Bukefalos 28 år!

Stel efter kiropraktorn?

U

Uddi

Ni som har anlitat kiropraktor till på era hästar - hur brukar de vara efteråt? (Ja, hästarna alltså, inte kiropraktorerna :smirk: ) Stela, eller ömma, och hur länge? Gäller en bog i det här fallet.

Rider/jobbar ni dem efter några dagar, promenerar, eller ger ni en längre viloperiod?

Jag frågar för att få lite tips om hur länge jag ska acceptera att pållen är öm/stel innan jag börjar oroa mig... :confused:
 
2-3 dagar kan man acceptera stelhet, men sen skall det gå över. Aktiv promenad dessa dagar är bra, för att hålla igång rörelseapparaten.
 

Liknande trådar

Ridning Hej, Finns tips på hur man mjukar upp hästen fram? Min häst är stel/kort i båda fram i början av passet. Känns typ halt pga kort/stel...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 934
Senast: Noranovala
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 120
Senast: mackan
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 214
Senast: prallan
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 484
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp