Bukefalos 28 år!

Spinoff grönsakssköljar tråden Hur ofta duchar/byter ni kläder?

vallhund

Trådstartare
Jag duschar innan jag åker till jobbet, är jag hemma flera dagar så blir det vid behov, dvs inte alltid varje dag. Strumpor o trosor byter jag varje dag, övrigt efter behov.
T-shirts luktar jag på om de duger en dag till.
 
Sv: Spinoff grönsakssköljar tråden Hur ofta duchar/byter ni kläder?

Jag duschar innan jag åker till jobbet, är jag hemma flera dagar så blir det vid behov, dvs inte alltid varje dag. Strumpor o trosor byter jag varje dag, övrigt efter behov.
T-shirts luktar jag på om de duger en dag till.

Vid enstaka hemmadagar (typ helg) duschar jag egentligen bara när jag ska träffa folk. Samt när det är så varmt att jag blir klibbig.

Kläder byts när de är synligt solkiga eller inte luktar fräscht längre. Trosor och strumpor varje dag - oavsett hur nyduschad jag själv är.
 
Sv: Spinoff grönsakssköljar tråden Hur ofta duchar/byter ni kläder?

Duschar och byter till rena underkläder och tröjor så gott som alltid varje dag, är en sån som svettas mkt och det luktar inte tårta. Rena kläder på ren kropp. Jeans tvättas dock inte lika ofta.
 
Sv: Spinoff grönsakssköljar tråden Hur ofta duchar/byter ni kläder?

duschar varje dag , byter trosor/strumpor 1-2 ggr dag....jeans kan jag ha länge men t- shirtar o liknande har jag en dag
 
Sv: Spinoff grönsakssköljar tråden Hur ofta duchar/byter ni kläder?

Kan för närvarande inte ha ett plagg i fem minuter innan nån kräks på det (läs bebismamma) tycker jag luktar blä mest hela tiden, men försöker ändå byta med jämna mellanrum, och ta en dusch så ofta jag får chansen.

När jag inte blir kräkt på kan jag ha samma tröja i 3 dagar ungefär, byter om flera gånger per dag beroende på vad jag gör så har sällan samma plagg en hel dag.

Mina hästkläder däremot kan rätt ofta både stå och gå på egna ben, de tvättas mycket sällan:o
 
Sv: Spinoff grönsakssköljar tråden Hur ofta duchar/byter ni kläder?

Trosor, bh och strumpor varje dag. Tröja varje till varannan beroende på hur jag svettats och var jag varit. Hemma är inte så noga om jag inte svettats som en gris eller den är smutsig. Byxor beroende på var jag varit, var tredje var fjärde dag ungefär.

Tvättar mig varje dag, duschar varannan dag om jag inte känner mig smutsig/svettig för då blir det varje. Det gillar dock inte min hud och den börjar reagera allergiskt mot tvättmedel och tvål och sånt. Så bäst är varannan. Jag svettas mest i hårbotten när jag svettas och det är rena mordet för håret så trots att även håret surar så kan det bli tvättat varje dag.
 
Sv: Spinoff grönsakssköljar tråden Hur ofta duchar/byter ni kläder?

Jag duschar helst varannan dag, men ofta(st) blir det varje. De dagarna jag inte duschar tvättar jag mig under armarna och mellan benen. Rena underkläder och strumpor varje dag.
Tröjor närmast kroppen byter jag varje dag, medan andra tröjor och byxor får hänga med så länge de inte känns ofräscha.
 
Sv: Spinoff grönsakssköljar tråden Hur ofta duchar/byter ni kläder?

Jag duschar i regel varje dag, men har jag en hemmadag då jag inte är i stallet eller ska till jobbet så kan jag hålla mig duschfri. Min smabo är allergisk så det krävs dusch om jag varit i stallet.

Byter underkläder varje dag och har sällan en t-shirt eller linne i mer än en dag. Jag svettas sällan mycket, men det är av ren vana jag tar en ny tröja. Jeans tvättas kanske en gång/ vecka, men jag har fler att byta med under tiden.

Mina stallkläder får ofta stå ut betydligt längre. Ridbyxor tvättas ytterst sällan.
 
Sv: Spinoff grönsakssköljar tråden Hur ofta duchar/byter ni kläder?

Oftast duschar jag varannan dag. Ibland varje. Och ibland var tredje.
Trosor och strumpor används en gång innan de slängs i tvätten. Byts alltså varje morgon samt efter dusch (om dusch infaller på annan tid än morgon).
Övriga kläder kan jag använda ganska många gånger innan de tvättas. Jag blir väldigt sällan svettig så de håller sig fräscha länge.
De tvättas när jag lyckats spilla/fått fläckar eller när jag tycker att de börjar bli sunkiga. Kan nog variera mellan att de används en gång upp till typ 10 gånger. Svårt att säga exakt. Jag hänger ju tillbaka dem i garderoben om de är fräscha och brukar inte direkt föra statistik på hur länge de kan användas innan jag tycker det är dags..
Jeans tvättar jag så sällan som möjligt. Försöker dra ut på det så länge det bara går, för att undvika slitage.
 
Senast ändrad:
Sv: Spinoff grönsakssköljar tråden Hur ofta duchar/byter ni kläder?

Varannan dag. Om jag inte svettats väldigt.
Kläder byts varje dag om det inte krisar (läs ingen tid i tvättstugan) och byxor mer sällan.
 
Sv: Spinoff grönsakssköljar tråden Hur ofta duchar/byter ni kläder?

Duschar varje dag, eller snarare varje kväll. Vill inte lägga mig i sängen smutsig/svettig. Tränar jag på dagen så duschar jag efter det istället förstås.

Tar nya trosor och strumpor varje dag, men ibland kan samma strumpor hänga med ett par dagar om jag ska jobba, där jag har grova skor som ändå luktar :p

Linnen och tröjor närmast kroppen byts när de blir smutsiga ller luktar svett, oftast varje/varannan dag. Koftor etc som är ovanpå byts mer sällan.
Jeans/byxor byter jag inte alls lika ofta, om de blir smutsiga helt enkelt.
 
Sv: Spinoff grönsakssköljar tråden Hur ofta duchar/byter ni kläder?

Duschar 5-7 gånger per vecka. Alltid dusch mellan stall och jobb men är jag ledig kan jag strunta i dusch. Tvättar håret var 3-5:e dag.
En vanlig dag har jag 3-4 outfits: uniform på jobbet, stallkläder i stallet, shorts och linne hemma och ibland pyjamas (sommartid pyjamasshorts och linne, övrig tid pyjamasbyxor, t-shirt och tröja).
Uniformsbyxorna byter jag vid behov, piké och sport-bh byts sommartid varje dag.
Trosor och strumpor varje dag, övrigt vid behov.

Idag har jag fått fejkblod på uniformen, både piké och byxor. Tur att den är marinblå så det inte syns så mycket :p
 
Sv: Spinoff grönsakssköljar tråden Hur ofta duchar/byter ni kläder?

Rena kläder på nyduschad kropp föredrar jag. Trosor och strumpor byts varje dag, bh var 2-3 dag, toppar 1-2 dagar och byxor och tröjor 2-3 dagar.
Duschar varannan dag om jag inte tränar, då blir det ofta varje dag.
 
Sv: Spinoff grönsakssköljar tråden Hur ofta duchar/byter ni kläder?

Jag gör som du. Svettas väldigt lite så kläder som bara använts en gång hängs tillbaka på galgen. Duschar vid behov, men helst inte varje dag. Min hud blir så fruktansvärt torr då.
 
Sv: Spinoff grönsakssköljar tråden Hur ofta duchar/byter ni kläder?

Det beror ju lite på vilka kläder man tänker sig.

Jag byter alltid underkläderna och så byter jag arbetsskjorta varje dag. Men jag byter inte tjocktröja eller byxor dagligen. Hemma så såsar jag mest runt i mjukisar och de får ju hänga med i ett par dagar.

Ska jag umgås med folk förutom sambon så blir det i princip alltid nytvättade kläder. Blir så mycket hår på allt (inte så konstigt med antalet djur här hemma).

Duschandet beror på yttre omständigheter. Blir snustorr om jag duschar för mycket så ska jag inte träffa någon annan än sambon så försöker jag låta bli. Men jag jobbar 3-5dgr/vecka så då blir det ju dusch.
 
Senast ändrad:
Sv: Spinoff grönsakssköljar tråden Hur ofta duchar/byter ni kläder?

Duschar i regel varannan dag. Blir oftare eller mer sällan beroende på aktivitetsnivå. Strumpor och trosor byts varje dag. Övriga kläder när de börja lukta eller se solkiga/smutsiga ut. Det kan vara efter ett par timmar eller tre-fyra dagar helt beroende på plagg, årstid och aktivitet.
 
Sv: Spinoff grönsakssköljar tråden Hur ofta duchar/byter ni kläder?

Jag har väldigt lätt för att svettas så oftast duschar jag 1 gång om dagen, men ibland duschar jag flera ggr beroende på aktivitet osv.
Om jag har lyckats med att inte svettas så försöker jag låta bli att duscha så att huden inte blir torr som fnöske.
Trosor, strumpor och oftast bh byts varje dag, har jag duschat byter jag även till rent då också.
T-shirtar och linnen byts så gott som varje dag.
Jeans och tjocktröjor byts när de är smutsiga eller inte luktar nytvättat längre.

Jag försöker helt enkelt att hålla mig hel, ren och lukta gott.
 
Sv: Spinoff grönsakssköljar tråden Hur ofta duchar/byter ni kläder?

Jag tränar varje dag, så jag duschar varje dag. Sommartid blir det ibland flera gånger om dagen eftersom jag svettas väldigt mycket. Inte ultimat för min torra hud men en konsekvens av min defekta inre termostat.

Kläder byts vid behov. Trosor och sockar byts alltid varje dag, eller snarare två gånger om dagen eftersom jag tar nya efter träningen. Träningskläderna använder jag bara en gång innan tvätt eftersom de brukar vara så nersvettade att de kan vridas ur. Övriga kläder byts när de börjar bli ofräscha, vilket kan vara allt från efter ett par timmar upp till typ aldrig.

Jag stickar mycket och har en hel massa hemstickade kläder som inte tål maskintvätt. Dem försöker jag så långt det går att vädra istället för att tvätta - det är så himla meckigt med handtvätt och sträckning och jag har begränsad plats för plantorkning.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 657
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 306
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 244
Senast: __sofia__
·
Hemmet Min mans tröjor luktar aldrig riktigt rent, fast att de är tvättade. Jag har tvättat i 60 grader och testat olika tvättmedel, både...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 832
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp