Bukefalos 28 år!

SoS hjälp mig!!!

M

Marlon

Har ett jätttte stort problem nåogon råkade kläma toys svans i drren min *öken råtta*så den sitter typ lös på mitten vad gör jag??
är de farligt det har kommit lite blod!
är så rädd om henne!!

mv/frida
 
För det första så är det helt fel forum, för det andra ring vet dom vet väl bäst?
 
Svansen kommer att falla av men detta är inget farligt. Det kommer att se läskigt ut ett tag (blod och ben) men gerbiler gör precis som ödlor, de släpper svansen vid fara. Skillnaden är förstås att den inte växer ut igen på gerbiler.

Du behöver alltså inte oroa dig, hon kommer att må utmärkt när detta är över :)!
 
vaddå helt fel forum, hon la ju in det på andra djur. vart skulle hon annars ha lagt det?
 
Den låg kanske på ett annat forum innan, och blev flyttad...? ;)
 
Det behövs inte. Som jag skrev tidigare är detta något relativt vanligt hos gerbiler och det sköter sig faktiskt av sig självt, det tar inte många dagar innan en skadad svans ramlar av.
 
ring veterinären!! de beror på hur lite blod de har komme... de bästa e nog ändå att ringa veterinären...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 542
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 863
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 453
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 362
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp