Stallplatsfråga

I

InsaneSpliffwizard

Hur stort är stallet ni är uppstallade i?
Betalar ni vit eller svart hyra?
 
Sv: Stallplatsfråga

Mitt stall som jag hyr består av 7 boxar, vi är 6 hästar där och vi betalar vit hyra.
 
Sv: Stallplatsfråga

Bara för att ni inte får kvitto på hyran så betyder inte det att den är svart. För att veta om ni betalar vitt eller svart så måste ni fråga er stallägare hur han deklarerar. Är han momsregistrerad så är det antagligen vitt.
 
Sv: Stallplatsfråga

Litet stall på landet med bara fyra hästar, kan inte tänka mig att den närmast symboliska summa vi betalar är annat än svart.
 
Sv: Stallplatsfråga

15 boxar varav 12 för inackorderingar. Betalar vit hyra.
 
Sv: Stallplatsfråga

just nu 4 boxar, 2 håller på att byggas.
Får inga kvitton men stallet är ju anmält o granskat för tillståndet för hästverksamhet så det är säkert vitt.
 
Sv: Stallplatsfråga

jag betalar KRITvitt!! :)
dock va det svart i förra stallet!

Stallet är relativt nytt, eller det är en gammal ladugård från början som är totalrenoverad för typ 2 år sen. Höjt taket, helt ny inredning osv. Väldigt ljust o fräscht! I stallet finns 4 stora boxar o 2 ponnyboxar (mina hästar står i 2 av de stora). Det finns inga vattenkoppar eller spolspilta i stallet, men jag klarar mig ändå :)
det finns oxå 3 helt nybyggda, fristående uteboxar som är stora, väldigt ljusa o fräscha!
uppvärmd sadelkammare, stoor ridbana med bra underlag o hinder, tillgång till transport, bra sommar- och vinterhagar, bra ridvägar.
stallet ligger på landet, ca 4 km utanför litet samhälle och vi har drygt en mil till ridhus (stor anläggning).
jag är den enda inackorderingen, skönt! ;)
 
Sv: Stallplatsfråga

HeJ!

Stall med 11 hästar uppdelat på tre ställen. betalar mycket svart. Pengarna går rakt ner i fickan på antingen stallägaren eller bonden vi får höt ifrån../ Lavinia
 
Sv: Stallplatsfråga

5 boxar i ett privatstall på landet, vet inte vad vi betalar egentligen, men vi har ju inga kvitton, kontrakt eller så så det är nog svart.
 
Sv: Stallplatsfråga

Stallet jag står i har 20 boxar (14 i den stalldelen jag har hästen i) och det är vit hyra.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 855
Senast: Sorgsen
·
Ekonomi & Juridik Jag har en fundering och vill gärna ha svar av någon juridiskt kunnig. I stallet jag hyr boxplats vill förnya sitt kontrakt. Dock med en...
2
Svar
20
· Visningar
2 693
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Tjena! Är det någon som har förslag på var man kan leta efter hästgård att hyra? Vet om blocket och hästnet, men är där fler sidor? :)
Svar
4
· Visningar
871
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej, Jag ska köra upp för BE-körkort och måste hyra ett släp som är tillräckligt tungt men som jag ändå kan köra till provet med min...
Svar
13
· Visningar
1 544
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp