Bukefalos 28 år!

Spännande hus till salu-del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju JOBBIGT att åka till kusten ju! :p

Sedan vore jag glad om någon kunde upplysa mig om varför en saltvattenspool är positivt? Barnen/djuren som ramlar i flyter lättare och drunknar inte, eller?
Kan ha fel men tror det har med hur man rengör eller nått. Man har inte klor i saltvattenspool. Mer vet jag inte...
 
Det är ju JOBBIGT att åka till kusten ju! :p

Sedan vore jag glad om någon kunde upplysa mig om varför en saltvattenspool är positivt? Barnen/djuren som ramlar i flyter lättare och drunknar inte, eller?
Alla andra förslag var mycket roligare men det handlar helt enkelt om ett annat sätt att rena än klor eftersom många reagerar på klor och inte kan använda sina pooler. :D
I övrigt så gillade jag ändå huset på något vis även om jag skulle ha gjort mycket annorlunda... :D
 
Alltså... jag är ju geolog men det där var nog lite väl mycket för mig också! :rofl:

Badrumsmattan uppe är exakt den jag har i mitt nya badrum :up: Färgerna i huset var helt ok, lite för mycket vitt för min smak men det var fint med det grå kaklet i köket och den grå fondväggen i sovrummet var också fin. Ett lite opersonligt men fint hus som definitivt går att göra mer personligt med lätthet.

Jag tyckte det var väldigt ängsligt. Hoppas att det är mysigare när det är ostylat.
 
Då är vi verkligen olika i fråga om stil på hur vi vill bo.
Jag fick en känsla av ett gammaldags psykiatriskt sjukhus. Så stelt och själlöst.
Urläckert!

Gillar verkligen känslan av dels gammal försvarsanläggning, och samtidigt trendigt fritidshus. Jag skulle nog pigga upp inredningen lite, med delvis lite mjukare möbler och en del färger, men gamla militärsängar känns ändå helt rätt i sammanhanget.

Jag har på något sätt alltid fascinerats av bunkrar och försvarsanläggningar i betong. Som barn tillbringade jag många timmar genom att klänga runt i fullständigt livsfarliga gamla lämningar från världskrigen.

Och så att kunna få köpa en egen bunker med utsikt mot Ryssland! Bara att skaffa en smärre artilleripjäs och lite ammunition, och så är man redo att försvara Gotland...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 296
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
48 49 50
Svar
997
· Visningar
66 038
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
631
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 963
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Återkommande uvi
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Hingststationer
  • Dressyrsnack 17
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp