Steralisering

L

Linda07

Hur kort tid efter att min katt har fött ungar kan jag steralisera henne?
 
Du menar kastrera, antar jag?

Lämpligast är att vänta tills kattungarna har flyttat hemifrån, annars kommer de ju vara där vid ärret och rota när de ska dia, vilket kanske inte är så bra.
Men hör med en veterinär för säkerthets skull.

Och tänk på att hon kan börja löpa medan ungarna diar, så håll henne inne, eller ge p-piller tills hon ska kasteras.
 
Min hona fick ungar den 13:e mars och ungarna ska flytta hemifrån den 5:e Juni ( :cry: :cry: :cry:). Så efter det ska hon åka till veterinären...vill inte att ungarna ska vara i såret och om hon blir dålig av det så orkar hon nog inte hålla koll på de små liven så det får vänta tills bebisarna har flyttat...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
256
Senast: ufot
·
Katthälsa Finns det någonstans där jag kan hitta statistik på hur många kattfödslar som leder till komplikationer och liknande? Bakgrunden är...
Svar
6
· Visningar
582
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
295
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
2 939
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp