Bukefalos 28 år!

Spansk vattenhund?

cherie

Trådstartare
Startade en vilken-ras-tråd förra sommaren och fick då upp ögonen för den spanska vattenhunden då några av er tipsade om att den eventuellt kunde vara det jag och min sambo sökte efter.

Jag fick lägga hundplanerna på hyllan litegrann, men har precis tagit upp dem igen. Började kolla upp den spanska vattenhunden igen men nu tycker jag den låter som för krävande för oss, en riktig arbetsmaskin.

Men tänkte höra mig för lite här ändå, eftersom jag faktiskt aldrig träffat någon. Tänkte ta kontakt med en uppfödare i närheten om jag nu känner att de ev skulle kunna passa.

Så - vad har ni för erfarenhet av den spanska vattenhunden? Varför inte t.ex. lagotto istället, som beskrivs mer som ett "aktivt sällskap" på SKK? Jag har ingen erfarenhet alls av dessa hundraser så är nyfiken :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 400
Hundavel & Ras Har blivit nyfiken (inte för att köpa, mest nyfiken för att veta mer) på en "ny" ras för mig. Spansk vattenhund som ni redan förstått...
2
Svar
24
· Visningar
4 953
Senast: Migo
·
Äldre Jag vet inte om det bara är mina hjärnspöken eller om jag borde ta händelsen på allvar, så ni får gärna hjälpa mig att reflektera. Igår...
2
Svar
30
· Visningar
4 730
Senast: Singoalla
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 989
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp