Bukefalos 28 år!

Sommarpratare 2023

Jag gillade Henriks!
Tillhör också de som tyckt att han i intervjuer är svår att placera och identifiera men beskrivningen av hans känslor (och hur planen var och vad Malin gjorde osv) under Peders omhoppning OCH delen om hans besvikelse och hur den hanterades efter individuella OS finalen var mycket intressanta. Sen är det också lite roligt med de som inte alls blir personliga 😅 För han släppte verkligen inte in lyssnarna i vem Henrik är, men mer i vad Henrik gör liksom? Och på samma vis som jag älskar personliga grejer så kan att välja att INTE göra det personligt var fängslande, tycker jag
 
Vi lyssnade på Nora i bilen igår och jag gillade det! Visste/vet inte alls vem hon är, men jag gillade det som sagt och blev väldigt sugen på att läsa hennes bok.

Vi lyssnade lite på Bianca också och i början hade jag svårt för att det kändes som att hon läste direkt ur ett manus (men det gör de väl, men tyckte Ina, som vi också lyssnade lite på lät friare och även Nora), men sen tyckte jag det hon sa var intressant och hon pratade i lagom fart, inte för fort.
 
Har lyssnat på Inas och Henriks. Ina blir väldigt close to home då hon är nära mig både geografiskt och emotionellt. Känns som vi har haft snarlika uppväxter på vissa sätt, eller iaf liknande fäder. Så det berörde helt klart, gillar henne väldigt mycket som person och känner att det borde finnas fler personer som henne (personliga utan att bli gränslösa).

Henriks var bra, men kände liksom hela tiden att jag ville ha nånting mer? Det var nog just det personliga som jag saknade.
 
Jag gillade Henriks!
Tillhör också de som tyckt att han i intervjuer är svår att placera och identifiera men beskrivningen av hans känslor (och hur planen var och vad Malin gjorde osv) under Peders omhoppning OCH delen om hans besvikelse och hur den hanterades efter individuella OS finalen var mycket intressanta. Sen är det också lite roligt med de som inte alls blir personliga 😅 För han släppte verkligen inte in lyssnarna i vem Henrik är, men mer i vad Henrik gör liksom? Och på samma vis som jag älskar personliga grejer så kan att välja att INTE göra det personligt var fängslande, tycker jag

Jag tycker ju att bara för att man är en offentlig person så behöver man inte släppa in folk i ens privatliv. Henrik är ju idrottsman. Han pratar om idrotten. Jag tycker inte att han (eller nån annan) har nån skyldighet att bli personlig om han inte känner att han vill det. Men så är jag egentligen inte så intresserad av kändisars privatliv som många andra är.
 
Jag tycker ju att bara för att man är en offentlig person så behöver man inte släppa in folk i ens privatliv. Henrik är ju idrottsman. Han pratar om idrotten. Jag tycker inte att han (eller nån annan) har nån skyldighet att bli personlig om han inte känner att han vill det. Men så är jag egentligen inte så intresserad av kändisars privatliv som många andra är.
Jag antar att hans prat är mer intressant för tävlingsryttare, men jag kan givetvis ha fel.
 
Har snart lyssnat klart på Henriks prat och jag är långt ifrån imponerad. Kände nästan att han hade ett behov av att trycka ned andra ("amatörer") för att lyfta sig själv ("proffset"). Bara för att jag var ett barn och amatör betydde inte det att jag inte var sjukt hård mot mig själv och analyserade petet på Blåbärshoppningen liksom. Gillade inte hur han pratade om hur amatörer var känslostyrda (/känslomässiga) samtidigt som han nämnde att han själv kastat hjälmar både i positiva och negativa sammanhang..
 
Har snart lyssnat klart på Henriks prat och jag är långt ifrån imponerad. Kände nästan att han hade ett behov av att trycka ned andra ("amatörer") för att lyfta sig själv ("proffset"). Bara för att jag var ett barn och amatör betydde inte det att jag inte var sjukt hård mot mig själv och analyserade petet på Blåbärshoppningen liksom. Gillade inte hur han pratade om hur amatörer var känslostyrda (/känslomässiga) samtidigt som han nämnde att han själv kastat hjälmar både i positiva och negativa sammanhang..

Så upplevde inte jag det alls och jag är en halvklass amatör som bara tävlat eller snarare kravlat mig runt 120 cm 😆
Tyckte det var intressant och inspirerande samt att han pratade fint om sina hästar ❤️
 
Nu har jag lyssnat på Inas, Noras och börjat på Renées. Gillar alla starkt! Mest Noras. Det är ändå ett perspektiv som saknas och det är sorgligt.

Lyssnade också på Charlotte von Essen och även om det var intressant hade jag faktiskt glömt att jag lyssnat på det när jag började skriva det här inlägget.
 
Nu har jag lyssnat på Inas, Noras och börjat på Renées. Gillar alla starkt! Mest Noras. Det är ändå ett perspektiv som saknas och det är sorgligt.

Lyssnade också på Charlotte von Essen och även om det var intressant hade jag faktiskt glömt att jag lyssnat på det när jag började skriva det här inlägget.
Förlåt, jag fattar inte 😳 Vad är det för perspektiv som du saknar?
 
Jag lyssnade på Ina Lundström igår och ville verkligen tycka om det men nej, det var inte min grej. Jag uppskattade förvisso hur okonstlat och äkta det kändes, det verkade verkligen som att hon var 100% sig själv vilket alltid är härligt, men utöver det tyckte jag inte alls om det faktiskt. Svårt att förklara varför, kanske är jag inte musikinstresserad nog för att uppskatta det på rätt sätt?

Kunde inte sagt det bättre själv. Fångade heller inte alls mig. Har lyssnat på alla hittills, Stefan Westergren, PM Nilsson, ekonomi (Anders?) Fångade heller inte alls mig. HvE var ok men inget ekstra, bianca salming likadant, lyssnade dock mer noggrant på dem än de andra nämnda ovanför :)
 
Så upplevde inte jag det alls och jag är en halvklass amatör som bara tävlat eller snarare kravlat mig runt 120 cm 😆
Tyckte det var intressant och inspirerande samt att han pratade fint om sina hästar ❤️
Det får du självfallet tycka, men jag kommer alltid tycka det är trist med folk som trycker ned andra för att höja sig själv. Och det tycker jag faktiskt att han gör när han anser att amatörer aldrig analyserar ett misstag, är glada över fallande bommar eller är alldeles för känslomässiga.
 
Kunde inte sagt det bättre själv. Fångade heller inte alls mig. Har lyssnat på alla hittills, Stefan Westergren, PM Nilsson, ekonomi (Anders?) Fångade heller inte alls mig. HvE var ok men inget ekstra, bianca salming likadant, lyssnade dock mer noggrant på dem än de andra nämnda ovanför :)

När man får vare sig förnamn eller efternamn rätt tänker jag också att det saknats viss skärpa vid lyssningen.
 
När man får vare sig förnamn eller efternamn rätt tänker jag också att det saknats viss skärpa vid lyssningen.
Haha, eller är för lat för att gå tillbaka och dubbelkolla. Jag lyssnar när jag kör bil på jobbet, är i stallet, städar eller liknande så jo visst saknades där viss skärpa, men vissa går igenom och andra suddas ut till bakgrundsljud. Jag är hopplös på namn så även om det var någon jag tyckte om kunde namnen ändå varit helt fel.
 
Det får du självfallet tycka, men jag kommer alltid tycka det är trist med folk som trycker ned andra för att höja sig själv. Och det tycker jag faktiskt att han gör när han anser att amatörer aldrig analyserar ett misstag, är glada över fallande bommar eller är alldeles för känslomässiga.

Fast exakt så sa han ju inte 😅
Han berättade om sitt mindset som gjort att han blivit nummer ett i världen vilket har varit hans mål.
 
Kanske ska ta och lyssna på Henriks prat i morgon. Jag känner mig ganska likgiltig inför honom som person nu. Eller hur ska jag förklara det bättre… jag tycker han är ganska transparant och jag får ingen kläm på honom. Peder, Malin, Lisen, Jens, Fredrik Jönsson osv osv upplever de så mycket mer öppna och intressantare.
 
Har nu lyssnat klart på Ina Lundström. Var lättlyssnat och så, men inget jag riktigt fastnade för. Dock uppskattade jag hur själva upplägget var, fokus på musik med lite (tunga) historier inpetade här och var, istället för en ibland lite tradig tidslinje.
 

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 781
Äldre Årets viktigaste tråd, såklart! Nu är det inte alls lång tid kvar innan årets säsong drar igång. Vad tror ni om i år? Några favoriter...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 182
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp