Bukefalos 28 år!

linzan

Trådstartare
När jag skulle upp imorse så upptäckte jag att min hund hade spytt i hallen, det var enbart lite slem och sen några blodfläckar. Dock inte speciellt mkt.
Det var likadant igår på morgonen.
Han är lika pigg och glad som vanligt, har lekt en massa med sina leksaker i förrgår men kan det irritera så pass att han kräks blod?
Självklart ska jag kontakta veterinär om han gör likadant idag/imorgon eller om han blir sämre men här brukar man kunna få lite tips och råd.
Han äter inte sitt foder blött eftersom han går där o pular i sig under dagen men det är kanske bättre att blöta maten och ge honom nåt gott i den så han äter upp den med en gång istället?
 
Sv: Spyr blod

Hur ser avföringen ut? Om det är en blödning i magsäcken kommer avföringen att färgas svart. Jag skulle snarare tro att hunden har en skada i svalget eller kanske tom i munhålan. Den harklar sig - slem + blod. Oavsett vilket så bör du kolla upp det hos veterinär.
 
Sv: Spyr blod

Den är helt normal, jag ska in till vet med katten idag så jag får beställa en tid till honom med då. Tack :)
 
Sv: Spyr blod

När min hund spyr galla är det ibland lite blod med. Då ser det ut som du beskrev, lite slem med blodprickar i. Det har jag fått förklarat av veterinär att det kan bero på att när hunden tar i för att kräkas så kan små blodkärl spricka. Det är alltså inget farligt.

Eftersom det var på morgonen du hittade kräkset så tror jag på att det är galla för att det gått för lång tid mellan matningarna, och inget farligt alltså.

För att undvika att hunden spyr galla på natten/morgonen kan du prova att ge den en näve mat precis innan läggdags.

Men är du orolig och om hunden är allmänpåverkad så är det nog bäst att ta den till veterinär.
 
Sv: Spyr blod

De tyckte faktiskt att jag skulle avvakta för precis som du skriver så kan det bero på det. Han är ju pigg och äter som han ska. Men fortsätter det så får jag självklart åka in men i nuläget tyckte de inte att jag skulle få panik precis!
 

Liknande trådar

Katthälsa Kakan kräks på morgonen/förmiddagen, inte varje dag men mer ofta än vad som känns okej, vad sjutton gör jag åt det? Kräket är helt...
Svar
14
· Visningar
6 404
Senast: Jezzie
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 218
Senast: skuggi
·
Hundhälsa Just nu är jag arg, bortom ord. Pappas tik har varit lite loj i nästan en månad nu, kom efter löp. Hon är 6 år gammal så det första...
2 3
Svar
50
· Visningar
12 802
Senast: Hellas
·
Hundhälsa Är helt ställd och vet inte vad som är fel, är det någon som kan komma med idéer så vore jag tacksam! Först vill jag klargöra att...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
36 925
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp