Stigbyglar

carriemma

Trådstartare
Eftersom jag är på jakt efter nya stigbyglar undrar jag vad ni använder för stigbyglar och för- respektive nackdelar med dom. Jag är väldigt sugen på freejump soft up pro och har provridit i ett par, det enda som tar emot lite är priset... Så vad har ni att säga?
 
Sv: Stigbyglar

Använder Sprenger Bow Balance. Tycker dom är super och jag får ingen värk i mitt ena knä längre med dem :-)
Nackdel är väl priset om man köper dem nya men det är lätt värt det tycker jag :-)
 
Sv: Stigbyglar

Jaa, jag har kollat lite på sprenger också, dom verkar väldigt sköna. Är det någon som har ramlat av med sprenger eller freejump och kan säga hur det funkar? ;)
 
Sv: Stigbyglar

Aldrig ramlat av med dem tyvärr så kan inte berätta om några erfarenheter om det tyvärr :p Eller tyvärr är det ju inte men ja :p
 
Sv: Stigbyglar

Jag har sprenger bow balance och är väldigt nöjd. Har åkt av några gånger med dem utan att fastna.
Haft första modellen av soft up, fastnade och vred av fotleden + ledband, så särskilt säkra är dem inte.
 
Sv: Stigbyglar

Jag har sprenger bow balance och är väldigt nöjd. Har åkt av några gånger med dem utan att fastna.
Haft första modellen av soft up, fastnade och vred av fotleden + ledband, så särskilt säkra är dem inte.

ajdå, och jag som tänkte att det skulle vara säkrare med dom. Hoppas din fot mår bra iaf. och skönt att sprenger funkade bra!:)
 
Sv: Stigbyglar

sprenger har jag! Supersviktande och sköna, får bra grepp med foten. Inte ramlar av med dem än ;)
 
Sv: Stigbyglar

Har kwik-out på dressyrsadeln, de ger inte något superfäste direkt men de löser iaf ut när man flyger av ;)
 
Sv: Stigbyglar

Freejump Soft Up Pro är jättebra! Man får superbra grepp i dem.

Min kompis är också nöjd med sina! Men akta dig för dörrhandtag! Hon fastnade med sina och hela stigbygeln knäcktes i två delar, bara själva metallplattan i botten so håller ihop det hela...
 
Sv: Stigbyglar

Min kompis är också nöjd med sina! Men akta dig för dörrhandtag! Hon fastnade med sina och hela stigbygeln knäcktes i två delar, bara själva metallplattan i botten so håller ihop det hela...

Exakt samma sak hände min kompis. Säkerhetsmässigt kanske det egentligen är bra att dom går av vid sådana tillfällen, hellre en halv stigbygel än en häst som sliter loss dörren.
 
Sv: Stigbyglar

Exakt samma sak hände min kompis. Säkerhetsmässigt kanske det egentligen är bra att dom går av vid sådana tillfällen, hellre en halv stigbygel än en häst som sliter loss dörren.

Okej, inte rida in i dörrar är noterat ;) men jag håller med dig att det är bättre att dom går sönder än drar bort dörren. Samtidigt blir det lite dyrt om dom går sönder...
 
Sv: Stigbyglar

Okej, inte rida in i dörrar är noterat ;) men jag håller med dig att det är bättre att dom går sönder än drar bort dörren. Samtidigt blir det lite dyrt om dom går sönder...

Men billigare än om häst och/eller dörr går sönder... ;) Men jag håller med, det är tråkigt att dom är så dyra. Du kanske kan köpa ett par begagnade?
 
Sv: Stigbyglar

Men billigare än om häst och/eller dörr går sönder... ;) Men jag håller med, det är tråkigt att dom är så dyra. Du kanske kan köpa ett par begagnade?

Funderar på det faktist! Efter Gbg horseshow om jag inte hittar dom på mässpris där :)
 
Sv: Stigbyglar

Sprenger bow balance, jag trodde inte stigbyglar kunde göra skillnad. Men det gör dom, aldrig fått ont av dessa vid långa uteritter, enda gången jag fått ont är om jag hade ont redan innan jag satt upp. =)
 

Liknande trådar

Utrustning Är sugen på nya stigbyglar och har fastnat för Acavallo alupro. Men så såg jag Hansbos Abrivel som ser typ likadan ut med ytterbåge som...
Svar
0
· Visningar
378
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 921
Senast: valy
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 329
Senast: Squie
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 291
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp