Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Nixehen

Trådstartare
Så! Nytt år, Ny utmaning - Ny tråd! :D

Vet att det är en hel del av oss som vill köra ett race till - så haka på nu!

Ny period, Start: 4 januari Mål: 28 Februari

Bloggen finns ju kvar, hoppas att någon som kan har lust att uppdatera den och fylla i nya uppgifter? :)

Mitt delmål är att gå ned 10kg på dessa 8 veckor, hoppas på att det går bättre än sist då allt gick mig emot... Men nytt år = nya tag! :D
Belöningar ska man ha också, så min belöning blir en stor tatuering på vaden när 10kg försvunnit!

Så kom igen nu, haka på! :bump:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Äntligen!!:banana::banana:
Självklart hakar jag på!

Mitt mål är att gå ner från 65 till 58.. Det bara SKA gå!

Min belöning är att jag ska köpa en iphone om det går!:bump:

Har lite frågetecken bara, bloggen??

// Wella
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Woho! Härligt! :D

Bloggen skapades av..? Shit, jag minns inte! Kanske någon av de andra "veteranerna" vet och kan be denne skaparen uppdatera? Man behöver i allafall lösenord och användarnamn för att komma in på den - men den har varit superbra! :)
Var det inte Moiran förresten som skapade den? :confused:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Jag är med!! Är trött på att aldrig ta tag i det så nu ska jag försöka hitta motivationen här på Buke! Saken är den att jag har sjukt dåligt självförtroende så jag klarar inte av att ställa mig på en våg, så jag får mäta istället.

När jag gått ner de första 10 kanske jag vågar köpa mig en våg iaf.. :crazy:

Vet dock inte hur många centimeter som verkar lagom att gå ner på den perioden, så jag kör på så många som möjligt. Kommer använda jogging som motion.

Min belöning blir att jag kan rida min häst utan dåligt samvete :love:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Jag är på ! Fasen, nu väger jag så mycket så min ponny kan inte dra mig....
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Klart jag är med!
Behöver definitivt bekämpa fler kilon!
Vägde in igår på 77kg,så jag sätter målet till 70kg 28/2.
Sedan får vi se om jag orkar mer:D efter detta,men det är en bra början i vart fall!
Supernöjd med de 10,6kg jag gått ner sedan 12/10,men här finns mkt att ta av:cry:
Idag ridit dressyr för tränare och simmat 2000m.
Måste ju utnyttja halvårskortet i simhallen:devil:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Porfyr! Vilken enorm resa du gjort - du är klart en inspiration för oss som trillat dit igen! :)
Jag har bara lyckats tappa 6kg sedan början på utmaningen sist, men nu ska det bli skärpning på den här Nixéhën! :D

Nixehen - 10kg
Wella - 7kg
RubinNovak - 10cm
Millus
Porfyr - 7kg

Kom igen alla häng på och fyll på listan vart efter så vet vi vilka som är med och kan peppa varandra!

Förresten, om det är någon som bor i Dalarna (Trakterna kring Säter/Borlänge/Falun/Hedemora) så kanske vi kan mötas upp och träna ihop och peppa varandra på plats? :idea:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Jag hakar på.
Behöver gå ner till 73 kg och väger nu 84. Tror inte att jag klara ut det på 8 veckor men jag sätter ett delmål på 6 kg till den 28:e
Nixehen - 10kg
Wella - 7kg
RubinNovak - 10cm
Millus
Porfyr - 7kg
Tahari -6
Min belöning ska bli ett par nya ridstövlar (om jag får upp dom över vaderna)
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Ska väga mig i morgon och sen får jag bestämma vad målet ska vara . Klart jag ska vara med i allafall ,här ska mer fläsk bort. Återkommer då med start och målvikt
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Jag är med! På två år har jag gått upp nästan 20 kilo :crazy::eek: och minst tio av dem ska bort!

På åtta veckor bestämmer jag att jag ska ha gått ner 5 kilo. I min egen lugna takt alltså. That is - från 83 kilo till 78. Hejja hejja! :bump: Jag ska gå och träna oftare och förhoppningsvis hitta en trevlig foderhäst också.
 
Senast ändrad:
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Välkommen!!!
Skönt att du tar tag i det innan det rinner iväg ännu mer:cry:
Otäckt att kilona bara smyger sig på sådär och att man inte inser det.
Jag fick ju själv en chock när jag såg bilderna på mig själv,så illa kunde det ju bara inte vara:devil:

Minnie020.jpg


Detta är min motivationsbild,tillbaks hit SKA jag INTE igen.87,6kg Porfyr,nästan ofattbart med tanke på mina 160cm,dessutom 103cm midja.
Ska försöka ta nya bilder för med tanke på att jag kommer i kläder jag inte kunnat ha på länge,så är det ganska stor skillnad!

Tappat 10,6kg och 17cm midja!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Ja,det känns skönt med de tappade kilona(10,6kg) och centimetrarna(-17cm midja) bla.
Ligger nu på gränsen i BMI mellan fetma och övervikt.
1hg till så är jag "bara" överviktig;)
Får se hur länge motivationen räcker,men fler kilon måste väck,dock får vi se hur lång tid det tar och var jag landar viktmässigt.
Har ju varit överviktig så länge,så jag kan ärligt talat inte sätta någon målvikt utan jag får se under resans gång var jag hamnar!
En sak är säkert,vikten ska i vart fall inte upp!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Jag vill också vara med igen....

Har tyvärr ätit mig fet över jul...


Iaf... Nya tag...

Cizma:10 kilo bort mellan den 4 januari och 28 februari...
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

hejs,jag hakar på oxå!

Väger alldesles för mycke 105 kg, mitt mål till den 28 feb är 6kg ner under 100kg. Dock e detta bara ett delmål . Så nu kör vi så det ryker. Lycka till alla

kjams
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Hej! Får jag också vara med? Har en väldans massa kilon som ska bort men jag har själv sakta men säkert gått ner 13 kg. Det skulle vara kul att få vara med på denna utmaningen och få lite fart nu efter julmaten. Jag skulle på åtta veckor vilja sätta som delmål minus 7 kg. Jag är inte säker på att jag klarar det men det ska bli kul att ha det som ett mål.
Nu j-lar ska det bli fart även här!:devil::)
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Jag är med:bump:

Jag har ca 7 kg att gå ned. Hade gått ner 6 kg av 10kg innan jul men har nog gått upp en del av dom. Har inte ställt mig på vågen. Ska ställa mig på den i kväll så kan jag lägga in min vikt i morgon. Det här är precis vad jag behöver:idea:

MVH Russin8
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

JAG ÄR MED!!

Jag skall statsa på 10 kg bort till den 28 februari.

Jag tror det är moiran här på buke som fixat bloggen, kanske hon skulle vara så snäll och göra en omstart??:bow:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Ååh, jag vill också vara med, det här är precis vad jag behöver!

Jag väger in på 70kg och ska tappa 10kg tom den 28 februari.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Jag är med!

-10 kg till den 28/2

Har inte riktigt en våg... Men får gå efter käderna, har ju kläder som passade för 10 kg sen ;)
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Välkommen!!!
Skönt att du tar tag i det innan det rinner iväg ännu mer:cry:
Otäckt att kilona bara smyger sig på sådär och att man inte inser det.
Jag fick ju själv en chock när jag såg bilderna på mig själv,så illa kunde det ju bara inte vara:devil:

Minnie020.jpg


Detta är min motivationsbild,tillbaks hit SKA jag INTE igen.87,6kg Porfyr,nästan ofattbart med tanke på mina 160cm,dessutom 103cm midja.
Ska försöka ta nya bilder för med tanke på att jag kommer i kläder jag inte kunnat ha på länge,så är det ganska stor skillnad!

Tappat 10,6kg och 17cm midja!

Kul att fler hänger på (eller i vart fall skönt att inte vara ensam med sin övervikt);)
Välkomna allihop,det känns skönt att vi kan stötta varandra.
Fegade ur lite,hade från början satt 10kg som mål innan Göteborg,men backade till 7(eller snarare 7,6kg) då jag redan gått ner 0,6kg fån förra utmaningen!
Dock känns varje kg som en bonus.
Har återupptagit lite dåliga vanor under helgerna med en hel del godis och dessvärre dåligt med öppettider i simhallen,men tack och lov har jag inte plussat.Har väl åndå försökt hålla mig någorlunda,men from imorgon är det hårdkörning som gäller!
Jag SKA ha ett par Pikeur eller Eurostar i Göteborg och det ska inte vara största storleken jag trycker mig i!
Lite positivt i helgen var att jag lätt fick plats i en 16,5" hoppsadel jag provade!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är peppad på att utmana mig själv och mina vardagliga vanor så tänker att jag ska lyfta nivån för mig själv under 2020 :) Hoppas att...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 125
Senast: Mineur
·
Tjatter Snön gloppar från taket, dagarna blir längre och talgoxen sjunger sin vårsång utanför fönstret. Det vädras vår i luften och vad passar...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
18 502
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp