Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Jag är kvar, men har varit sååå fruktansvärt trött senaste tiden, jag har inte gett upp men jag har tillåtit mig lite godis och någon semla här och där, men jag har iaf gått ned 6 kg sen jag började i januari :) Och hade inte tänkt sluta med mitt "nya" liv heller utan tänkte gå ned minst lika mkt till :)
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

*knapp*

Ska ni starta en tredje omgång av detta ? :D
Skulle verkligen behöva ta tag i det här med vikten igen, (gått upp dryga 8kg på 6 veckor (brutit foten, blir av med gipset på fredag!:bump: )

Och det är ju roligare om man är fler som peppar varann!

Säger bara, grymt bra jobbat Lizzie! (och alla andra naturligtvis) :D
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Ja men då är vi minst två så då startar vi en tredje! Den 26 februari kör vi igång med att välja mål och måltidpunkt!!!

Mitt förslag är att ta kanske mitten av april som mål? Känns lite lagom långt med sex/sju veckor och sedan får man ta en ny utmaning och en ny och en ny så länge det behövs.

Fortsätter vi så här har buke snart blivit hälften så tungt :eek::D
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

-kl-
Hej alla!
Jag förlorade min våg i flytten till studentboendet.

Men jag gick ner ett gäng kilo (enligt IKEAs billigaste våg), och har nu gått upp dem igen - i muskler. Har börjat styrketräna till terminsstarten, då jag tyvärr fått släppa hästintresset en stund. :( Har det lite tungt att hitta tillbaka till studierutinerna och har bara tid med 1 timme på gym, inte 3-5 timmar i stall.

Men jag har iaf fyra magrutor, biffiga armar, fast rumpa... och ett BMI på 25 och strax över - utan att skämmas ett dugg, även om det finns lite mysigt underhudsfett igen.:p Men jag känner igen mig i spegeln igen iaf, och det känns viktigt. Jag ÄR stor, bred, fyrkantig och stark... kommer liksom aldrig bli löparslank och elegant. Vilket såklart är vad jag drömt om i en 15 år...:grin: Ni vet hur det är säkert... drömmen om det ouppnåeliga.;)

Jag spanar på er lite i smyg och klappar i händerna - tack vare er tog jag mig ner nästan 20 kg och ORKADE börja träna igen. Ni är skitbra!:banana:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Ja men då är vi minst två så då startar vi en tredje! Den 26 februari kör vi igång med att välja mål och måltidpunkt!!!

Mitt förslag är att ta kanske mitten av april som mål? Känns lite lagom långt med sex/sju veckor och sedan får man ta en ny utmaning och en ny och en ny så länge det behövs.

Fortsätter vi så här har buke snart blivit hälften så tungt :eek::D

Jag har ju 11 kg kvar till mitt mål, så jag kommer fortsätta min viktresa :). Jättebra om vi kan vara ett gäng som peppar varandra :laugh:

/Lizzie
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Jag är också med :) kollade på vågen har gått ned nästan 7 kg nu sen vi började känns bra hoppas jag kan gå ned ett kg till tills nästa vecka så har jag nått mitt mål :) Men även om jag inte gör det så är jag himla nöjd med 7 kg änsålänge men fler ska bort :)
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Jag är också med nästa omgång =) Gått ner 10 kg på fem veckor nu men har minst 10 till som ska väck =)
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Helt underbart!! Då blir vi några stycken ;D Tycker 6-7 veckor känns lagom!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Jag är igång. Känner mig helt ok!

Nu hoppas jag bara att motivationen sitter i läääääänge den här gången...har i alla fall suttit på travrestaurangen hela kvällen i dag med bara en kopp kaffe *stolt*
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Jodå jag är kvar och neråt går det i sakta mak, glömmer bort att logga in på bukefalos bara! ;)

Nixehen - 10kg -0,7kg
Wella - 7kg
RubinNovak - 10cm -2 cm -5 cm mage, -4 cm rumpa.
Millus -5 kg -1.7 kg
Porfyr - 7kg
Tahari -6
fred -5 kg -3,1kg
Cizma -10kg
Nallen - 12 kg - 7 kg
Favina -10 kg
Comatose -5 kg
Rea - 8 kg/-5 kg -8,4 Tjohoo, delmål 1 avklarat!
Naddi -8kg -5,3kg
Erdo - 10kg -0.8
Jenka - 6 kg
mia_t -8 kg -2 kg och 5 cm i midjan
Svarta Sara -8kg
Riverside -5-6 kg -0,5
Danaa -8kg
Lizzie -8 kg -4,2
Scandi -10kg
Maira -6kg -1.9
Hellar77-6kg -2,4kg
Pulkaskurk -8kg -3kg, -2kg
castle_bar (mål -4 kg) - 2,6 kg
Gullegryn -6 kg -2,7
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Har ni tjuvstartat andra omgången:confused: vi skulle väl hålla på till den 28:e februari :D
Jag hänger också på såklart, även om jag inte lyckats så bra som många andra. -2kg och 5 cm midja. Men jag har varit duktig, slutat helt med godis, läsk och vardagsfika, gör ngn dessert till helgen bara. Men antar att för att förbränna måste jag motionera mer än jag gjort. Fast hur hade jag sett ut om jag inte slutat med allt onyttigt:o törs knappt tänka på det...

Och jag äter knappt ute längre, har matlåda med mig nästran jämt. Får ju inte plats så mkt i den...;)
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Här tjuvstartas inget :D

Jag hänger på i den här tråden fram till den 28:e men gjorde en ny så att alla hugade skulle hitta.

Men jag har inte idts sätta upp något mål här, blir ju bara två veckor. Satsar på "ju mer desto bättre" bara. Men i nästa deletapp sätter jag mål.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

En vecka och en och en halv dag avklarade och jag är inte ens särskilt hungrig. Det vill säga så länge jag inte tänker på mat, känner doften av mat eller ser mat.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Nixehen - 10kg -0,7kg
Wella - 7kg
RubinNovak - 10cm -2 cm -5 cm mage, -4 cm rumpa.
Millus -5 kg -1.7 kg
Porfyr - 7kg
Tahari -6
fred -5 kg -3,1kg
Cizma -10kg
Nallen - 12 kg - 7 kg
Favina -10 kg
Comatose -5 kg
Rea - 8 kg/-5 kg -8,4 Tjohoo, delmål 1 avklarat!
Naddi -8kg -6,2kg
Erdo - 10kg -0.8
Jenka - 6 kg
mia_t -8 kg -2 kg och 5 cm i midjan
Svarta Sara -8kg
Riverside -5-6 kg -0,5
Danaa -8kg
Lizzie -8 kg -4,2
Scandi -10kg
Maira -6kg -1.9
Hellar77-6kg -2,4kg
Pulkaskurk -8kg -3kg, -2kg
castle_bar (mål -4 kg) - 2,6 kg
Gullegryn -6 kg -2,7

-0.9 Kanske inte riktigt lyckas med mitt delmål till utsatt tid, men är nöjd ändå! Första gången på länge som jag hållt motivationen uppe så här många veckor! Även om vågen inte visat på minus varje vecka så har jag kämpat vidare och fått bättre resultat veckan därpå...
Det viktigaste är ju att hitta en metod som håller i längden.

På grund av snön består ridningen mest av skritt och trav, så nu har jag bestämt att det får bli barbacka framöver = varmt och skönt + extra muskelträning :D
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Efter en veckas härlig semester med mycket god mat och dryck:love: kommer jag nog inte att nå målet:mad: men det är ju några dagar kvar så vi får se. Väger mig på tisdagarna men inte denna veckan. Slutvägning 2/3 och även nya mål för nya utmaningen då.Nu ska det sista bort .Har ingen våg så jag vet inte vad jag väger men magen är lite bulligare tycker jag.Grattis alla som gått ner i vikt och peppning till alla oss andra som kämpar på:banana::bump::banana::bump::bow::bow:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Kom igen nu allesammans!!! Bara några ynka dagar kvar på denna utmaning och ni har varit så himla duktiga - ett par dagar till fixar ni!

Jag vill ju se hur mycket ni fixat i del två så att jag blir redigt inspirerad inför del tre :bump:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är peppad på att utmana mig själv och mina vardagliga vanor så tänker att jag ska lyfta nivån för mig själv under 2020 :) Hoppas att...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 125
Senast: Mineur
·
Tjatter Snön gloppar från taket, dagarna blir längre och talgoxen sjunger sin vårsång utanför fönstret. Det vädras vår i luften och vad passar...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
18 500
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp