Steralisering

L

Linda07

Hur kort tid efter att min katt har fött ungar kan jag steralisera henne?
 
Du menar kastrera, antar jag?

Lämpligast är att vänta tills kattungarna har flyttat hemifrån, annars kommer de ju vara där vid ärret och rota när de ska dia, vilket kanske inte är så bra.
Men hör med en veterinär för säkerthets skull.

Och tänk på att hon kan börja löpa medan ungarna diar, så håll henne inne, eller ge p-piller tills hon ska kasteras.
 
Min hona fick ungar den 13:e mars och ungarna ska flytta hemifrån den 5:e Juni ( :cry: :cry: :cry:). Så efter det ska hon åka till veterinären...vill inte att ungarna ska vara i såret och om hon blir dålig av det så orkar hon nog inte hålla koll på de små liven så det får vänta tills bebisarna har flyttat...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 646
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Hej, jag har tagit hand om en ung vildkatt som är ca 8 månader gammal. Vad jag vet har den levt ute hela ditt liv och aldrig haft någon...
Svar
13
· Visningar
1 146
Senast: Squie
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
923
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag är på jakt efter mysiga sovplatser åt mina kommande katter.😊 Kan ni rekommendera bra och prisvärda kattigloos/bäddar ni köpt som ni...
Svar
16
· Visningar
1 297
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp