihop det ekonomiskt?

Vem vet, det kanske plötsligt vänder men efter snart 8år av samma sak så känns en förändring väldigt långt borta. Så tänkte försöka stärka mitt tankesätt för detta SKA GÅ.
 
Som det ser ut nu så kommer inte jag och barnens (1,5år och bebisen i magen) pappa fortsätta leva tillsammans. Det är någonting som gör otroligt ont i mig men det är inte hållbart längre, framförallt inte för barnet (och senare barnen).
Så, hur gör man? Fixar man en vardag med två små, födda tätt? Hur får man ihop det ekonomiskt?

Vem vet, det kanske plötsligt vänder men efter snart 8år av samma sak så känns en förändring väldigt långt borta. Så tänkte försöka stärka mitt tankesätt för detta SKA GÅ.
Kommer han inte hjälpa till alls när nya kommit? Ekonomiskt så kommer han behövs betala underhåll om du ska ha bägge barnen.

Jag kan bara beklaga :heart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 446
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
500
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
834
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
506
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp