Bukefalos 28 år!

Stå uppbunden

Sv: Stå uppbunden

Jag namn i ett tidigar inlägg hur man kan binda högt eller binda runt hästens bol - mellan benen - igenom grimman och runt ett trä eller nåt som är fäst.

Jag har suffet och hitta den här film av Alberto Sierra om ett annat sätt:
www.youtube.com/watch?v=NsDHRJE5jCo

Han vill marknadföra sitt Sierra Horse Halter.
Vad du kan göra istället är köpa 10-15meter 1" båt rep och göra en Bowline Knut runt hästen näck, (en sån knut glida inte och är lätt att lossna) och sen tra repet igenom grimmen.
www.youtube.com/watch?v=wV1K-WU-Jgc

PS:
Alltid har kniv med sig!!
 
Senast ändrad:
Sv: Stå uppbunden

Så upplever jag min oxå. Inte direkt samma situationer men ändå inte 100 %. Skapade en egen tråd om det för att inte sno denna :-P

I mitt fall har inte lagt någon tid på det för han funkar ändå väldigt bra. Jag upplever honom mer att han känner sig "utelämnad" i sticket när han börjar dra. Så jag skulle ju aldrig lämna honom bunden själv och be någon annan klippa honom tex (klippning har varit ett väldigt orosmoment), då är man ju riktigt elak. Mer sådant som automatiskt jobbas på. Att han ska vara mer trygg i sig själv rent allmänt.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag behöver verkligen tips! Min häst började med börja backa bak en gång när jag hade grimman runt halsen på honom när jag tränsade...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 441
Senast: Sofiiiia
·
Hästhantering igår när jag kom till stallet så ser jag att en liten c-ponny står uppbunden i sin box, med träns och bett. Ett balsnöre har bundits...
2
Svar
26
· Visningar
4 840
Senast: Moonchild
·
Hästhantering Ja, jag vet, ALLA hästar är klaustrofobiska, men här är det mycket mer än normalt… Det är inte min häst, men jag hjälper en kompis...
Svar
2
· Visningar
1 873
Senast: Fideli
·
S
Hästhantering Hejsan jag vill ha lite tips angaende att lära hästen sta uppbunden. Han är nu tre ar och har lärt sig att slita sig, en gang har han...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 889
Senast: Vivo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp