Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är inte mitt fel att jag blev sexuellt utnyttjad som 5:åring och därför har svårt att hantera sånthär. Jag vägrar ta ansvar för det! Jag vägrar känna skuld i det!
Den biten förstår jag.
Men med ett sådant bagage kan man inte fungera i ett uniformsyrke.
Om man inte ser till att bearbeta det så att man inte längre lider av det.

Det får helt enkelt inte finnas blottor av det slaget att komma åt väktaren på.
 
Erat agerande här visar ju tydligt att jag inte behöver gå till cheferna med problemet iaf. Så jag antar att tråden gav något iaf :)

Ingen empati här inte. Väktare ska vara robotar och aldrig ta något personligt. Vi behöver heller inte gå på toa, äta eller vila. Ska jag vara allvarlig så ingår det faktiskt inte i mitt jobb att göra hantera män som detta. Trots att alla här verkar tro det.
Tja om det är din lösning så. Jag ger dig bara råd inom din yrkesroll. Kan du inte ta det, är det förmodligen fel jobb för dig, ja. Grymt eller inte. Men du lägger all skuld på en privatperson som hittills inte gjort mer än att pratat med dig och som du gentemot rätt tveksamt ha agerat och när vi inte tycker han (ännu) har så mycket skuld och du måste säga ifrån så ska du direkt ta livet av dig? Ja då är väktare helt fel jobb för dig.

Nu sätter du likatecken mellan saker som inte har med varandra att göra. Ska jag tvingas sälja alla djur, flytta och ändra hela mitt liv så
Jag har väldigt svårt att se att man kan anmäla någon för att denne är i en butik och söker kontakt. Har ingen kontakt skett utanför butiken ser jag inte riktigt att det kan bli stalking av det hela. Svårt att bevisa att han endast uppsöker butiken för din skull.
Om du inte kan säga ifrån själv får någon annan hjälpa dig.

Det är inte ett dugg svårt att bevisa när personen står och tittar efter en i 5 min och det finns på film. Så det handlar inte om att han bara tar kontakt.
Den biten förstår jag.
Men med ett sådant bagage kan man inte fungera i ett uniformsyrke.
Om man inte ser till att bearbeta det så att man inte längre lider av det.

Det får helt enkelt inte finnas blottor av det slaget att komma åt väktaren på.

Jag försöker. Men psykvården är ju ett jävla skämt! Jag hade mitt första besök i oktober och sen dess ingenting.
 
Människor kan vara så jävla grymma.

Men jag ringer väl chefen och säger upp mig då. Sedan är nog den bästa lösningen att sluta med antidepressiva så att det blir enklare att ta livet av sig, mitt liv kommer ju ändå vara över så det är lika bra att skynda på processen lite :)
Om du mår så så är det inte alls bra att du jobbar som väktare.
Det är alldeles för skört.
Hur skall du kunna göra ditt jobb när det går att komma åt dig så här lätt?
 
Om du mår så så är det inte alls bra att du jobbar som väktare.
Det är alldeles för skört.
Hur skall du kunna göra ditt jobb när det går att komma åt dig så här lätt?

Det gick alldeles utmärkt tills den här mannen började söka upp mig.
 
Det är inte ett dugg svårt att bevisa när personen står och tittar efter en i 5 min och det finns på film. Så det handlar inte om att han bara tar kontakt.
.
Fortfarande är det en människa som befinner sig i en butik. Om inga andra kontaktförsök gjorts kan jag inte se att det är stalkning.
Ensamma människor finns och de söker kontakt där de når det. i ditt fall ovälkommen kontakt och då måste du sätta gränsen. I värsta fall kan chefen för butiken porta personen från butiken. Men att polisanmäla någon för att denne tar kontakt med dig i en butik? Nej det tror jag inte du kommer långt med.
Personen tar inte kontakt med dig utanför butiken som jag fattat det.
 
Kimmis. Ingen ger dig skuld för det förgångna eller för vad nu den här mannen gör, men du kanske uppfattar det så pga skäl som är dina egna. Ta några djupa andetag....ingen anklagar dig:)
Försök se det du känner som "kritik" som konstruktiv feed back istället.
Har mannen hotat dig? Sagt något olämpligt eller sökt upp dig utanför arbete eller på något privat sätt? Det kan inte bara vara så att han är en pratsjuk rackare, en ensam typ som bara gillar att prata och finner dig trygg på nått vis? Och du ogillar det mer än andra pga din bakgrund?

Försök bli boss över dig själv, din historia och den här situationen och prata med honom. Eller stå med när en kollega gör det för att visa din pondus.
 
Ingen empati här inte. Väktare ska vara robotar och aldrig ta något personligt. Vi behöver heller inte gå på toa, äta eller vila. Ska jag vara allvarlig så ingår det faktiskt inte i mitt jobb att göra hantera män som detta. Trots att alla här verkar tro det.

Vad mat, toalettbesök och vila har med saken att göra förstår jag inte riktigt. Finns det en förklaring tro?
Din yrkesroll bör vara ett skydd mot att ta allting personligt.

Det är inte ett dugg svårt att bevisa när personen står och tittar efter en i 5 min och det finns på film. Så det handlar inte om att han bara tar kontakt.

Att titta på någon i fem minuter är inte olagligt. Eller vad menar du skulle bevisas med filmen?
 
Fortfarande är det en människa som befinner sig i en butik. Om inga andra kontaktförsök gjorts kan jag inte se att det är stalkning.
Ensamma människor finns och de söker kontakt där de når det. i ditt fall ovälkommen kontakt och då måste du sätta gränsen. I värsta fall kan chefen för butiken porta personen från butiken. Men att polisanmäla någon för att denne tar kontakt med dig i en butik? Nej det tror jag inte du kommer långt med.
Personen tar inte kontakt med dig utanför butiken som jag fattat det.
Jag har svårt att se personen bli portad från butiken så länge han inte gör mer än försöker prata med @kimmis87 eller tittar på henne och ingen sagt ifrån.
 
Kimmis. Ingen ger dig skuld för det förgångna eller för vad nu den här mannen gör, men du kanske uppfattar det så pga skäl som är dina egna. Ta några djupa andetag....ingen anklagar dig:)
Försök se det du känner som "kritik" som konstruktiv feed back istället.
Har mannen hotat dig? Sagt något olämpligt eller sökt upp dig utanför arbete eller på något privat sätt? Det kan inte bara vara så att han är en pratsjuk rackare, en ensam typ som bara gillar att prata och finner dig trygg på nått vis? Och du ogillar det mer än andra pga din bakgrund?

Försök bli boss över dig själv, din historia och den här situationen och prata med honom. Eller stå med när en kollega gör det för att visa din pondus.

Jag har inga som helst problem med ensamma typer som vill prata 5 min. Det kryllar av sådana stamkunder på stället som jag mer än gärna ställer upp och pratar med Några min för att förgylla deras dag något :)

Det är något med just den här mannen som rör upp känslor. Det blev inte bättre av att han nämnde att det skulle vara kul att åka hem till mig. Jag kan inte förklara varför jag känner som jag känner. Jag säger inte att det är logiskt på något sätt. Jag bara vet att jag är livrädd för just den mannen.
 
Jag har svårt att se personen bli portad från butiken så länge han inte gör mer än försöker prata med @kimmis87 eller tittar på henne och ingen sagt ifrån.
Nej det tror inte jag heller.
Jag ser inte riktigt att personen gjort något fel. Han upplevs som obehaglig, utan att ha gjort något egentligen(?) Han har inte fått tillsägelse att lämna henne ifred. Man behöver inte vara otrevlig, det kan räcka med att tydligt säga att man inte har tid eller liknande.

Jag arbetstränar på röda korset. Vi får in ensamma människor varje dag som bara kommer för att prata. En del människor har ju sånt behov. En del kanske har något i sitt eget bagage så de inte fattar små hintar heller. Synd om någon ska anklagas för stalker bara för att denne "upplevs som obehaglig" och är kontaktsökande. Vore ju något annat om det är sexuella anspelningar eller hot.
 
Nej det tror inte jag heller.
Jag ser inte riktigt att personen gjort något fel. Han upplevs som obehaglig, utan att ha gjort något egentligen(?) Han har inte fått tillsägelse att lämna henne ifred. Man behöver inte vara otrevlig, det kan räcka med att tydligt säga att man inte har tid eller liknande.

Jag arbetstränar på röda korset. Vi får in ensamma människor varje dag som bara kommer för att prata. En del människor har ju sånt behov. En del kanske har något i sitt eget bagage så de inte fattar små hintar heller. Synd om någon ska anklagas för stalker bara för att denne "upplevs som obehaglig" och är kontaktsökande. Vore ju något annat om det är sexuella anspelningar eller hot.

Det vore helt klart annorlunda om det fanns hot osv med i bilden. Då hade jag inte haft något som helst problem med att säga ifrån.

Jag är i vanliga fall väldigt bra på att vara väktare och inte ta saker personligt.
 
Jag har inga som helst problem med ensamma typer som vill prata 5 min. Det kryllar av sådana stamkunder på stället som jag mer än gärna ställer upp och pratar med Några min för att förgylla deras dag något :)

Det är något med just den här mannen som rör upp känslor. Det blev inte bättre av att han nämnde att det skulle vara kul att åka hem till mig. Jag kan inte förklara varför jag känner som jag känner. Jag säger inte att det är logiskt på något sätt. Jag bara vet att jag är livrädd för just den mannen.
Då måste du klargöra ditt läge tydligt för honom och tala om att under arbete inte bli störd av honom alls och att du inte önskar någon som helst form av kontakt utanför arbetstid heller. Lägg till att han får gå till dina kollegor om det är något.
 
Det vore helt klart annorlunda om det fanns hot osv med i bilden. Då hade jag inte haft något som helst problem med att säga ifrån.

Jag är i vanliga fall väldigt bra på att vara väktare och inte ta saker personligt.
Att du upplever honom som obehaglig är ju dock inte grund för stalkeranklagelser. Antagligen triggar han något hos dig, men du måste vara medveten om att det ligger hos dig då. Att du inte kan hantera just den här individen. Då får du be om hjälp med att hantera personen. Sen om man behöver ta ett stort samtal om att du inte vill att han pratar med dig, eller om det räcker med att du blir räddad i situationen får du och kollegorna resonera om.
 
@kimmis87 Hur skulle DU vilja att situationen skulle lösas? Du har svårt att säga ifrån, men någon måste låta honom veta att hans beteende inte är okej. Vem känner du förtroende för som kan göra det? Be hen att göra det, och så kan det förhoppningsvis lösa sig sen.
 
Jag försöker. Men psykvården är ju ett jävla skämt! Jag hade mitt första besök i oktober och sen dess ingenting.
Men det har ju fungerat bra tills nu eller hur?
Och nu så har det blivit akut.
Jag föreslår att du ser till att få hjälp akut.

Den där mannen rör upp något som finns hos dig.
Det handlar inte om honom.
Du måste hitta lösningen inom dig.
Annars så kommer det bara nya män som du omotiverat blir livrädd för och så kan du ju inte ha det.
 
Det vore helt klart annorlunda om det fanns hot osv med i bilden. Då hade jag inte haft något som helst problem med att säga ifrån.

Jag är i vanliga fall väldigt bra på att vara väktare och inte ta saker personligt.

@kimmis87
Jag tänker såhär:
Till att börja med: Jag håller med i många av tipsen du fått, de är bra, och jag förstår dig i din känsla.

I ditt fall finns det inte, så vitt jag kan se, så mycket annat att göra än att nästa gång personen söker upp dig så säger du: "Jag kan inte prata med dig, jag jobbar/du stör i mitt arbete", detta kan ju även göras tillsammans med en kollega. Alternativt att en kollega "kliver in" och säger till kunden om det är väldigt jobbigt/obehagligt för dig. Och hörsammas inte detta utan personen återigen söker upp dig -så anmäler du. För nu har du tydliggjort på ett proffsigt sätt att du inte vill prata med den.
Såklart ska du även prata med chefen och informera om läget. Du kanske kan få jobba hos en annan kund? eller paras ihop med någon kollega som du jobbar närmare en period tills man ser att personen lagt ner...
 
Och det måste du ta hjälp för att reda ut.
Så där kan du ju inte ha det.

Jag försöker. Men psykvården är ju rätt seg verkar det som.

@kimmis87 Hur skulle DU vilja att situationen skulle lösas? Du har svårt att säga ifrån, men någon måste låta honom veta att hans beteende inte är okej. Vem känner du förtroende för som kan göra det? Be hen att göra det, och så kan det förhoppningsvis lösa sig sen.

Bra fråga! Jag skulle helst vilja samla mod själv och säga till honom. Men jag vet att jag kommer må ruskigt dåligt efteråt. Kanske skulle det vara lättare som privatperson rent av. Jag har svårt att vara otrevlig som väktare mot någon som inte är otrevlig mot mig först. Jag har alltid ett leende på läpparna och är alltid supertrevlig.

Som privatperson så får jag ju vara hur mkt bitch jag vill. Kanske skulle det vara lättare då. Dessutom så kan jag ju gå därifrån direkt efter om jag skulle behöva det.

Det som stör mig mest är min hjälplöshet. Det här är inte jag! Jag är aldrig hjälplös! Jag klarar allt själv! :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Har en blandras (jakthund) på 2,5 år som alltid har varit superlätt att ha och göra med kring människor. Han har aldrig haft någon...
Svar
5
· Visningar
1 130
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 446
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 221
Senast: Ramona
·
Småbarn Hej Jag behöver råd, stöd hjälp snarast. Min dotter på drygt 3 år har vid 3 tillfällen på förskolan tillsammans med en annan flicka...
Svar
8
· Visningar
3 681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp