Bukefalos 28 år!

Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Jag är också med. 74 kg idag men jag är nöjd om jag får ner vågen till 68 kg i slutet av Februari. Vill gärna ha ett slutmål på 64 kg men det får väl ta någon månad till.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

jag vill vara med:)

ligger nu på ca 77kg till 160cm, sätter 70 som mål under de 8 veckorna
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Nej nej, alltså vad är det för blogg?? Vad står det i den?? :p
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Men då är vi lika,både längd och viktmässigt!
Lycka till!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Ja!!! Här ska kilona bort...:bump: Jag väger in på 78 :o och sätter första målet till 70 kg.

Har alldeles för månag hästar i stallet som jag inte kan rida på just nu... Det blir en målsättning att kunna sitta upp på dotterns ponny igen!:banana:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

*kl*

Vägde mig i går kväll. Vågen stannade på 71,9. Jag har som mål till den 28 februari att komma ner till 65kg.

Har också slarvat väldigt över jul och nyår. Innan helgerna stod vågen på 69,7... Men det är bara att ta nya tag.

MVH Russin8
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Jag hoppar nog in här jag också. Ligger just nu på 67.3 (imorse) och är 170 cm. Ska ner till 60-65 någonstans innan feb är slut. Helst till 17 feb för då bär det av till Malta.
Men jag har kämpat med alla kilon. Efter att dottern föddes för 2 år sedan så låg jag på 105 kg och 117 cm(!!!!). Nu ligger jag i alla fall på 78-80 cm men ska ner till 70 cm om allt går som det ska, men saknar muskler i magen så det är deg tyvärr.

Har ovanan att väga mig varje morgon (åker jag bort tar jag med mig vågen bara för att hålla koll).

Vilka metoder använder ni för att gå ner i vikt??
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Hänger gärna med jag med :D har ca 15kg till som ska bort :crazy:

Gick ner nästan 15 i somras då jag gick på enbart pulver,vägde vid starten 92kg till mina 160 cm!

Min belöning är att jag ska rida min häst på ett bättre sätt dvs orka!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

**kl**
Jag hakar på jag med! :laugh:
Vill ta det lite lungt, men 6 kg till 28/2 satsar jag på att klara! :D :banana:

// Anna
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Jag är med jag också, hur många kg vet jag inte riktigt, jag väger mig nu och väger mig den 28/2 istället och ser vad det blivit. Vill inte hålla på och väga mig för mycket eller ha för höga mål då jag har haft ÄS förut.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Jag är på!

Hade redan bestämt mig för att börja idag och 10 veckor framåt, och det gör ju ingenting om man får lite hjälp på traven :)

Jag är alldeles för tjock och tung vet dock inte hur mkt jag tänkt att gå ned, är glad för allt som trillar av :)

Jag ska iaf gå till väga så att jag kommer i stort sett leva på Allevo pulver/bars i 10 veckor förutom 1 dag i veckan då jag får äta vanlig mat, men självklart ska det vara bra mat och inte pizza/hamburgare eller liknande.
Jag ska rida 4 dagar/vecka precis som jag gjort det senaste året men jag ska även komplettera med min crosstrainer 3 ggr/vecka och så har jag fått "gummiband" att träna med i julklapp. Tänkte idag åka iväg och inhandla en pilates boll och en matta så ska jag försöka trimma hela kroppen igen :)

Är det någon mer som är på att ta lite bilder, samt midjemått och vikt varje vecka? Så kan vi bli peppade av varandras framsteg?
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Förresten, om det är någon som bor i Dalarna (Trakterna kring Säter/Borlänge/Falun/Hedemora) så kanske vi kan mötas upp och träna ihop och peppa varandra på plats? :idea:

Jag bor numera i Falun och känner inte så många här, så jag vill gärna ses och träna ihop!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Jag är med på vikt och mått. Men bilder vet jag inte... Men en före och en efter skulle vara roligt!

Men då lär vi bestämma en dag i veckan som man lägger in vikten på. Så väger vi oss allihopa samma dag. Sen kan det ju vara kul att se hur mycket vi kan gå ner tillsammans:laugh:

MVH Russin8
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Jag är med på vikt och mått. Men bilder vet jag inte... Men en före och en efter skulle vara roligt!

Men då lär vi bestämma en dag i veckan som man lägger in vikten på. Så väger vi oss allihopa samma dag. Sen kan det ju vara kul att se hur mycket vi kan gå ner tillsammans:laugh:

MVH Russin8

Kanon :) Okej men en före och en efter bild tycker jag allt vi ska ha så vi kan visa upp hur duktiga vi varit :)

Kan vi inte börja idag då? Eftersom det är första dagen så skulle det ju vara snyggt med lite invägningsmått och vikt och sen kan vi väl köra det varje måndag?
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Jag kör med viktväktar metoden, har fungerat förut för mig. Är nämligen en godis råtta som jobbar i en kiosk, ingen bra kombination:o

Så det svåraste för mig är att låta bli godiset:d

MVH Russin8
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Låter bra för mig. Mina siffror kommer senare och bild om jag lyckas lägga in den;)

MVH Russin8
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Jag hänger på, min målvikt den 26/2 är 76 kg. Det är 8 kg som ska väck på mig den här omgången. Är 165 cm lång.

/Lizzie
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Min metod blir hmm, tuff för mig.. Jag ska köra den hårda vägen har jag tänkt.

Gymma, rida 3 hästar om dagen och det vanliga stalljobbet med o mocka 6 boxar 2 ggr/dag och bära vatten.. Och gå med hästarna istället för att sitta på när man skrittar fram (värmer ju upp mig själv också och bra för totto.)
Ska precis nu ta en vända på motionscykeln i 20 minuter och 30 minuter ikväll.

Och på detta ska jag hinna äta 5 mål/dag, frukost, mellanmål (frukt), middag, mellanmål, gurka till kvällsmat vid 6. Disciplin vare här! :bump:

och jag som är världens choklad freak och vann 2 KILO MARABOU MJÖLKCHOKLAD FÖR 3 VECKOR SEDAN! den är inte öppnad ännu utan ligger under sängen...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är peppad på att utmana mig själv och mina vardagliga vanor så tänker att jag ska lyfta nivån för mig själv under 2020 :) Hoppas att...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 204
Senast: Mineur
·
Tjatter Snön gloppar från taket, dagarna blir längre och talgoxen sjunger sin vårsång utanför fönstret. Det vädras vår i luften och vad passar...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
18 672
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp