Spyr galla - bra mellanmål inför natten?

Grejen är att hon käkar medicin, som hon ska ha med mat, så tiderna är redan ganska fasta av en anledning. Och hon behöver dricka när hon ätit, eftersom hon är lite inkontinent vill jag att hon ska kunna gå ut ett par gånger efter kvällsmålet. Annars är jag inte så tidsfast egentligen, men det har blivit så pga hennes mediciner.
 
Vår ena hund spyr lätt galla om han hinner bli för hungrig. Ger därför ofta kvällsmålet så sent som möjligt precis innan läggdags. Får de av någon anledning tidigare får han en bit torkad lunga senare. Då har han något i magen en stund till och lungan suger dessutom upp magsaften.
Han får även tillskott i form av Standart ph-balans vid varje mål för att neutralisera magsyran lite och det har blivit mycket bättre sedan vi började med det :)
 
Både blodkorv och -pudding i färdigköpt version brukar innehålla lök. Så det hade jag inte velat ge regelbundet.

/Camilla
Sant. Den kom iofs långt ner på listan av ingredienser, men det får nog bli nåt annat på daglig basis.

Men, hon fick kanterna av blodkorven igår precis innan läggdags och inget kräkande i morse! :banana:

Ska inhandla lunga. Brukar ha det som godis, men har inget hemma just nu.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp