Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har foglossningen dykt upp sen någon vecka tillbaka. Måttligt kul att bära omkring på dottern när båda bakfogarna känns som att de sitter ihop med gammalt tapetklister. :meh: På jobbet har jag iaf lite flyt och har fått ett arbetsrum på bottenplan...förra graviditeten behövde jag ta mig upp för en brant trappa efter varje lektion och mot slutet var det så illa att eleverna ibland glatt frågade om de skulle putta på. :p

Inskolning för dottern den här veckan och RUL på fredag. Vi kommer vara helt slut till helgen allihop! :D Om allt ser bra ut på RUL så ska vi börja kika på bebisgrejer på allvar och se vad som behöver fixas. :up:
 
Har nu varit på besök hos den bm vi ska ha. En jättegullig tjej i vår ålder, otroligt rar och trevlig.
Hon skulle kontakta deras psykolog så jag får tid där att prata om min oro och allt jag tog upp lyssnade hon på.

Mitt hb visade först lågt (109, hon vill ha det över 110), hon tog om det och då visade det 128 :confused:. Ska i alla fall börja med järntabletter.
Ska även kontakta min vc och få hjälp med medicin mot migrän.
Minskat 1 kg precis enligt deras våg, men inget att oroa sig över det minsta sa hon.

Vi har tid igen om ca fyra veckor, då ska det börja lyssnas och mäta mage :).
 
Oj kan du rida, jag mår så dåligt och blir flåsig av att gå upp i trappan! Har inte ridit på kanske 2 veckor. Är bara i v 8 så hoppas det blir bättre efter v 12... Min plan är att kunna sätta igång under våren igen. Min kan köras så med groom som hjälper mig med att sela på och åka med hoppas jag kunna köra ganska länge. :) Sedan blir det vila för hästen, familjen hjälper till med skötseln. Får se om kanske någon i stallet vill hjälpa till att rida eller köra ibland. :)

Ja det har inte varit några problem alls med ridningen tack och lov! Lite flåsig är jag men jag har tacksamt nog bara mått illa på förmiddagarna. Jag tränar även crossfit tre gånger i veckan, har dock gjort mitt sista löppass då det inte kändes nå vidare igår. Börjar bli lite för tjock..

Gud vad bra att kunna köra hästen! :)
 
Tog den första niferex ikväll. Blä vad den hann smaka illa den minimala stunden det tog att skölja ner den med vatten, trots att det är en kapsel. Tur jag bara ska ta varannan dag den här veckan. Sen får vi se hur min mage klarar det.

För övrigt ringde psykologen från mvc upp bara en timme efter att vi kommit hem. Ska dit redan nästa vecka :up:.
 
Imorgon är det dags för inskrivning.
Hoppas på att blodprovet går bättre än vid senaste graviditeten. Då var jag ett försök ifrån att få åka till sjukhus och göra provtagning där.
Jag är spruträdd och mina kärl är inte samarbetsvilliga.. måste dessutom åka in själv imorgon då sambon är med dottern på inskolning :down:
 
Imorgon är det dags för inskrivning.
Hoppas på att blodprovet går bättre än vid senaste graviditeten. Då var jag ett försök ifrån att få åka till sjukhus och göra provtagning där.
Jag är spruträdd och mina kärl är inte samarbetsvilliga.. måste dessutom åka in själv imorgon då sambon är med dottern på inskolning :down:
Emla-kräm?
 
Kan jag inte få gå på RUL nu?? Det är evigheter kvar.. ibland känns det liksom ingenting och jag undrar om jag inbillat mig allt men ibland stramar det i magen som jag antar att det ska. Tycker att det nääästan syns att jag är gravid nu, utan eller i tajta kläder. Men jag vill ju ha en ordentlig baby bump :love: om hen bara kunde börja sprattla lite så jag känner att hen är kvar!
 
Kan jag inte få gå på RUL nu?? Det är evigheter kvar.. ibland känns det liksom ingenting och jag undrar om jag inbillat mig allt men ibland stramar det i magen som jag antar att det ska. Tycker att det nääästan syns att jag är gravid nu, utan eller i tajta kläder. Men jag vill ju ha en ordentlig baby bump :love: om hen bara kunde börja sprattla lite så jag känner att hen är kvar!
När har du rul?
 
Berättade för chefen idag! :nailbiting: Lite nervöst men det gick bra. Hon blev väldigt förvånad men gratulerade och så pratade vi lite om hur jag mår, hur länge jag tänker att jag ska jobba osv. Kommer nog vänta lite med att berätta för alla kollegor om det inte börjar synas tidigt men känns bra att chefen vet nu :)
 
Vad ni skriver här inne :). Hinner knappt med att läsa.

Vi har varit på RUL och allt såg fint ut, en liten pojke låg där inne och levde runt. Hade nojat lite innan för att jag inte känt något, men så fort jag satte mig i väntrummet på specen började han sprattla :heart.

Min rygg är rätt paj just nu. Opererades för diskbråck i oktober och nu sen ett par veckor tillbaka har något hänt igen. Växlar mellan svinont och halvont typ. Skriker rätt ut när jag sätter mig i bilen på morgonen, grannarna lär undra vad jag håller på med :cautious:.

Träffade en allmänläkare idag och blev sjukskriven på halvtid, och ska till ortopeden och träffa kirurgen nästa vecka. Hoppas vid Gud att det ”bara” är foglossning men det är tyvärr inte så troligt enligt sjukgymnasten. :down:
Vill verkligen att dom kollar med MR vad det är innan jag ger mig på att föda barn. :crazy:
 
Idag har vi slutbesiktgat vårt nya hus och det gick igenom utan anmärkningar. Det fattas en täckskiva i köket bara som är restad till den 25e. Så vi börjar så smått att flytta in imorgon och i helgen tänkte vi vara helt utflyttade från lägenheten som vi hyrt under byggtiden. Ska bli SÅ skönt att bo i hus igen.
Får se hur mycket det blir av mig under våren, det kliar ordentligt i fingrarna att sätta igång med trädgården, just nu är det 925kvm sandlåda.

Jag bar hem en arg sprattlande 2.5åring från fsk idag. Jag knyckte till en gång och det kändes som att magen skulle spricka upp längs mittlinjen, fy vad ont det gör. Det är inte enkelt att undvika sånt med ett barn sen innan. Hoppas att det inte påverkar alltför mycket magmusklernas förmåga att dras ihop efter förlossningen :(
 
Idag har vi slutbesiktgat vårt nya hus och det gick igenom utan anmärkningar. Det fattas en täckskiva i köket bara som är restad till den 25e. Så vi börjar så smått att flytta in imorgon och i helgen tänkte vi vara helt utflyttade från lägenheten som vi hyrt under byggtiden. Ska bli SÅ skönt att bo i hus igen.
Får se hur mycket det blir av mig under våren, det kliar ordentligt i fingrarna att sätta igång med trädgården, just nu är det 925kvm sandlåda.

Jag bar hem en arg sprattlande 2.5åring från fsk idag. Jag knyckte till en gång och det kändes som att magen skulle spricka upp längs mittlinjen, fy vad ont det gör. Det är inte enkelt att undvika sånt med ett barn sen innan. Hoppas att det inte påverkar alltför mycket magmusklernas förmåga att dras ihop efter förlossningen :(
Gillar flytten, inte det onda.
 
Kan jag inte få gå på RUL nu?? Det är evigheter kvar.. ibland känns det liksom ingenting och jag undrar om jag inbillat mig allt men ibland stramar det i magen som jag antar att det ska. Tycker att det nääästan syns att jag är gravid nu, utan eller i tajta kläder. Men jag vill ju ha en ordentlig baby bump :love: om hen bara kunde börja sprattla lite så jag känner att hen är kvar!

Tänk vad olika det är. Jag hoppas att det går ett bra tag till innan jag ser gravid ut

Några dagars skidsemester är till ända. Toppade det med ett kub-ultraljud igår. Det visade sig finnas en liten sprattlande sak där inne. (Med bra sannolikhetsvärden). Blev med ens lite mer på riktigt...
 
Testade det senast, det hjälpte inte alls. Kommer dock användas imorgon ändå, som förebyggande..
Inte smärtan som gör att jag spänner mig/kärlen kryper undan utan stressen av nålar.
Senaste inskrivning låg blodtrycket tokhögt, även det pga stressen. Superbra O_o
Har precis samma problem här:eek: är sjukt spruträdd och blir superstressad så de brukar visa sig på blodtrycket när jag är där.
Imorgon åker jag hem igen efter tre veckors semester. Ska bli skönt faktiskt, mår så illa av all matos och barbecuelukt och maten här är jag så sjukt trött på nu :yuck: guuuud vad jag saknar svenskt knäckebröd och ost!!!!
 
Lämna blodprov idag o skulle lyssna på bebis, dock hitta hon inga hjärtljud. Hon va inte oroad då det är rätt tidigt iallafall. Fick en tid om 2 veckor om jag ville men jag känner inte att jag har tid så väntar till rul.
Rent krasst så finns det inget att göra OM det inte står rätt till därinne, vilket jag tror att det gör. Kände lixom sprattel senast igår :love:

Bm tyckte dock att jag va lite väl optimistisk när jag tänkte jobba till vecka 36, o även om jag tycker jag har ett icke fysiskt jobb så tyckte hon det va ganska tung o aktivt.
Jag har svårt att relatera, dels för jag jade tvillingar förra gången vilket va rätt tungt så jag tänker att det inte alls kommer bli tungt denna gång, vilket det säkert är längre fram!
 
läkarbesök idag (här gör alla de runt vecka 17) Inga förändringar på tappen denna gång (förra hade jag tydligen nått som såg ut som ett hallon, fick springa på en massa extra undersökningar pga då de trodde de var cellförändringar men nej. Borta på efterkontrollen i alla fall. Slemhinnorna såg fina ut, fråga om blödningen men hon kunde inte se någon orsak. Däremot berättade hon om sina egna erfarenheter gällande torra slemhinnor, klimakteriet och sex (vill jag veta de om min 63 åriga kvinnliga läkare?)

hon skulle försöka skriva remiss till specialsjukgymnast pga benet men lovade inget, kan bli vanlig också.

hjärtljud på 155
 
läkarbesök idag (här gör alla de runt vecka 17) Inga förändringar på tappen denna gång (förra hade jag tydligen nått som såg ut som ett hallon, fick springa på en massa extra undersökningar pga då de trodde de var cellförändringar men nej. Borta på efterkontrollen i alla fall. Slemhinnorna såg fina ut, fråga om blödningen men hon kunde inte se någon orsak. Däremot berättade hon om sina egna erfarenheter gällande torra slemhinnor, klimakteriet och sex (vill jag veta de om min 63 åriga kvinnliga läkare?)

hon skulle försöka skriva remiss till specialsjukgymnast pga benet men lovade inget, kan bli vanlig också.

hjärtljud på 155
Vad skönt att ha besök runt vecka 17. Här känns det som man är lämnade åt sitt öde mellan inskrivning och RUL (om man inte gör KUB) och sen från RUL till runt vecka 24. Vi fick ju tid den här veckan bara för att vi skulle få träffa vår riktiga bm, eftersom den vi hade vid inskrivningen skulle gå i pension.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 795
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
840
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
511
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp