Bukefalos 28 år!

Sprenger Bow Balance VS Orginalet

Sv: Sprenger Bow Balance VS Orginalet

Ja, igår kunde jag tillochmed köra galopprundor ute på ängen utan att behöva ha värkande knän efteråt. Jag har fortfarande lite ont, fast inte allt lika som tidigare! :love:
 
Sv: Sprenger Bow Balance VS Orginalet

Lånar tråden lite :) Har originalet och är jätte nöjd men tänkte skaffa Bow Balance också. Är det någon som kan kolla upp hur bred fotplattan är?
 
Sv: Sprenger Bow Balance VS Orginalet

Oh jag har samma problem...är överrörlig plus har lite slitna leder så har ont i både knän rygg och anklarna, kan också lägga 90 grader neråt :/

Måste prova bow balance då! (sorry OT)

KL
Lundatorp: Ohh vad bra, kul att det verkar funka:)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sprenger Bow Balance VS Orginalet

*KL*

Knuffar upp den här tråden lite, överväger att införskaffa ett par Sprenger Bow Balance. Ni som haft dem ett tag nu, hur fungerar de såhär i efterhand? Jag kommer främst rida dressyr i dem, har haft orginal tidigare.
Vet någon hur alla kopior är som är ute på marknaden också? Jag har fått för mig att Sprenger behåller "stunsen" bäst och inte blir snedbelastade på samma sätt. Stämmer det eller har jag fått fel för mig?
Som det känns nu så lutar det över ordentligt på ett par Sprenger...
 
Sv: Sprenger Bow Balance VS Orginalet

*KL*

Knuffar upp den här tråden lite, överväger att införskaffa ett par Sprenger Bow Balance. Ni som haft dem ett tag nu, hur fungerar de såhär i efterhand? Jag kommer främst rida dressyr i dem, har haft orginal tidigare.
Vet någon hur alla kopior är som är ute på marknaden också? Jag har fått för mig att Sprenger behåller "stunsen" bäst och inte blir snedbelastade på samma sätt. Stämmer det eller har jag fått fel för mig?
Som det känns nu så lutar det över ordentligt på ett par Sprenger...

Jag har haft mina Bow Balance i snart 4 år. De är precis lika bra som när de var nya. Jag har inte ens behövt byta gummiplattorna i dem, de är inte ens slitna. Så tycker de har hållt jätte bra, och bra kvalitet!

Jag har mina till allt jag pysslar med, dressyr, hopp och distans. Mina ben pallar inte vanliga stigbyglar, men med dessa fungerar det super oavsett vad vi ridit eller hur länge.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har precis köpt hem ett par nya sprengers bow balance, till mig och min syster som delar häst när jag kom att tänka på att det...
Svar
13
· Visningar
2 355
Utrustning Vad skulle ni välja? Har ni något och säga om dom? Har lite knäproblem, men vet inte om BB's stora platta kommer blii klumpig. UMS...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Jag ska köpa nya stigbyglar och väljer just nu mellan ett par ledade Sprenger och undrar vad egentligen skillnaden är på Bow Balance och...
Svar
0
· Visningar
575
Senast: EmmaN
·
Utrustning Fundrar på investera i nya stigbyglar. Funderar på Freejump Pro. Rider i dagsläget i mina ledade Sprenger , har även Sprenge bow...
Svar
7
· Visningar
4 909
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp