STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Stort och väldigt fint stall ni håller på att bygga! Det blir ganska dyrt eller? Hur många hästar ska det va till? ;)

Blev en hel del dyrare än vad vi kunnat föreställa oss. Men det som drog iväg var inte själva stallet utan all markarbete runt omkring. Vi har gjort en rätt stor gårdsplan samt en väg runt hela baksidan av stallet som skall hålla för lastbilstrafik (kommer ha gödselcontainer där)
Vi gjorde även en 15x8m stor grusad yta vid bakre porten där alla hagar kommer att utgå ifrån.
Det är 'bara' 5 boxar ;-)
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

*KL*

Vi rev en gammal lagårdsdel på stora ladan och reglade om den
299882_164299540310887_7115487_n.jpg


Sakta växte själva stallet fram, här är det som ska vara sadelkammaren
297249_194735170600657_1471756996_n.jpg


Boxarna, 2 st
312117_194734547267386_330860681_n.jpg
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

*forts*

Börjar ta lite mer form
313005_199368920137282_506817143_n.jpg


Vatten indraget till sadelkammaren
313275_207792529294921_1880500194_n.jpg


381041_359384724135700_1016239890_n.jpg


577297_368107913263381_1354710830_n.jpg
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Blev en hel del dyrare än vad vi kunnat föreställa oss. Men det som drog iväg var inte själva stallet utan all markarbete runt omkring. Vi har gjort en rätt stor gårdsplan samt en väg runt hela baksidan av stallet som skall hålla för lastbilstrafik (kommer ha gödselcontainer där)
Vi gjorde även en 15x8m stor grusad yta vid bakre porten där alla hagar kommer att utgå ifrån.
Det är 'bara' 5 boxar ;-)

Kan du rada upp lite kostnader;)?
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Jäkligt imponerad över hur skickligt ni har gjort detta. Blev superfräscht. :)
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Haha, nä helst inte. Vi är inte ens färdiga än. Puh. :D

Vill du inte ta det nu så skicka gärna PM på själva plattan + stallbyggnaden, dvs inredningen behöver du inte ta med:) Ska förhoppningsvis själv bygga nytt stall inom kort :) Och älskar fönsterna upp! :love:
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Tack :)

Det är svårt att föreställa sig hur det såg ut inne först. Golv, väggar och tak var helt eller delvis raserade (murat). Takhöjden var blott 1.80. Vi har alltså grävt ur hela golvet, sänkt det rejält så takhöjden är 2.45 nu. Bärlinorna över stallgången är på 2.25 på lägsta punkt. Det har varit riktigt roligt att bygga om det men vi gör nog inte om det. Mycket lättare och billigare att riva ner och bygga nytt ;)
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Jag gillar verkligen idén med infällda hyllor i stallgången! Det ska jag verkligen komma ihåg i framtiden när vi ska bygga stall här hemma :)
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Det är oerhört behändigt, har sånt där braattha-prylar nära till hands där.
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Gud va snygg inredning! :love:
Vart är den köpt? skicka gärna pm antar det bryter mot reglerna annars.

Tror det kommer bli grymt fint det stallet, precis så jag hade velat ha det själv!
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Hästarna inflyttade. :D

4 boxar fyllda, den 5e boxen är tom i väntan på tillökning nästa år.

inflytthastar.jpg


Hann inte måla färdigt i stallet innan kylan kom så det får bli ett vårnöje. :laugh:
Sadelkammaren får visas senare, det ser ut som attan där inne nu då den fungerar som en mellanlagringsplats för precis allt.
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Kanonfint! Ska bli kul att se resten av stallet sen! :)
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Vad fina stall ni har :) Här är mitt stall: www.rosastall.n.nu, kan inte lägga upp bilder direkt med telefonen.. Jag har vanliga boxdörrar som man öppnar utåt men vill bygga om dom till skjutdörrar, vet någon var jag kan få tag på material till det? :)
 
Stallägare sen dec 2012

Hej! Jätteintressant tråd som jag följt länge :)
I december 2012 blev jag stallägare till ett stall med 9 boxar (snart 10).
Jag har nu 7 hyresgäster i stallet, och även om det har varit massor av jobb att komma igång med allt det praktiska så har det flutit på så smidigt, då 4 av de tidigare hästarna redan stod där när jag tog över stallet.
Stallet ligger ca 500 m från ridklubb med 2 uppvärmda ridhus, stor hoppbana och dressyrbana/uteridbana. Dessutom en stor skog med många rid- och körvägar. Bild på stallet kan ses i denna länk:
http://www.ladda-upp.se/image.php?id=36555
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 766
Senast: Pudlan
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 311
Anläggning Min sambo kom hem igår och frågade mig: "Vill du ha en ny mobil eller en sadelkammare i stallet?" :rofl: Självklart valde jag...
Svar
14
· Visningar
3 778
Senast: spinxx
·
Anläggning Hej. Vet att det finns massor trådar om detta men jag skriver en ny för att kunna få svar på mina. Vi har nu bestämt hur vi vill bygga...
Svar
18
· Visningar
3 438
Senast: in2u
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp