Spara på saker som inte används ?

Sv: Spara på saker som inte används ?

Hehe jo alltså som hästmänniska behövs ju ändå en del prylar, framförallt om man sysslar med lite allt möjligt .

Hehe, får börja med enbart barbackaridning och ha hästarna hemma på gården året om. Då skulle jag inte behöva mer ridtillbehör än ett huvudlag och tyglar samt enbart någon extrastolp till vinterhagen.
Låter väldigt trevligt rent prylmässigt iallafall :D
Men i långa loppet... njaee


Stigbyglar... har man ett par sadlar behövs det ett par stigbyglar så man slipper byta varje gång man byter sadel.

Har iallafall börjat sälja av ett gäng bett som bara ligger, ännu en liten bit på väg mot ett lite prylrenare hem och stall :)
 
Sv: Spara på saker som inte används ?

... eftersom det inte är helt lätt att få tag i alla gånger.

....


//Liten, som just kommit på att vakuumpåsar är grymt bra täckesförvaring - och så ser det inte lika mycket ut heller :D

Klippt lite i din text :)

Jag kan också ha kvar vissa saker just för att de är lite svåra att få tag på.
Ena dressyrsadeln är av ett sånt märke som är lite svårt att få tag på begagnat, då har jag lite svårt att skiljas från den - den passar dessutom på projekthästen men används inte och kommer inte användas på minst ett halvår.

Vakuumpåsar är ju skitbra! Undrar varför jag inte använt dem till hästprylarna utan bara sängkläder/etc
Måste täcket vara tokrent/nytvättat för att kunna förvara i en vakuumpåse?
 
Sv: Spara på saker som inte används ?

Jag håller mig till att ha de tvättade täckena i vakuumpåsarna, mest av hygieniska skäl. Täcken som inte är tvättade förvarar jag ändå i stallet - hem kommer de när säsongen är slut och de läggs undan för förvaring tills nästa säsong.
 
Sv: Spara på saker som inte används ?

Känns helt absurt nu när jag tänker på det :crazy: .. Men just nu har jag tre dressyrsadlar och tre hoppsadlar varav enbart en används något, men den har blivit för smal. Så sex sadlar till två hästar varav ingen hoppsadel passar optimalt och dressyr inte är aktuellt ännu...

Känns det igen eller är jag ensam om att spara på utrustning med förhoppningen om att den kanske kommer passa senare?

Jag har tre "extra-sadlar" som jag avstått från att sälja, med tanken att de kan komma att passa sedan.
Till historien hör att jag har ett gäng unghästar varav två ännu inte är påbörjade ridning.
Så fram tills dess att de också är inridningsfärdiga kan det ju vara klokt att inte göra mig av med sadlar.
 
Sv: Spara på saker som inte används ?

Hehe, får börja med enbart barbackaridning och ha hästarna hemma på gården året om. Då skulle jag inte behöva mer ridtillbehör än ett huvudlag och tyglar samt enbart någon extrastolp till vinterhagen.
Låter väldigt trevligt rent prylmässigt iallafall :D
Men i långa loppet... njaee


Stigbyglar... har man ett par sadlar behövs det ett par stigbyglar så man slipper byta varje gång man byter sadel.

Har iallafall börjat sälja av ett gäng bett som bara ligger, ännu en liten bit på väg mot ett lite prylrenare hem och stall :)

Nä det är nog inte hållbart för de flesta och jag tycker inte man behöver dra det till extremiteter heller :)

Du menar så :)
Då håller jag med dig, alla mina sadlar är komplett utrustade så man inte behöver ta från någon annan sadel. Det skulle jag inte orka.
Trodde du menade att du har kompletta sadlar med tillbehör och utöver det ett gäng stigbyglar som ligger och skräpar någonstans och det tycker jag är knasigt.
För hur ofta går stigbyglar sönder så man behöver ha reserv?
 
Sv: Spara på saker som inte används ?

*KL*

När jag rensat ut sånt jag inte använder/inte vill ha, och personligen egentligen känt det inte har minsta värde så har det ändå inkasserat tusenlappar vid försäljning. Och då talar vi inte sadlar, dyra märkesvaror eller liknande. Utan grimmor, träns, benskydd, boots, täcken osv.
 
Trodde du menade att du har kompletta sadlar med tillbehör och utöver det ett gäng stigbyglar som ligger och skräpar någonstans och det tycker jag är knasigt.
För hur ofta går stigbyglar sönder så man behöver ha reserv?
Det låter lite väl knasigt, ja :)

Men undrar om jag inte har några par stigbyglar som bara ligger...men har även några sadlar som hänger utan tillbehör också så det jämnar nog ut sig där. Nä, jag får nog försöka reda ordning bland de där sadlarna, snart...
 
@Alexandra_W

Ja eller hur, det blir någon hundralapp där, någon femtiolapp här, kanske en femhundralapp också och så plötsligt har man ett par tusen extra i plånboken :D

Men det var ju det här med att orka sälja också :banghead:
 
Ja, det är ju det där att sälja också.. Folk vill ha bilder i 326 olika vinklar, med mått mellan varje rynka och gärna öppet köp i ett halvår. Helst ska det kosta gratis eller gå att byta mot en exakt likadan pryl i en annan färg.

Jag försöker sälja grejer som inte används eller när jag uppdaterar mig. Ibland går det, ibland inte. Jag lyckades få iväg väldigt mycket prylar nu i vinter, men det tog ju ett par månader, mycket mail och låg förtjänst.
Fast samtidigt tänker jag att får jag ihop 100 kr är det kraftfoder för tre månader och det är ju bra.
 
Jag har aldrig haft sådana problem när det handlar om att sälja saker. Gått snabbt och lätt.

Förutom när gäller sadlar. Jag har en jättebillig (1000 kr) sadel ute nu. Folk vill ha alla möjliga mått och vinklar, när de fått det hör de aldrig av sig mer. Jag har nu börjat bli aggressiv bara någon frågar.

Bäst är mail av typen:
Hej, jag är intresserad av din sadel, finns den kvar??
Jag svarar: Ja den är kvar =)

Sen hör jag inget mer från människan...
 
Jag hade en som frågade om jag kunde ta en bild på ett bett när en skimmel hade det. Varför liksom?
Jag har ingen skimmel svarade jag, och människan köpte bettet. Mycket intressant affär...
 
Jag hade en som frågade om jag kunde ta en bild på ett bett när en skimmel hade det. Varför liksom?
Jag har ingen skimmel svarade jag, och människan köpte bettet. Mycket intressant affär...

Haha, mycket skumt...


Nu har jag iofs inte så mycket hästsaker, eftersom att jag inte har någon häst... Men i framtiden är det väl en klok sak att tänka på :)
 
Jag är väl ingen sammlare direkt men visst har jag mkt saker:D men saker som går sönder slänger jag och tänkte inte kan va bra å ha sen.
Har massor av schabrak och benlindor men sånt använder jag å andra sidan också, tycker de är kul att matscha å så=)
Har en hoppsadel som inte passar just nu som bara hänger men svårsåld ska dock lägga ut den på annons inte som ridsadel utan om man vill göra stolar av sadlar.. Finns å köpa men man kan göra egna assnygga=)
 
Bäst är mail av typen:
Hej, jag är intresserad av din sadel, finns den kvar??
Jag svarar: Ja den är kvar =)

Sen hör jag inget mer från människan...

Jag brukar bli irriterad när folk ber om bilder på sadeln, jag lägger ner tid på att ta bilder och sen får jag inget svar.
Så jag har börjat med att fråga vad de mer specifikt vill ha bild på, det brukar vara en bra första utrensning av oseriöst folk för det brukar vara rätt många som inte ens svarar på det.
 
Just nu är jag spekulant på en sadel, visserligen rätt billig om det har någon betydelse?

Har mailat-inget svar.
Skickat sms frågar om den är kvar - ja det är den.
Ringde två ggr - inget svar
Sms igen -inget svar

Det är synd att hon inte verkar vilja sälja för jag har letat efter just en sån sadel :(
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 095
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 804
Senast: ako
·
Utrustning Går i drömtankarna om att spara ihop till en riktigt trevlig dressyrsadel nästa år (eller kanske mer realistiskt, om några år :p). Har...
Svar
14
· Visningar
1 531
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 275
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp