Stigläder på eller under?

Jag har en HdR där jag har lädrena under. Jag har säkerhetsstigbyglar och de gånger stiglädrena fastnat i något har fästet löst ut.

Kanske är olika på olika sadlar? Jag gillar i alla fall att ha dem under; skonar sadeln och det är mycket bekvämare.
 
Har ridit i en Morris and Nolan med stiglädren under kåpan och tyckte det bara var positivt. Jag skulle absolut sätta dem under om det är möjligt. Man sitter helt enkelt skönare.
 
jag börjar gilla att ha dem under kåpan..
rider bara med tygskodda ridbyxor nu, så om jag har dom på kanske dom vill nypas lite i benen.
det funkar helt okej att ha dom under :)
 
Har haft mina läder under nu ett par gånger och kommer fortsätta med det, just för att skona sadeln, snyggare sadel=mer pengar när jag väl behöver sälja den för o köpa ny.

Tycker inte det är så stor skillnad.
 
Jag har mina under på min hubertus flexline, och när jag ramla av sist så drog jag med mig ena stiglädret, trots att det låg under kåpan, så det beror nog på hur sadeln ser ut. På min blir det iaf ingen skillnad säkerhetsmässigt om jag har stiglädret ovanpå eller under.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har precis köpt en ny dressyrsadel och funderar på att prova enkla stigläder från amerigo. Hur tycker ni att dem är? Jag har aldrig...
Svar
12
· Visningar
1 042
Senast: Amanda_F
·
Ridning hej! jag har ett litet problem. min maxade c ponny från irland tycker typ inte om att hoppa. typ 2020 hoppade han jätte bra med sin...
Svar
13
· Visningar
1 369
Senast: Nikan
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 216
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
824
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp