Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
https://www.fastighetsbyran.com/sv/sverige/objekt/?objektid=2747622

Det här! Det intresserar mig - hur blir det såhär? Huset är suuupergulligt, läget är fantastiskt... och så har det blivit som det blivit med det, hur blev det så?

Helt ljuvligt hus!

Ser ut som en ganska standard någon ärvde huset för länge sen, inte haft råd/mental hälsa att renovera något utan bara bott där/haft som stuga, nu är personen på hem och husets auktioneras ut via den gode mannen.
 
Helt ljuvligt hus!

Ser ut som en ganska standard någon ärvde huset för länge sen, inte haft råd/mental hälsa att renovera något utan bara bott där/haft som stuga, nu är personen på hem och husets auktioneras ut via den gode mannen.

Underbara kakelugnar.

Ja, det är underbart! Tittar på live-visning nu.
Det har stått oanvänt i tio+ års tid säger han... så tråkigt att det fått förfalla, stackars hus. Man förstår att personen velat haft det kvar, men hade ju gått att fortsätta äga det, men hyra ut det eller något...
 
https://www.fastighetsbyran.com/sv/sverige/objekt/?objektid=2747622

Det här! Det intresserar mig - hur blir det såhär? Huset är suuupergulligt, läget är fantastiskt... och så har det blivit som det blivit med det, hur blev det så?

Eller äldre som inte haft råd, kunskap..
Vi tittade på ett hus som har en massa potential men för mycket att göra så ingen har köpt det än. Man skulle behöva 1 år ca och endel pengar för att fixa till de innan man flyttar in.
 
Eller äldre som inte haft råd, kunskap..
Vi tittade på ett hus som har en massa potential men för mycket att göra så ingen har köpt det än. Man skulle behöva 1 år ca och endel pengar för att fixa till de innan man flyttar in.

Ja... Klart att det kan vara svårt att släppa ett hus, kanske man är uppvuxen där osv och även ifall man hyrt ut det hade ju renoveringskostnaderna hamnat hos en själv (eller ja, hur man nu bestämt ang det), men huset hade väl ändå mått bättre av att någon bott där... svårt.
 
Ja... Klart att det kan vara svårt att släppa ett hus, kanske man är uppvuxen där osv och även ifall man hyrt ut det hade ju renoveringskostnaderna hamnat hos en själv (eller ja, hur man nu bestämt ang det), men huset hade väl ändå mått bättre av att någon bott där... svårt.

Ja det är synd
 
Någon som är sugen på en skola
Screenshot_20221119-182135.jpg

Säljs på anbud, så passa på :up:
 
https://www.fastighetsbyran.com/sv/...9072&utm_source=hemnet.se&utm_medium=referral

Ok - kalla mig naiv nu men... Ska kolla på den här spännande imorgon. Det har stått tomt i många år men verkar fantastiskt!

Vad är de största riskerna med just att det varit tomt så länge? Tidigare ägare hr använt det som sommarhus. Mäklaren vågade absolut inte säga något om funktion på t ex el och vatten (förstås). Vad ska jag kika lite extra efter? Tänker att om det stått tomt såpass länge är det heller kanske inte katastrofbråtton att fixa med grejer heller...? Räknar med att det mesta behöver bytas ut liksom.
 
404 Hoppsan, länken funkar inte.
https://www.fastighetsbyran.com/sv/...9072&utm_source=hemnet.se&utm_medium=referral

Ok - kalla mig naiv nu men... Ska kolla på den här spännande imorgon. Det har stått tomt i många år men verkar fantastiskt!

Vad är de största riskerna med just att det varit tomt så länge? Tidigare ägare hr använt det som sommarhus. Mäklaren vågade absolut inte säga något om funktion på t ex el och vatten (förstås). Vad ska jag kika lite extra efter? Tänker att om det stått tomt såpass länge är det heller kanske inte katastrofbråtton att fixa med grejer heller...? Räknar med att det mesta behöver bytas ut liksom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 736
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 879
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 308
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 021
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp