Bukefalos 28 år!

Startrekk Espaniola- vidd o paneler

Skolli

Trådstartare
Hej

Jag vill sååååå gärna köpa en Espaniola, har ingen sadel till den nyanlända hästen. Jag antar att stoet kommer att "muskla om" sig rätt mycket eftersom hon inte blivit riden på flera år pga föl. Finns det någon som har erfarenhet hur mycket man kan "rätta till" med hjälp av att byta paneler och/eller framvalv på Espaniolan eller blir man tvungen att helt byta storlek (tex från xxw till xw) på sadeln?
 
Sv: Startrekk Espaniola- vidd o paneler

Du behöver inte byta sadel, utan behöver bara byta framvalv.
 
Sv: Startrekk Espaniola- vidd o paneler

Låter ju fin fint! Det skulle ju liksom kännas lite onödigt om man först köper en för mig dyr sadel och sen musklar hästen om sig och så får man igen köpa en ny sadel...
 
Sv: Startrekk Espaniola- vidd o paneler

Som redan sagt, manbyter bara framvalv. Ev paneler. En omusklad häst kan behöva tjockare paneler än en välmusklad.
 

Liknande trådar

Islandshäst Jag är helt i blåsten nu med alla sadlar. Jag vet att det finns miljoner sadeltrådar här, men jag skulle verkligen behöva proffshjälp...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
14 326
Senast: videnlis
·
H
Utrustning Hej! jag har läst och letat efter information på nätet och frågat i diverse hästaffärer, men ingen kan ge mig ett vettigt svar...
2
Svar
39
· Visningar
4 168
Senast: Mursten
·
Hästvård Hej! Känner till en häst med följande problem: Hästen är rätt så tunn över hela kroppen, dvs revbenen syns och dåligt med muskler...
Svar
15
· Visningar
1 811
Senast: Cut3Leo
·
Utrustning Jag har problem. Min häst skulle behöva få en sadel utprovad ordentligt. Inga bekymmer, sadelutprovare finns det ju lite här och var...
Svar
8
· Visningar
3 695
Senast: schelin_j
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp