Bukefalos 28 år!

Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Stå på dig. Med all den den där motionen måste du ju rasa i vikt:laugh:

Mitt råd angående chokladen är att ge bort den:o

MVH Russin8
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Ja.. var hittar man bloggen:confused: Jag kommer köra en liten lugn stil med att SLUTA vräka i mig godis och frossa i mat. Lära mig att äta lagom.. Sedan lär det där med att promenera med hästen som en bra idé, låter vagnen stå.. Att bryta ett beteende blir det svåraste i denna utmaning, då jag helt saknar karaktär...
Men tog ett midjemått på 100 cm :cry: idag så även om vågen inte vill som jag så kanske måttbandet är bättre!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

OMG det är första dagen och jag är redan så hungrig att jag håller på dö! Hur ska jag stå ut i 10 veckor? :S
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

OMG det är första dagen och jag är redan så hungrig att jag håller på dö! Hur ska jag stå ut i 10 veckor? :S

Handlar om inställning ;). Det är bara att bestämma sig vart man vill :D

Hungerkänslorna försvinner om man ignorerar dem :p

/Lizzie
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Eftersom jag vet att jag absolut kommer "glömma" detta lilla projekt så fort tarmen suger, så tänkte jag köra en liten "dagbok" på min sida, på bloggen. Hjälp mig gärna genom att läsa den ni som orkar och påpeka för mig, när jag börjar spåra ur, så kanske jag klarar mig... åtmintone i någon vecka till :) Kan tyvärr inte hänga på träningsgänget i dalarna pga tidsbrist... måste hem till pållarna, annars en helt underbar idé!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Ja det är just det, att stå på sig. Jag är så extremt godis sugen så jag tror jag tuppar av snart!! :o

Haha, ja men jag vet inte vilken stackare jag ska ge bort den till :devil:

Men hörrni, nu j*vlar grejjar vi de här!! :banana:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Mitt midjemått var 103cm när jag började förra rundan här i oktober.
Hade ökat drygt 10kg samt 16cm midja:cry:
Lägg därtill att jag bara är 160cm över havet,så ser det inget bra ut.
Men nu drygt 10kg lättare ,så är 17cm midja borta!
Så, det finns hopp!

Dock finns det ju dessvärre mer att plöcka:devil:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Superkul! Jag är i och för sig fattig just nu efter lång tids arbetslöshet, så några dyra motionsaktiviter går tyvärr inte för min del... Har du hund? Kanske man kan slå två flugor i en smäll och få hundlek och matte-motion på samma gång? :D

mia_t: Jag har ungefär samma sits, bor själv med hästar, hundar och andra djur och de går ju först, men någon gång borde vi väl kunna sammanstråla och hitta på något kul? :laugh:


Kl*

Superkul att så många hakat på! Vad jag väger in på tänker jag inte tala om, men en före-bild fotades i början på förra utmaningen! Publiceras sen - när ordentlig skillnad syns!:p:angel:
Min plan för att få detta att lyckas är att dels använda min Crosstrainer några dagar i veckan, dels äta vettigt och dels (och härintill sätter jag mitt största hopp) jobba arslet (bokstavligen) av mig på nya jobbet. (Djurskötare, mjölkkobesättning... TUNGT!)

Hoppas att alla nya (och gamla) får en chans att joina in på bloggen - den har varit super! :love:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Min erfarenhet säger att det inte funkar att totalvägra sig själv gottis - bättre att dra ned på mängden och kanske kompensera med en extra promenad eller så! :)
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Nixehen - 10kg
Wella - 7kg
RubinNovak - 10cm
Millus
Porfyr - 7kg
Tahari -6
fred -5 kg
Hade gått upp några hekto under julen ,inte så farligt. Nü blir det hårda tag. Ska köpa ett kort på simhallen tänkte jag och börja simma minst 2 gr/v.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Superkul! Jag är i och för sig fattig just nu efter lång tids arbetslöshet, så några dyra motionsaktiviter går tyvärr inte för min del... Har du hund? Kanske man kan slå två flugor i en smäll och få hundlek och matte-motion på samma gång? :D
Näe inte behöver vi göra några dyra motionsaktiviteter, vi kan väl gå en rask promenad (har också hund) eller använda fantasin och kanske göra någon egen form av cirkelträning med saker vi redan har och sånt som finns i naturen. Varför inte pulka åkning? Det är roligt, skitjobbigt att gå upp för backen å så skrattar man så man håller på dör å då får sig magmusklerna en omgång med ;) Ja endast fantasin sätter gränserna :) Man kan ju göra olika saker från gång till gång, det som passar bäst för stungen liksom :) Vart bor du någonstans?
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Ät något som är ok att äta. Frukt el dylikt. Det gäller att se till att äta så man är mätt. När man äter mat så ska man se till att äta sig ordentligt mätt, om det så blir på sallad eller gurka spelar ingen roll. Man ska äta!! Man ska se till att öka ämnesomsättningen och det gör man inte om man äter för lite. Det gäller att äta rätt.

Så ut i kylen och hämta en morot (eller två;)) så du inte är hungrig!!

MVH Russin8
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Min erfarenhet säger att det inte funkar att totalvägra sig själv gottis - bättre att dra ned på mängden och kanske kompensera med en extra promenad eller så! :)

Håller med dig. Istället för att trycka i sig en hel choklad kaka, ta en bit och sug på den länge. För det är ju ändå första biten som är godast;)

MVH Russin8
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Jadå, vi får väl försöka hitta någon helg kanske? Och håller med om att total förbjuda sig saker är nog inte någon bra idé om man inte är gjord av stål, då kanske man inte hamnat i "fläskträsket" heller:)

Beundrar er som har kommit så långt, bra kämpat!! hoppas viljan smittar av sig...
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

*kl*

Hänger på här! Försökte förra gången men denna gången kommer jag att klara det!!

Jag började redan den 1/1 och satsar på att gå ner 12 kg fram tom 28/2:


Nixehen - 10kg
Wella - 7kg
RubinNovak - 10cm
Millus
Porfyr - 7kg
Tahari -6
fred -5 kg
Cizma- 10 kilo
Nallen - 12 kg
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Och så rasade motivationen som ett korthus.............
Superglad över att vi skulle iväg på 2dagars hoppkurs i helgen och taggad till tusen,tom semester på fredag natt skulle fixa sig:)
Och vad händer?
Jo,då står en häst i vårt stall med 40 graders feber och oklara symtom idag:cry:
Blir så himla besviken,hade verkligen sett fram mot denna kursen och hållt igång hästarna genom alla helger för att få en kick-off inför tävlingssäsongen.
Nya hästen (nåja,sedan 1/2år)behöver komma ut i nya miljöer och vänja sig.
Så ikväll slank det ner 2praliner och blev ingen simning:devil:
Fördelen var att nu stannade det vid 2 bitar,förr hade hela kartongen rykt.
Alltid ett litet framsteg.
Peppdans till oss alla från en ledsen Porfyr
:bump::banana::bow::rofl:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Och så rasade motivationen som ett korthus.............
Superglad över att vi skulle iväg på 2dagars hoppkurs i helgen och taggad till tusen,tom semester på fredag natt skulle fixa sig:)
Och vad händer?
Jo,då står en häst i vårt stall med 40 graders feber och oklara symtom idag:cry:
Blir så himla besviken,hade verkligen sett fram mot denna kursen och hållt igång hästarna genom alla helger för att få en kick-off inför tävlingssäsongen.
Nya hästen (nåja,sedan 1/2år)behöver komma ut i nya miljöer och vänja sig.
Så ikväll slank det ner 2praliner och blev ingen simning:devil:
Fördelen var att nu stannade det vid 2 bitar,förr hade hela kartongen rykt.
Alltid ett litet framsteg.
Peppdans till oss alla från en ledsen Porfyr
:bump::banana::bow::rofl:


Se där! Litet framsteg - jag tycker att det är ett enormt framsteg! Jag tillhör tyvärr den typen av människa som hade ätit hela kartongen för att efter det masat mig till affären för att fylla på förådet...

Ledsen för din och givetvis hästens skull. Tyvärr händer sådana saker - oftast när vi behöver det som minst...

Tycker att du är jätteduktig!!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Hej! Jag vill absolut haka på! Jag är 163,5 cm lång och väger ca 65 kg, så jag tänkte gå ner till 55 kg, vad sägs? Boven i dramat för mig är att jag äter för mycket godis, jag lever nästan på det! Jag är dessutom typ 1 diabetiker sedan ett år tillbaka och det gör inte saken bättre! Jag har alltid varit trådsmal och petnoga med maten men sen strax innan jag blev sjuk har jag tappat motivationen och inspirationen! Jag tränar mycket; 1,5 timme självständigt och 1 timme till häst + skötsel av 3 hästar med mockning, fodring och allt vad det innebär! Nu måste vi hjälpa varandra att lyckas med våra mål!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

*kl*

Funkar bloggen som den ska för er? Kommer inte in....
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är peppad på att utmana mig själv och mina vardagliga vanor så tänker att jag ska lyfta nivån för mig själv under 2020 :) Hoppas att...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 204
Senast: Mineur
·
Tjatter Snön gloppar från taket, dagarna blir längre och talgoxen sjunger sin vårsång utanför fönstret. Det vädras vår i luften och vad passar...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
18 672
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Matskålar utan nickel
  • Uppdateringstråd 29
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp