Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tappade bort mina mjukisbrallor igår. Hade dem över jobbkläderna när hästen skoddes, sen tog jag av mig dem när jag bytte skor (så troligtvis vid bilen), och när jag skulle gå in från bilen efter jobb och stall var de borta. Inte i bagaget, inte i baksätet, på golvet eller i väskan med stallkläder. Tittade nu med och hittar dem inte. Helt borta!
 
🫠 borde få ytterligare en diskmaskin hit...
Visa bifogad fil 141933
Tror inte det hjälper med en diskmaskin till tyvärr.... hos oss töms och fylls diskmaskinen av folk som har en lägre utbildning, de med högre sätter sin disk som på din bild. De verkar lära sig på läkarutbildningen att hjälpa till i det gemensamma personalrummet inte ingår i en läkares uppgift... trots att de använder det lika mycket. "någon annan" får ta hand om deras disk med andra ord.
 
Ok, misstänker att det ändå hade varit tillåtet att ta en smutsig kopp, diska den och använda den istället för att bara låta smutsen stå orörd och hämta en ren?
Jag hade istället tömt ur den rena disken och satt i den smutsiga och tagit en ren kopp åt mig. Jag har sent om sider fått diskmaskin i mitt hem och på arbetsplatser tidigare har vi haft personal som skött den (folk satte faktiskt in!) och personalrummet så första gången jag fyllde diskmaskinen på det här jobbet hämtade jag en kollega och frågade hur man sätter igång den, tänka sig att det också går att göra så :D
 
Tror inte det hjälper med en diskmaskin till tyvärr.... hos oss töms och fylls diskmaskinen av folk som har en lägre utbildning, de med högre sätter sin disk som på din bild. De verkar lära sig på läkarutbildningen att hjälpa till i det gemensamma personalrummet inte ingår i en läkares uppgift... trots att de använder det lika mycket. "någon annan" får ta hand om deras disk med andra ord.

På 3:e våningen funkar det med 2 diskmaskiner 😊
 
Mina ridstövlar pajade, kommer typ kosta mer att laga än dom är värda, så klickade hem ett par nya. Men lite jobbigt när man inte tänkt man skulle spendera pengar. Ett I-lands problem deluxe. Men är la typiskt dom skulle paja precis nu. Tycker dom kunnat hållit ut ett tag till :cautious: 😅
 
Jag hade istället tömt ur den rena disken och satt i den smutsiga och tagit en ren kopp åt mig. Jag har sent om sider fått diskmaskin i mitt hem och på arbetsplatser tidigare har vi haft personal som skött den (folk satte faktiskt in!) och personalrummet så första gången jag fyllde diskmaskinen på det här jobbet hämtade jag en kollega och frågade hur man sätter igång den, tänka sig att det också går att göra så :D

Mitt antagande var att diskmaskinen var också full med smutsig disk, eller igång med uppdraget att diska.
 
Fasen också
Beställde en svamplåda och missade uppenbarligen att den skulle landa på postutlämningen två mil bort :mad:
Jag fattar inte att det stället blir förvalt istället för orten som är närmst mig :confused:
Hur tänker ni där Postnord :meh:
De går enbart på postnr och det som irriterar mest är när det inte går att välja utlämningsställe. Jag får alltid åka över 2 mil åt fel håll. :mad:
 
Folks som ber om hjälp, men som sedan frikopplar sin egen hjärna när man börjar hjälpa dem.

Hjälpte en sådan här om dagen med något på dens telefon.

Jag: så trycker du på Ladda upp.
De: här? (Pekar på något helt annat)

NEJ! Det står nu tre saker på din skärm, och Ladda upp är den stora blå "knappen" mitt i rutan. Du kan ju prova läsa lite själv också ffs :rage:
....skulle man ha lust att säga, men man biter ihop och räknar till 10. Så fortsätter det likadant för varje steg :arghh:
 
Ok, misstänker att det ändå hade varit tillåtet att ta en smutsig kopp, diska den och använda den istället för att bara låta smutsen stå orörd och hämta en ren?
Om man velat, absolut. Vi har också problemet att folk inte riktigt läser instruktionerna och kör fel program = diskberget växer för att diskmaskinen tar för lång tid, eller inte ens öppnar maskinen utan bara ställer på diskbänken bredvid... Men jag blev riktigt förvånad när jag började handdiska efter mig då maskinen var igång, och jag blev ombedd att lägga koppen i hon istället då vi inte får diska själva.
 
De går enbart på postnr och det som irriterar mest är när det inte går att välja utlämningsställe. Jag får alltid åka över 2 mil åt fel håll. :mad:
De gånger det inte gått att välja brukar jag inte beställa alls faktiskt
Kommer inte ihåg just nu om det faktiskt gick att välja eller inte
Stör mig på att jag inte kollade noggrannare
Funderar på att strunta i paketet :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 920
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 455
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
4 301
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 925
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp