Bukefalos 28 år!

Stall eller lösdrift?

Sv: Stall eller lösdrift?

Vad jag funderar över är ju varför det inte är några tävlingshästar som går på lösdrift? Din häst är väl ingen tävlingshäst. VARFÖR hör man inga tävlingshästar som går på lösdrift?

:

Travkusken Jörgen Westholm har sina tävlingshästar på lösdrift.
De går 2 och 2 i hagar med fri till gång på grovfoder och ett litet hus i varje hage.
Ett föredömme..!!
 
Sv: Stall eller lösdrift?

:bow:

Verkligen ett föredöme!

kl
Jag har ännu inte bestämt mig för om jag ska flytta min häst. Det löser sig... Jag trivs bra i det stallet hon står, för första gången har jag riktigt bra ridsällskap. Det står lite mellan valet och kvalet just nu...
 
Sv: Stall eller lösdrift?

Jag tycker helt klart du ska ställa henne på lösdrift om det är det du tror hon kommer trivas bäst med. Dom kan bli trötta i början när dom går över från installning till lösdrift men det brukar gå till sig ganska snabbt, gör det bara inte samtidigt som det är tävling. Står själv med min häst på lösdrift med en tävlingshäst (dressyr) och han har 100 gånger mer energi än dom andra hästarna som står på anläggning när han är i väg och tränar. Helt klart värt ett försök, det bästa beslutet jag tagit sen jag skaffade häst:D
 
Sv: Stall eller lösdrift?

Jag har inte läst tråden men ville bara berätta att jag haft alla mina tävlingshästar på lösdrift. Jag har tävlat upp till 160 km i distansritt, dvs på elitnivå och även de bästa har gått på lösdriften.

De är precis lika pigga och tokiga som tidigare. Enda skillnaden var att de höll sig friskare, gladare och mer skadefria när de gick ute än då de stod på box, vilket jag tackar för ;)

Fri tillgång på kvalitetsfoder, halmad ligghall, hall att gå in i även sommartid och stora ytor med massor av kompisar är mitt bästa recept ;)
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 134
Senast: Smurfoff
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 553
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 983
Senast: co-SMAD4
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 406

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp