Stel häst.

Farle

Trådstartare
Har påbörjat utbildningen av en 7årig valack. Han är väldigt stel i bak. Efter mycket massage och mjukgörande övningar så har det börjat släppa lite.

När vi kommer till ridningen så är han inte mer än lite sutten på och så. Han har kortare muskler i högersidan, vilket gör han svår att svänga och böja smått i det varvet. Har tränat rakriktning smått och longerat lite.

Finns det mer övningar som är bra för att få han att böja mer i den sidan, framförallt båda sidorna? Försöker massera igenom och jobba så konsekvent jag kan med honom. Framåt går det, men söker nu tips!

Vore det inte för all snö så skulle jag ta och tömköra han i skogen en hel del och svänga runt tallar och liknande. Men det är lite för mycket snö nu...
 
Sv: Stel häst.

Äh, ta på dig höga skor och täckbyxor och ut å klättra i skogen ;) :devil:
Det är ju bara bättre att det är mycket snö så h*n får lyfta på på benen.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·
Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 300
Hästvård Jag har fått hem en ny häst och hon verkar va lite ojämt musklad. Jag har märkt att sadeln glider lite lite till höger (det varvet hon...
Svar
2
· Visningar
621
Senast: Lilla_momma
·
Dressyr Frågar här bland alla duktiga, fast jag rider islandshäst. Jag har köpt en ny islandshäst som i grund och botten är mkt välriden (7 år)...
2
Svar
27
· Visningar
4 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp