Bukefalos 28 år!

Spinoff på tråden, smutsig skopa

Jag stänger toalocket men det är främst för att jag tycker det ser ostädat ut annars. Vet inte riktigt om jag gör det före eller efter jag spolar faktiskt. Förmodligen i samma veva så att säga.
 
Det har jag ingen aning om men jag föredrar att inte sprida dem
Jag tror inte att det ens är i närheten av någon risk? Själv har jag jobbat på reningsverk i 4 år utan att ha blivit magsjuk en enda gång, och där stänker och skvätter det en hel del. Är man inte väldigt skör med nedsatt immunförsvar så är det nog rätt lugnt (sen ska man inte andas in stora mängder aerosoler av den typen av andra skäl, men sådana mängder kommer man inte upp i på en vanlig toa).
 
Har man eller haft katt, blir stänga toalock en vana.
Vi har badat minst 2st katter under alla år min mamma haft katt, pga toa-dopp 😬
Jag har och har haft katt, ingen av dem har faktiskt hamnat i toastolen men jag förstår hur det kan hända. :D Oavsett är det ju bara rent vatten däri så jag skulle inte tycka det var anledning att bada. Värre för alla inblandade om de ramlar i akvariet!
 
Det har jag ingen aning om men jag föredrar att inte sprida dem
Håller med dig. Jag tycker inte det handlar om rädsla för att bli sjuk, för den risken är nog inte så stor. Utan mer om att det skulle känns väldigt ofräscht för mig att inte tvätta händerna.
 
@Mia_R Vissa katter mer nyfikna än andra skulle jag tro :rofl:

@Sel Minne ej om vi badade första som tog och bada i toan. Men katt nr2 hade råka hamna i efter min yngsta kusin va på toa, det var verkligen befogat tvätta katt då :yuck:
Min mamma haft katt nästa hela mitt 31åriga liv, så statistiskt sett efter alla perament missar och jourmissar så är inte många som utforskar toan. 😅
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Att sätta sig med rumpan bar är för övrig tdet bästa sättet att få hjälp om man någon gång går vilse har jag kommit fram till. Jag kan vara ute på vandring två mil från all ära och redighet och inte ha sett en själ på fyra timmar - sätter jag mig däremot någonstans uppå kullarna där det inte finns buskage och drar ned byxorna så jo nog fan dyker någon glad gutt upp på vandringsleden just DÅ! :D
Kan inte annat än hålla med :angel:
 
@Mia_R Vissa katter mer nyfikna än andra skulle jag tro :rofl:

@Sel Minne ej om vi badade första som tog och bada i toan. Men katt nr2 hade råka hamna i efter min yngsta kusin va på toa, det var verkligen befogat tvätta katt då :yuck:
Min mamma haft katt nästa hela mitt 31åriga liv, så statistiskt sett efter alla perament missar och jourmissar så är inte många som utforskar toan. 😅
Ja alltså ramlar de i Innan man hunnit spola förstår jag absolut att det blir rakt in i duschen efteråt! 😅
 
@Mia_R Vissa katter mer nyfikna än andra skulle jag tro :rofl:

@Sel Minne ej om vi badade första som tog och bada i toan. Men katt nr2 hade råka hamna i efter min yngsta kusin va på toa, det var verkligen befogat tvätta katt då :yuck:
Min mamma haft katt nästa hela mitt 31åriga liv, så statistiskt sett efter alla perament missar och jourmissar så är inte många som utforskar toan. 😅
Flertalet har däremot fått sig några ofrivilliga dopp i badkaren, antingen genom att de upptäckt för sent att de varit fyllda eller att de knuffat i varandra när de ska vara sociala och ligga på badkarskanten. 🙀
 
Återigen, vad gör det ? Den har ju varit i munnen och har definitivt redan fullt med bakterier...
Hur många djur som slickar sej själva i arslet är sjuka av detta ? Hade det vart ett problem hade såna djur dött redan.
Bara för att man har massa munbakterier på tandborsten behöver man ju inte applicera bajsbakterier på den helt i onödan. När det är så lätt gjort att stänga locket. Finns ju jättemycket vi inte blir sjuka el dör av men som vi helt enkelt bara tycker är ofräscht.
 
Bara för att man har massa munbakterier på tandborsten behöver man ju inte applicera bajsbakterier på den helt i onödan. När det är så lätt gjort att stänga locket. Finns ju jättemycket vi inte blir sjuka el dör av men som vi helt enkelt bara tycker är ofräscht.
Men det vi tycker är ofräsch sitter utan tvekan till mycket stor del i huvudet. Jag minns också när artiklarna om bajspartiklar på tandborstar kom ut för ungefär en halv livstid sedan och att alla blev förskräckta, men någon skillnad i hälsan har nog knappast den vetskapen gjort hos vare sig den som numera stänger locket eller den som inte gör det. :)
Det är som när de går hårt in med UV-ljuset i restauranger och badrum på TV. Vi gillar att förskräckas tror jag, rätt mycket smuts är normalt i samhället - även om det givetvis finns både vanor och platser som är direkt ohygieniska.
 
Megara har både trillat i badkaret och i toan. Så jag stänger alltid toalocket. Hon gjorde det på nästan exakt samma sätt. Genom att komma dundrande med apsvans och kasta sig rätt ner i badkaret. Stackars goskatt visste inte att jag lagt ett lakan i blöt i kallt vatten 🙀 Toan var vi borta och hon kom springande och skulle ta sats mot handfatet via toan. Jag hade spolat men det blev ändå en vända i duschen. Megara ej road 😾
 

Liknande trådar

Tjatter Sedan pandemin erbjuder Willys här en hurts med två spannar vid lösgodiset, en för smutsiga skopor och en för rena. Nu har de ju haft...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
4 117
Senast: Amha
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 094
Senast: Mineur
·
Tjatter Spinoff på trådarna och förlovnings- och vigselringar och om att bära släktingars ringar. Vad är era mest känslomässigt värdefulla...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 580
Senast: _Zacke_
·
Hemmet Vi har ju blivit med tvättstuga :) I den finns förutom tvättmaskin, tumlare och upphängs-möjligheter ganska mycket förvaring :) Men vi...
Svar
14
· Visningar
909
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp