Stora jobbsökartråden

Jag har just nu nedräkning tills jag slutar nuvarande jobb och går på semester, men samtidigt känns det sjukt sorgligt då jag måste lämna ifrån mig alla mina projekt. :down: Men förhoppningsvis passar nya jobbet mig bättre. :)
 
Hittat ett jobb som trafikledare inom tågtrafiken. (Någon som har jobbat som det här :angel:?)
Där står det att man kommer få Aspirantanställning i 1år. Vad menas med det ?

Edit: Hittade nu att de är typ som en "lärlingsanställning" eller hur jag ska förklara.. :p
 
Puttar upp tråden lite :) Hur går det för er? Har alla fått jobb här kanske? :p

Själv gick jag vidare till någon slags test eller de var två "test" inom trafikverket. Och om man klarade dom skulle man få göra ytterligare ett test på plats hos dom. Men jag gick tyvärr inte vidare efter de två första testen :( Buhu!

Men det är bara att bita ihop o söka vidare. Hoppas verkligen jag hittar ett nytt jobb snabbt, för nu brinner det i knutarna på mitt nuvarande jobb O_o:nailbiting::down: Börjat fundera på att söka jobb som egentligen inte direkt passar mig men börjar känna mig desperat, så vad gör man?!

Har så mycket i mitt huvud utöver jobb o jobbsökande så snart gräver jag mig en grop tror jag :(
 
Puttar upp tråden lite :) Hur går det för er? Har alla fått jobb här kanske? :p

Själv gick jag vidare till någon slags test eller de var två "test" inom trafikverket. Och om man klarade dom skulle man få göra ytterligare ett test på plats hos dom. Men jag gick tyvärr inte vidare efter de två första testen :( Buhu!

Men det är bara att bita ihop o söka vidare. Hoppas verkligen jag hittar ett nytt jobb snabbt, för nu brinner det i knutarna på mitt nuvarande jobb O_o:nailbiting::down: Börjat fundera på att söka jobb som egentligen inte direkt passar mig men börjar känna mig desperat, så vad gör man?!

Har så mycket i mitt huvud utöver jobb o jobbsökande så snart gräver jag mig en grop tror jag :(

Har jobbat som person assistent i sommar. Verkligen inte mitt drömjobb, inte bra för mitt psyke. Behöver jobba med ngt som sysselsätter min hjärna. Jobbet som PA är inte stimulerande och de som jobbar inom vården ska ha all cred. Och då är jag på ett riktigt bra ställe.

Hur är det med dagis/skolor där du bor? Kan du tänka dig att jobba som vikarie där? Det behövs alltid folk. Nackdelen är att man kan bli inringd på kort varsel, och det är något jag är trött på.

För övrigt så är tanken att jag ska fortsätta min arbetsprövning på heltid från september, och sedan då anställas som chefsassistent. Annars har jag sökt lite andra jobb, och ska söka ett jobb som hotellreceptionist på ett mindre konferenshotell som jag blev rekommenderad av en jobbcoach (som nu enbart är min vän), och som av en tillfällighet när vi åt lunch tillsammans så kom den här VDn på hotellet som min vän också känner. Så hon lade goda ord för mig redan där. Sämre lön där, men absolut ett alternativ.

Vi får se, dock tror jag allting ordnar sig med tiden för min del.
 
Jag har ett jobb nu i sommar som ger lite halvbra erfarenhet men som inte är särskilt stimulerande alls. Kommer dock få möjlighet att gå på kurs hos google och certifiera mig för adwords så det känns rätt bra ändå. Har inte riktigt orkat söka nya jobb men ska ta tag i det när jag (förhoppningsvis) klarat adwordsexamen, innan dess blir det bara jobb och pluggande.
 
Hur går det för alla? För mig har det hänt så otroligt mycket privat, så sådant som var aktuellt förut är inte längre aktuellt.

Så, jag tänkte försöka hitta till Norge, men det skulle vara skönt att åka med ngn annan. Ingen här som är sugen och kan tänka sig att bo och jobba med en något slarvig, men godhjärtad tjej från Norrland i några månader? Vi kan äta snålt, träna och gömma oss på varsitt hörn om vi blir trötta på varandra! :D ;)
 
Här kan jag också hänga! Letar extrajobb att ha vid sidan om studierna och var på intervju för ett igår :) Kändes riktigt bra, fick god kontakt med han som intervjuade mig och vi snackade mer än bara jobb. Dock kändes det lite sådär när han berättade att en kollega precis fått gå ur tjänst pga blivit knivskuren (jobbet är inom soc). Bör få besked i nästa vecka. Jobbet är kvällar 17-22, och helger 17-03 (timvikarie).

Ska kontakta ett boende för ensamkommande med för extraknäck, hoppas få det med så jag har lite till att dryga ut kassan med.
 
Var på två intervjuer i veckan. Hoppas att få 50%. Hade varit bra att kombinera till studierna.
Har två timanställningar redan.
 
Hur snabbt efter man skickat en ansökan kan man ringa och följa upp det?
Man vill ju ändå ge människan en chans att hinna svara innan, eller kan man ringa och vara lite tjatig? :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Att bjuda någon?
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp