Bukefalos 28 år!

Sorg och nya tag!

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Mummlan

Har inte skrivit på ett tag då det inte blev ngt befruktat ägg :cry:
Satt i väntrummet och såg två andra par som fick komma in och
"bli gravida" men när det var vår tur så fick vi gå in i ett samtalsrum :mad: och få beskedet att det inte blivit ngt. Jag var verkligen inte beredd på den sorg som kom - hur kan man sörja ngt som man aldrig haft? Men läkaren var bra och sa att man tydligen jämför en sådan sorg med att förlora en närstående. Men än då - jag kännde mig tom, har inte ens orkat gå in på forumet förrän nu.

Men men nya tag!!! Nu börjar vi försök nr 2, denna gång en längre procedur och med betydligt högre hormondoser och fler sprutor ;) allt för att få fler ägg.

Är det ngn annan som satt igång sin provrörsbefruktning?

/M
 
Sv: Sorg och nya tag!

Jag har inte genomgått någon provrörsbefruktning då jag avslutade alla slags behandlingar innan vi kommit så långt. Men jag har blivit inseminerad 3 ggr och förstår helt och fullt din sorg över detta.
Jag hade samma fundering som du när det inträffade: Hur kan man sörja något som man aldrig haft??! Men det var helt klart en sorg.

Jag har två barn sedan innan och resonerade som så, att om jag inte blir gravid nu så är det inte meningen, därför avslutade jag behandlingen. Jag har nu varit utan spiral i 4 år och mensen kommer troget fortfarande, så det ÄR nog inte meningen.

Men jag är väldans glad över dom barn jag har!! :bump:
 
Sv: Sorg och nya tag!

Jag glömde ju i all hast att önska dig lycka till!!!!! :bump: :)
 
Sv: Sorg och nya tag!

Tackså mycket!! :bow: :bump:

Det ända som var bra? var att vi fick veta att vi troligen aldrig skulle bli gravida med insiminering - så det var bra att vi proppsade på provrörsbefruktning direkt.

Blir det inget nu så ger vi nog upp detta med biologiska barn orkar inte möta sorgen så många gånger till!! :cry:
 
Sv: Sorg och nya tag!

Åh, vad tråkigt men Lycka Till nu med försök nr 2!! :bump:

Vi ska börja i november, jag äter just nu pergo och fick mens igen igår :( :cry: . Man har ju vant sig vid besvikelsen efter 2.5 år av misslyckaden men jag oroar mig jättemycket för hur jag kommer att hantera ett misslyckat ivf. Och för hur det kommer att påverka mitt förhållande.

Har ni diskuterat adoption (om det känns för privat behöver du såklart inte svara :) ).
 
Sv: Sorg och nya tag!

Jag fick ett fryst ägg (fast tinat ;) ) insatt i Fredags. ( 7/10)
Grav test det 19:e.
 
Sv: Sorg och nya tag!

Lycka till, hoppas det fungerar den här gången *peppdans för äggen* :bump: :bump: :bump: :banana: :banana: :bump: :bump: :bump:
 
Sv: Sorg och nya tag!

Första gången jag stimulerades med hormonsprutorna inför äggplockningen tog de ut många ägg men de var i fel mognadsstadie så de kunde inte befruktas. Så jag fick ungefär samma besked som du..

Det var på våren och vi gjorde ett nytt försök på hösten. Då blev jag överstimulerad (och jättesjuk) istället men faktiskt gravid också. Vidar är 4 år nu.

Jag levde inte i en sådan där känslomässig bergochdalbana som du beskriver.

Jag visste att gubbens spermier var dåliga och prognosen så där. (vi gjorde ICSI) Så jag räknade inte med nån bebis förrän efter fostervattensprovet. Istället såg jag de tre "gratisförsöken" som en möjlighet, en chans jag ville ta men inget att hoppas för mkt på.

Sedan när jag väl var gravid var jag så himla sjuk så jag räknade egentligen inte med bebisen då heller...

Inte förrän han var ute och allt gått vägen var jag glad :)

Kan du inte försöka sänka förväntningarna så trillar du inte lika hårt ned?

*kram*

Tim
 
Sv: Sorg och nya tag!

Hej o tack för era svar och peppningar :bump: :bump:

Mina förväntningar denna omgång är väldigt små, nu vet jag att det inte är garanterat att det fungerar - viste det tidigare oxå men hade de rosafärgade glasögonen på mig :cool: :(

Visst har vi tänkt på adoption och vi har mer eller mindre bestämt att
vi ska adoptera oavsett vi får ett biologiskt barn eller inte. Önskedrömmen är att få ett biologiskt barn (sk bonusbarn ;) ) och ett adoptivbarn från Asien, vi har redan fått en kontaktperson på Soc. som vi ska vända oss till när vi känner att det är dax. Jag har
alltid sedan jag var väldigt liten sagt att jag ska adoptera.

"Fotis" :bump: :banana: :bump: håller tummarna så att de blir vita på att gravtest är pos. den 19:e :bump: :banana: :bump:
 
Sv: Sorg och nya tag!

Vi gjorde en full IVF i början av sommaren. Två ägg till frysen blev det. Det misslyckades.

Nu har vi satt in en liten eskimå, och för lite drygt en vecka sedan testade jag positivt! :bump:

Tråkigt för er att inga ägg blev befruktade. Jag förstår att du är ledsen. Man lägger ner så himla mycket i det här. Känslomässig berg och dalbana.

Hoppas att det lyckas för er nästa gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 340
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 506
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 765
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 444
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp