sto familjer

S

ScissorHands

finns trådar om det, men jag har ingen anning om vad det begräppet inebär. Någon som orkar förkara det för mig?
 
Jag skriver kortversionen. ;)

En stofamilj bildas genom stona och deras stoföl som i sin tur får stoföl.
Dvs familjen är baserad på mor, mormor, mormors mor, mormors mormor och så vidare ner till stoet som kom först (stofamiljens urmor).
En hingst eller valack kan tillhöra en stofamilj, men aldrig föra familjen vidare!
Man kan säga att stofamiljen är stonas motsvarighet till hingstarnas hingstlinje (du vet: far, farfar, farfars far osv).
 

Liknande trådar

Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 466
Senast: jemeni
·
Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 253
Senast: skogaliten
·
Småbarn Lång historia kort men vi har ett barn fött nov 2021 som sovit dåligt sen han föddes. Han har utretts för alla möjliga saker men det...
2
Svar
24
· Visningar
1 814
Senast: Lingon
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 892
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp