Bukefalos 28 år!

Sorgligaste filmen?

Sv: Sorgligaste filmen?

Den perfekta stormen är sorglig, mot andra halvan/slutet. Speciellt som den är baserad på en verklig händelse. Bra film, rekommenderas.!:-)
 
Sv: Sorgligaste filmen?

Das leben ist nichts für feiglinge.
Vet inte om man hittar den på internet och med text för den är ny, men oj vad jag grät! Verkligen fulgrät, hulkade och snorade ner både sambon och mig!
 
Sv: Sorgligaste filmen?

Torka aldrig tårar utan handskar är den som fått mig att gråta mest.
Sista delen tjöt jag innan den började eftersom man förstod vartåt det var på väg.
 
Sv: Sorgligaste filmen?

Kl

Jag tycker att ni har glömt den sorgligaste filmen som handlar om människor (djur har ju en klass för sig;) ). Pay it forward! Har nog aldrig gråtit så mycket. Den är hemskt sorglig!
 
Sv: Sorgligaste filmen?

Håller med, den är så hemsk!

kl

Måste tipsa om If Only, den är så fiiiiin!

Jag, syrran och en kompis skulle hyra en film (som det var på den gamla goda tiden). Stod "komedi" på baksidan, men i slutet så grät vi floder alla tre.
 
Sv: Sorgligaste filmen?

Jag saknar dig är en sådan film som jag aldrig skulle kunna komma på tanken att se, eftersom boken var så otroligt tung att läsa och jag är fortfarande illa berörd av handlingen sisådär 10 år senare...

Fast det var ju just sorgliga filmer TS efterfrågade;)
 
Sv: Sorgligaste filmen?

kl

Jag har bölat som en liten unge till Of Mice and Men, Bang Bang You're Dead, Brokeback Mountain, Idi I Smotri, Fjärilen i Glaskupan och, ehum, Spirited Away och Howl's Moving Castle. Och herregud, Hachiko, jävla skitfilm, grät tills jag var täppt i näsan och ögonlocken var svullna nästa morgon.

Sedan har jag ingen aning om hur andra definierar sorgligt, men jag tycker i alla fall att nämnda filmer var så pass starka.
 
Sv: Sorgligaste filmen?

Jag vet, jag tycker bara det är typ mer än sorglig och direkt hemsk. Men det är som sagt jag och min uppfattning om boken och inte ett försök till att få TS att låta bli :)
 
Sv: Sorgligaste filmen?

*KL*

En film som fortfarande berör mig än idag trots att det säkert är minst 5 år sedan jag såg den är Aurore, jag vet dock inte om den finns med svensk text någonstans men den var otroligt bra och gripande och jag bölade som en idiot till den. Baserad på en sann historia.

http://www.imdb.com/title/tt0430895/
 
Sv: Sorgligaste filmen?

Kul med så många nya filmer!! Kommer ha något att göra nu några dagar framöver ;) Har sett Jag saknar dig förut, men var tyvärr ingen större hit tyckte jag.. Handligen var lite för rörig för min del :)
 
Sv: Sorgligaste filmen?

Håller med! Brokeback mountain är megasorglig! Både på grund av själva handlingen och på grund av att huvudpersonerna är fångar i den tid och i det samhälle de lever i. Finns en film till som fått mig att gråta floder den heter Baby, it's you och är rätt banal men samtidigt megasorglig.
 
Sv: Sorgligaste filmen?

KL.

Åh efter att ha läst i den här tråden var jag tvungen att se Hachico :cry::cry::cry: sitter här som en fet snorbobba med rödsvullna ögon och kommer alldeles säkert vakna med huvudvärk imorgon på grund av allt gråtande och hulkande.

Haha längesen jag grät så mycket. Men vilket fruktansvärt fin story och hund :love:
 
Sv: Sorgligaste filmen?

Jag gråter fram en mindre sjö till Remember Me och Lejonkungen, men de hade du redan fått förslag på såg jag.
Bridge to Terabithia, Brokeback Mountain, My Girl, Armageddon och Titanic grinar jag ganska duktigt till också.

... Och Hachico och Marley and Me vägrar jag se, för då skulle jag förmodligen grina några veckor i sträck...

Bridge to Terabithia grinade jag också till, för att inte tala om Hachico.. herreguuuud vad jag störtbölade.
 
Sv: Sorgligaste filmen?

The Green Mile och Grave of the Fireflies är två filmer jag kommer på så här på rak arm att jag grinat till.
 
Sv: Sorgligaste filmen?

Kl

Lägger till million dollar baby i listan.
Och Dangerous minds, gammal men fortfarande bra!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Varje sommar har vi en stor sommarfest med ett tema. Kläder, mat, musik och "pynt" mm följer temat. I år är temat film. Gästerna får...
Svar
3
· Visningar
207
  • Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
7
· Visningar
1 079
Senast: tanten
·
Tjatter Har du någon film som du har sett för länge sedan men glömt bort och nästan trott att du har drömt den. Jag börjar. Hjälp! Jag är en...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 003
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Har nu lagt ut mina ponnyer på annons.🥺 Och det gör SÅ ont. Jag vet att det är för deras eget bästa, att de får ett mer aktivt liv med...
Svar
2
· Visningar
390
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp