Bukefalos 28 år!

STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Vad är enradigt tegel?

Det är armerat och även fastsatt i bjälkarna, sen ska även en u-profil sättas uppepå hela kanten, pluss galler upptill, det hjälper ju till lite med, men visst oroar jag mig lite att det inte håller för en välriktad spark, tack o lov är mina hästar väldigt lugna... :angel:

Så enkelt som en rad tegel ;)

De jag känner som gjort det har haft problem med att det inte hållit, de behöver ju inte sparka utan det räcker med att de rullar sig i boxen.

Tycker själv att det är väldigt snyggt men valde att ha kvar träet som går att byta ut när det blir dåligt
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

ÅH, så snyggt! Ser fram emot att se bilder på fortsättningen. Vi har murat i lecablock som ska putsas men tegel är så mycket finare!
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Kul att kika igenom den här tråden då förhoppningsvis Pappa ska komma igång med stallbygget någon gång ;) Gått två år nu men vi hyr ett litet stall så länge men känns som man vill ha ett eget, saknar sadel/selkammare extremt!
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Färdig murat :banana:

30wl452.jpg

Färdig betsat trä och uppsatta dörrar :)

33f5c2h.jpg
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Sannerligen. Vad är dörrarna av för träslag?
Men jag måste säga att jag är tveksam till om murningen håller.
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Tack alla!!

kl
Hur skulle ni göra här, för enklast mest praktiska (billiga) förvaring? Är tänkt som sadelkammare/foder rum.

Det är en havretork, komplett med allt, och jag vill att det ska gå att ha det som havrerum i framtiden med, alltså ska fläkt tunneln och golvet vara kvar som det är! Ska ta mått, återkommer med det :)

Bild (har varit 5-6 ton gammal havre)

2qurdlh.jpg
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Tack alla!!

kl
Hur skulle ni göra här, för enklast mest praktiska (billiga) förvaring? Är tänkt som sadelkammare/foder rum.

Det är en havretork, komplett med allt, och jag vill att det ska gå att ha det som havrerum i framtiden med, alltså ska fläkt tunneln och golvet vara kvar som det är! Ska ta mått, återkommer med det :)

Bild (har varit 5-6 ton gammal havre)

2qurdlh.jpg

Åhh.. :love:
Dom stolparna i mitten är ju som gjorda för att sätta sadelhängare på.
Så som Inka-90 gjort i sin sadelkammare.
Tror detta är en bild från hennes sadelkammare


http://i111.photobucket.com/albums/n158/sanna_87/Djurslanda/DSC00590.jpg
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Ja just det ja, hennes tråd läste jag ju!! Men dessa stolpar är för smala för sadelhängare :(

kl
Måtten är: 3,2m brett (+70cm där fläkt tunneln är, den är 70cm hög med)
8,5m långt + 1,4m mot dörren där havrekrossen står... 3 fönster finns :)
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Ja, det kan jag ju göra :)

kl
Lite fler bilder på hur det ser ut nu, från olika vinklar!

Från dörren

2ykn78n.jpg


Innifrån

1zbz19z.jpg
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Ovanför fläkttunneln kan du sätta breda hyllor som funkar som förvaring åt täcken och schabrak. Då behöver du ju inte köpa de hyllorna jag rekomenderade tidigare.

Bortreväggen skulle du kunna ha täckeshängare på, då i stil med de som Inka har.
Eller så bygger du en"garderob" med skjutdörrar så du kan torka täcken där.

Längs fönsterväggen kan du sätta upp en massa krokar där du kan hänga alla remtyg o grimmor o dylikt. Även hjälm och stövelhängare tycker jag personligen är bra.
Här kan du även ha trådbackar att förvara andra lösa attiraljer i. Ovanpå trådbackarna lägger du en skiva (kolla andrasorteringen på ikea -går att göra fynd på bänkskivor där) så får du en arbetsbänk också.
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Japp jag har mina sadlar hänger på en stolpe mitt i sadelkammaren:

Hos mig ser det ut såhär, är väldigt nöjd med den, tycker det fungerar riktigt bra.
_DSC7064.jpg

_DSC7082.jpg

_DSC7062.jpg

_DSC7067.jpg

_DSC7069.jpg

_DSC7079.jpg

_DSC7088.jpg

_DSC7080.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 769
Senast: Pudlan
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 349
Anläggning Min sambo kom hem igår och frågade mig: "Vill du ha en ny mobil eller en sadelkammare i stallet?" :rofl: Självklart valde jag...
Svar
14
· Visningar
3 800
Senast: spinxx
·
Anläggning Hej. Vet att det finns massor trådar om detta men jag skriver en ny för att kunna få svar på mina. Vi har nu bestämt hur vi vill bygga...
Svar
18
· Visningar
3 455
Senast: in2u
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp