Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varmluftsugnar låter hela tiden :arghh:
Och jag tycker det är jobbigt det är ett väldigt irriterande ljud för mig
Den här hade en liten jävla fläkt som blåser vid luckan hela tiden bara man slog på lyset i ugnen :(
Slår man på varmluftsläget bråkade den ännu mer :down:
Jag letade specifikt efter en tyst ugn men det är ju omöjligt då det är svårt att åka och provlyssna :crazy:
Försökte hitta en ugn utan varmluft men det var ju synnerligen begränsat utbud
I vissa tester mäts ljudnivån men eftersom det finns 3892 olika modeller så hinner de utgå innan testet publiceras :cautious:
Fläktljud gör mig trött och irriterad
Då förstår jag.
Jag har inte varmluftsugn själv men har haft det tidigare. Har inget minne av att det lät något om dom men alla hör olika ljud olika mycket.
 
När de i butiker efterfrågar ens mailadress "så att vi kan skicka dig kvittot". Vad som inte nämns är att det även innebär att de får möjlighet att skicka en så mycket mer än så, typ marknadsföringsmail och liknande. Samtidigt får de en att känna sig som en miljöbov om man tackar nej och ber om papperskvitto istället, för det är ju såklart för miljöööns skull som de övergått till digitala kvitton. :grin:
 
Irriterad till tusen på att vi inte har några affärer utöver 5 matbutiker i den här hålan längre. Alla andra har klappat igen. Behöver ha tag på blommor till min svåger som fyller år och går i pension. Allt som finns är småskräp och billiga helgbuketter på hemköp och ica. Så alternativet är åka till stan. Ca 3-4 mil för att köpa en sketen blomma. Och så säger dom att dom vill att hålan ska växa och det måste flytta hit fler människor och så klappar alla små affärer igen. Jävla skithåla🤬
 
Jag stör mig på att en granne slipar något med maskin, en möbel gissar jag. Tror det är det som låter. Det är andra gången nu, första gången höll de på i drygt tre timmar, kanske en timme nu... Antar samma granne som klagade på att min hund lät när jag inte var hemma och hon skulle sova- hunden som alltså som mest ylat från och till i en timme/konstant i 30 minuter och bara några gånger då. Jag brukar sova på eftermiddagen så gissa hur glad jag är över slipandet... Första gången hade jag migrän också.

jodå, jag vet, jag vet. Slipa är ok, yla är det inte, bara att acceptera. Hunden ylar inte längre heller som tur är. Jag har spelat in honom varje gång jag lämnade honom i 1,5 månad just för att vara säker. Men skulle han börja igen så skulle hon förstås inte vara kvinna nog att knacka på hos mig utan ringer förstås hyresvärden och klagar- som ger mig en tredje varning (som inte är en varning säger han, men som ändå är det... eh... efter tre varningar blir man vräkt fick jag veta) för något jag inte vet om. Tänk så jävla smidigt det vore om folk istället öppnar käften i tid.

Tjurig blir jag ändå-men så komiskt att just när jag skulle stänga igen ytterdörren så drog spionen i kopplet rakt in för att jag råkade välta ner en väska bakom honom och han skrämdes så dörren som jag höll i smälldes igen med ett rejält bang. Och de slutade slipa. Helt oskyldigt från min sida, men kan ju ha tolkats precis som om jag ogillade deras slipande, vilket jag ju gör :D Men inte så det var dock, men nu vet jag att det är ju ett sätt att få hörselvila ;)
 
När de i butiker efterfrågar ens mailadress "så att vi kan skicka dig kvittot". Vad som inte nämns är att det även innebär att de får möjlighet att skicka en så mycket mer än så, typ marknadsföringsmail och liknande. Samtidigt får de en att känna sig som en miljöbov om man tackar nej och ber om papperskvitto istället, för det är ju såklart för miljöööns skull som de övergått till digitala kvitton. :grin:
Fast jag gillar att få kvitton på mejl för då vet jag garanterat var det finns om jag skulle behöva det... :)
 
Fast jag gillar att få kvitton på mejl för då vet jag garanterat var det finns om jag skulle behöva det... :)
Jo... Det gör jag också... Och det gör det hela ännu mer störigt! För jag vill verkligen tycka illa om hela grejen, men just den där delen måste jag erkänna är ganska praktisk :o :meh:

Ytterligare en punkt på minussidan är att jag tycker det är rätt jobbigt och tidskrävande att stå och stava min mailadress till en stackars kassörska som ska försöka få med alla bokstäver i rätt ordning. Men det beror kanske mest på att jag har en mailadress som är både lång och "utländsk"...
 
Jo... Det gör jag också... Och det gör det hela ännu mer störigt! För jag vill verkligen tycka illa om hela grejen, men just den där delen måste jag erkänna är ganska praktisk :o :meh:

Ytterligare en punkt på minussidan är att jag tycker det är rätt jobbigt och tidskrävande att stå och stava min mailadress till en stackars kassörska som ska försöka få med alla bokstäver i rätt ordning. Men det beror kanske mest på att jag har en mailadress som är både lång och "utländsk"...
Jag har numera appar till mina stambutiker. Betalar via appen och får kvittot i telefonen. Me like.
 
Stör mig faktiskt en smula på försäkringskassans rådgivare som skriver att jag är överviktig (förvisso sant just nu) men! med övrigt människan skrivit verkar det som om jag bara är lat och fet, när sanningen är att större delen av viktuppgången beror på hyfsat intag av kortison under en längre tid, vilket framgår tydligt av läkarintygen :meh:

Nåja, kortison på väg ut och sedan är jag nog relativt kvickt tillbaka på normalvikt, med pestspetälskan tillbaka i full swing :up:
 
Stör mig faktiskt en smula på försäkringskassans rådgivare som skriver att jag är överviktig (förvisso sant just nu) men! med övrigt människan skrivit verkar det som om jag bara är lat och fet, när sanningen är att större delen av viktuppgången beror på hyfsat intag av kortison under en längre tid, vilket framgår tydligt av läkarintygen :meh:

Nåja, kortison på väg ut och sedan är jag nog relativt kvickt tillbaka på normalvikt, med pestspetälskan tillbaka i full swing :up:
Varför i hela friden skriver försäkringskassans rådgivare att du är överviktig :confused:
Vad har dom med din vikt att göra :confused:
 
Igår och i förrgår tog jag full dos av en av mina sömnmediciner, blev så trött att jag slocknade utan att orka borsta tänderna. Inte borstat sen tisdag kväll alltså. :down:
Så ikväll måste jag borsta innan jag blir trött så det blir gjort.
Få se hur det går.
 
Igår och i förrgår tog jag full dos av en av mina sömnmediciner, blev så trött att jag slocknade utan att orka borsta tänderna. Inte borstat sen tisdag kväll alltså. :down:
Så ikväll måste jag borsta innan jag blir trött så det blir gjort.
Få se hur det går.
Borsta på morgonen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 427
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 018
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 767
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 585
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp