Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

S

Sael

Hur många är det som är intresserade av att börja träna tornerspel i Örebro-trakterna?

Vet att Migo är väldigt intresserad och Crusader också men finns det fler här inne på Buke?
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Ni kan ju alltid snacka med Johnny och Daniel i Hova... Rida tornerspel kan de iaf!
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Det har du rätt i, dom är verkligen duktiga. Men tyvärr så verkar det inte som att nån vill börja... Lite tråkigt...
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Men om ni nu är tre stycken som det står i första inlägget så räcker väl det ganska långt?
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

av oss tre är det bara jag som har häst....
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

ah... tja, häst är ju en förutsättning om man vill komma någon vart :crazy:
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Hur många är det som är intresserade av att börja träna tornerspel i Örebro-trakterna?

Vet att Migo är väldigt intresserad och Crusader också men finns det fler här inne på Buke?

tror att Moa Molitor skulle ev. ha en grupp under sommaren om allt föll väl ut. Hon bor i Lannafors.
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Vet inte om jag har råd att rida för Moa... Skulle vara väldigt intressant dock.
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Vet inte om jag har råd att rida för Moa... Skulle vara väldigt intressant dock.

billigare än Moa blir det inte. För övrig kanske hon mer är intresserad av att träna med några likasinnade än att hålla lektion. men jag vet inte :) Men hon är en tornerspelsmänniska i Örebro iaf
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Hmm, jag är billigare än Moa! Men bor långt ifrån Örebro. ;) Och jag har inte Moas koncept, om jag förstår hennes idé rätt.

Sael: det blir ju klurigt att starta en grupp om bara en person har häst, men hur skulle de andra två göra om ni får ihop en grupp då? Skulle de springa med vid sidan om eller...? :angel: Jag menar, de har ju fortfarande inga hästar oavsett om det blir en grupp eller inte. Hoppas det löser sig i alla fall!
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Jo jag vet att det blir klurigt :D Men jag tänkte om det finns folk med hästar som vill börja, så kan dom göra det medan vi utan hästar hjälper till på marken med utrustning och dylikt.

Fotfolk behövs alltid :D
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Arbogakuskarna har ju träningar. Där finns ju riddarspel varje år. Arboga ligger ju bara 4 mil från Örebro. Medlemsskap och en liten summa tror jag det kostar.

madde++++
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Jo jag vet att det blir klurigt :D Men jag tänkte om det finns folk med hästar som vill börja, så kan dom göra det medan vi utan hästar hjälper till på marken med utrustning och dylikt.

Fotfolk behövs alltid :D

om du startar upp med en tornerpselskurs med NÅGON instruktör så är ridskolan en variant. Min grupp håller till på ridskolan, en - två ridskolehäst är med. Vi har en kurs med Moa varje termin och regelbunden träning med mig som instruktör/arbetsledare.Vi har en juslshow varje år och ridskolehästarna har roligt och får ett avbrott i vardagen + att de blir säkrare för de barn som rider då de blir regelbundet miljötränade

Arboga tränar inte så regelbundet tror jag. de senaste åren har de bara tränat månaden innan själva spelen.
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Ja, litet så är det...

/M
som gett upp tornerplanerna i år och kommer vara med på skoklosterspelens krutröksföreställning med hästarna ist.
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Jag trodde Moa skulle va hos Ellen i sommar? Har för mig att hon sa det... annars har hon och jag pratat om att träna ihop, men datum har inte blitt nämnda.
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Varje år när man är på uppvisningar så får man förfrågningar från folk som vill vara med. Men för att vi t.ex. ska plocka upp folk så ska man ha egen häst och ridit i några år så att man har hyffsad förmåga.

Tyvärr är det mest killar som aldrig ens har ridit men som tycker att det ser fräckt ut som frågar.
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Ja, många som aldrig sett en häst som vill börja för att det är coolt... Det är inget fel i det, men det är ju en ganska lång och hård väg att bara lära sig ridningen... Och det är inte ett dugg coolt, så det är många(mja, haft iaf fyra elever som det stämmer på) som droppar av när de inser att det är mycket jobb (och pengar!) för att nå målet...

Sen är det inte helt lätt att hitta en medryttarhäst som man kan använda till tornerspel, och egen häst blir ju dyrt om man inte bor bra till.

/Migo
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Jag trodde Moa skulle va hos Ellen i sommar? Har för mig att hon sa det... annars har hon och jag pratat om att träna ihop, men datum har inte blitt nämnda.

jo hon åker ner till ellen typ i september tror jag, intei sommar iaf, skulle lajva hela sommaren ut *skratt*
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

ahh... man kan ju inte låta bli att lajva;D

*slutar kapa tråden*
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Jag skulle jättegärna vilja börja träna, tyvärr är jag gravid och rider för tillfället inte alls, sen är nog medisen lite för stor och tung skulle jag tro. Han kanske kan vara vagnshästen som drar alla vapen och rustningar till träningar och tävlingar iofs, han är ju inkörd!


Jag tränade med en kille från Finnerödja (Roger om någon känner till homnom)) för några år sen, URKUL! Hästen jag hade då tyckte också det var störtkul, men han finns tyvärr inte längre......
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
339
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
657
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 399
Fordon Min bil ska få ny startmotor, förhoppningsvis på fredag om den hinner fram. Men om den inte hinner, finns det nått sätt jag ändå kan få...
2
Svar
24
· Visningar
1 579
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp